سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » داچیا داستر جدید می تواند به لادا نیوا جدید جان ببخشد
لادا نیوا کانسپت

داچیا داستر جدید می تواند به لادا نیوا جدید جان ببخشد

۱۴۰۲-۰۹-۱۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

رنو، شرکت مادر داچیا، بین سال‌های 2016 تا 2022 بزرگترین سهامدار لادا بود.

به گزارش مجله ماشین، فرانسوی‌ها که پس از جنگ بین روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲ تمام سهام خود را به دولت واگذار کردند، قبل از این دوره روی یک کانسپت مشترک کار می کردند. این کانسپت بر اساس داچیا داستر است.

مدل نیوا با علامت تجاری لادا بر اساس داستر خواهد بود. در واقع، نمی توان انکار کرد که مفهوم ۴×۴ Vision که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد، خطوط داستر را به نمایش گذاشت. البته داچیا این کانسپت را به نسخه ای بسیار تولیدپذیرتر تبدیل کرد و داستر جدید را ساخت.

AvtoVAZ، سازنده لادا، با کانسپت Vision که در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد، همه را شگفت زده کرد. در آن زمان لادا می‌خواست با همکاری با داچیا، فعالیت خود را با گروه رنو تقویت کند و هزینه های تولید را تا سقف کاهش دهد.

به عبارت دیگر، هدف اصلی لادا تولید مدلی بود که موازی با طراحی داستر باشد اما دارای قیمت رقابتی باشد.

در چارچوب این طرح، لادا محدوده مدل فعلی خود را محدود کرده و ظرفیت تولید خود را تقریباً چهار برابر خواهد کرد. مقرر شد تا سال ۲۰۲۵، ۷ مدل مختلف به مشتریان ارائه شود. امروز چند تصویر رندر غیر رسمی داریم. بر اساس این تصاویر می توان گفت که لادا نیوا از نظر اندازه شبیه داستر خواهد بود.

متاسفانه این پروژه پس از واگذاری سهام رنو متوقف شد. بنابراین، شانس ما برای دیدن یکی از جالب ترین مدل های تاریخ خودرو از بین رفته است.

بیشتر بخوانید

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×