شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » BYD در سه ماهه آخر سال رکورد شکست و به تسلا رسید
غرفه BYD در نمایشگاه فرانسه

BYD در سه ماهه آخر سال رکورد شکست و به تسلا رسید

۱۴۰۲-۱۰-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

BYD در سه ماهه آخر سال عنوان بزرگترین تولید کننده خودروی برقی در سراسر جهان تا سال 2023 را از آن خود کرد.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز چینی BYD به آرامی در حال گسترش در سراسر جهان است و در همین حال به شکستن رکوردها ادامه می دهد.

این سازنده که در سه ماهه آخر سال در مجموع ۵۲۶۴۰۹ خودروی الکتریکی فروخت، توانست از تسلا پیشی بگیرد. تسلا باید رکورد خود را در سه ماهه گذشته بشکند تا عنوان خود را به عنوان “پرفروش ترین تولید کننده خودروهای برقی در جهان” حفظ کند.

بی وای دی، بزرگترین برند چین، تنها در ماه دسامبر در مجموع ۳۴۰۱۷۸ خودروی الکتریکی و هیبریدی فروخته است. ۱۹۰۷۵۴ مورد از این فروش شامل مدل های تمام برقی است. استراتژی تخفیف بالا که در پایان سال میلادی اجرا شد کمک زیادی به این رقم داشت.

ارقام فروش کل در سال ۲۰۲۳ به ۳.۰۱ میلیون دستگاه رسیده است. بر اساس داده های سازنده، ۱.۶ میلیون فروش شامل خودروهای تمام الکتریکی است.

اگرچه هنوز مشخص نیست، BYD با این ارقام از تسلا پیشی گرفته است. برای اینکه تسلا بتواند عنوان خود را حفظ کند، باید در سه ماهه آخر به رکورد فروش برسد. این با توجه به داده های موجود بسیار دشوار به نظر می رسد.

لازم به ذکر است که BYD می خواهد در مدت زمان کوتاهی حجم خود را در بازار اروپا افزایش دهد، به این ترتیب فروش خود را در سراسر جهان افزایش خواهد داد. اعلام شد که مدل های ویژه اروپا در کارخانه‌ای که در مجارستان تاسیس می شود تولید می شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×