دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فراری ۴۵۸ ایتالیا، پورشه تایکان و بنتلی کانتیننتال جی‌تی در ناوگان پلیس ترکیه
فراری 458 ایتالیا، پورشه تایکان و بنتلی کانتیننتال جی‌تی در ناوگان پلیس ترکیه

فراری ۴۵۸ ایتالیا، پورشه تایکان و بنتلی کانتیننتال جی‌تی در ناوگان پلیس ترکیه

۱۴۰۲-۱۰-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه 11

ما همیشه تحت تاثیر ماشین پلیس‌ها در امارات متحده عربی بوده ایم، اما به نظر می‌رسد که دبی تنها جایی نیست که پلیس‌ها با سوپراسپرت‌ها یا وسایل نقلیه لوکس در آن گردش می‌کنند.

به گزارش مجله ماشین، اداره پلیس ترکیه دارای ناوگانی از فراری، لامبورگینی و بنتلی است. تمام خودروهایی که اکنون در اختیار اداره پلیس ترکیه هستند، در یک پرونده قاچاق مواد مخدر به ارزش ۳.۴ میلیون دلار که در تحقیقات جرایم سازمان یافته کشف شده است، کشف و ضبط شده اند.

این خودروها که در تصاویر مشاهده ‌کنید، قبل از اینکه در آخر هفته گذشته توسط مقامات دستگیر و به خودروهای پلیس تبدیل شوند متعلق به افرادی بودند که در قاچاق مواد مخدر دست داشتند.

در مجموع ۲۳ وسیله نقلیه از این باند خلافکار توسط پلیس ترکیه ظبط شده است. یک بنتلی کانتیننتال GT وجود دارد که بین یک پورشه تایکان و یک فراری ۴۵۸ ایتالیا در ردیف جلو قرار دارد.

بنتلی کانتیننتال GT خودرویی است که از موتور ۴.۰ لیتری توئین توربوشارژ V8 استفاده می کند که ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را برای شتاب  ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در در ۳.۹ ثانیه ارائه می کند.

در همین حال، فراری ۴۵۸ با موتور ۴.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی به حرکت در می آید که ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و این سوپراسپرت را در ۳.۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند و به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد .

ناوگان پلیس ترکیه
ناوگان پلیس ترکیه

هیچ اطلاعاتی در مورد نوع پورشه تایکان در دست نیست، اما اگر پلیس ترکیه به توربو S دست پیدا کند، این مدل به مراتب قوی‌ترین خودروی ناوگان است. این خودرو ۷۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر  گشتاور نیز دارد.

یک رنجروور اسپورت و یک شاسی بلند مرسدس بنز GLS نیز در این ویدئو نمایش داده می شود. چندین سدان مرسدس و آئودی، فولکس واگن گلف R و ولوو XC90 نیز بخشی از ناوگان جدید پلیس هستند.

تمام وسایل نقلیه دارای لباس پلیس ترکیه هستند و مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون لیر ترکیه است که به معنای حدود ۳.۴ میلیون دلار است. همه خودروها از یک قاچاقچی کامیون به نام هاکان آییک تهیه می شوند.

او که شهروند ترکیه بود، رهبر باند موتور سیکلت کومانچرو مستقر در استرالیا بود. ثروت او حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شد. او و ۳۶ نفر از همکارانش در استانبول دستگیر شدند. خودروهای وی در اواخر دسامبر توقیف شد.

یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه های اجتماعی گفت: به دنبال تصمیم دادگاه، این خودروها به پلیس ما تحویل داده شد. نیروی پلیس ترکیه از آنها در موقعیت های مرتبط با مواد مخدر در استانبول استفاده خواهد کرد. قبل از اینکه پلیس ترکیه دست خود را در مورد عجیب و غریب به دست بیاورد، ناوگان پلیس امارات متحده عربی همان ناوگانی بود که مردم محلی و گردشگران را شگفت زده می کرد. چند مک لارن، یک رولز رویس رایت و یک دوج وایپر ماشین های پلیس در دبی هستند. مقامات AEU اخیراً چندین مدل چینی مانند Hongqi E-HS9 را به ناوگان اضافه کرده‌اند که از خودروساز ارائه‌دهنده لیموزین دولتی چین برای رئیس جمهور شی جین پینگ است.

گالری تصاویر ناوگان پلیس ترکیه

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۱

  1. امیر

    نیروی انتظامی ما هم سمند و ۲۰۶ و ۲۰۷ و ویتارا و ماکسیما و تینا داره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×