پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی Q8 e-tron نسخه داکار خودروی برقی قدرتمند برای جاده‌های خاکی
آئودی Q8 e-tron نسخه داکار خودروی برقی قدرتمند برای جاده‌های خاکی

آئودی Q8 e-tron نسخه داکار خودروی برقی قدرتمند برای جاده‌های خاکی

۱۴۰۲-۱۰-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

آئودی از سال 2022 با Q e-tron که برای مسابقات داکار آماده کرده بود به موفقیت های بزرگی دست یافته است. اکنون آئودی تصمیم گرفته است تجربیات خود را به خودروهای جاده‌ای منتقل کند.

به گزارش مجله ماشین، سری G الکتریکی مرسدس بنز همچنان در صدر جدول است. آئودی قصد دارد در این مسابقه از مرسدس پیشی بگیرد. پکیج داکار، کیت ارتقاء و لاستیک‌های آفرود را به خودرو می دهد. همچنین دارای ۳ سانتی متر ارتفاع بیشتر کف نسبت به مدل استاندارد است.

مشخصات آئودی Q8 e-tron نسخه داکار

این وسیله نقلیه که در مجموع ارتفاع کف آن ۲۰ سانتی متر است، می تواند با پایین آمدن خود بر اساس سرعت، جریان هوا را کنترل کند. در سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت به ترتیب ۱۵ میلی متر، در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۷ میلی متر و در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ۱۳ میلی متر کاهش می یابد.

سیستم تعلیق بادی نیز توسط مهندسان به طور خاص برای این نسخه بازسازی شده است. این هیولا که می تواند در عمق ۳۰ سانتی متری از آب عبور کند.

آئودی Q8 e-tron نسخه داکار
نمای عقب آئودی Q8 e-tron نسخه داکار

قیمت آئودی Q8 e-tron نسخه داکار

علاوه بر پیشرفت‌های سخت‌افزاری، پوشش ویژه‌ای که به خودروی رالی ارجاع می‌دهد، روی ۹۹ وسیله نقلیه اول ارائه می‌شود. وقتی به مهم ترین قسمت یعنی قیمت می رسیم، می بینیم که قیمت پیشنهادی آئودی حدود ۱۲۰ هزار یورو  است. این وسیله نقلیه که فروش آن در آلمان در چند ماه آینده آغاز می شود، همراه با یک مجموعه لاستیک تابستانی به عنوان هدیه ارائه می شود.

گالری تصاویر آئودی Q8 e-tron نسخه داکار

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×