شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اولین سری اتوبوس‌ و تاکسی‌ برقی تا بهمن‌ ماه وارد کشور می‌شود
دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

اولین سری اتوبوس‌ و تاکسی‌ برقی تا بهمن‌ ماه وارد کشور می‌شود

۱۴۰۲-۱۰-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولین سری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی تا بهمن‌ ماه وارد کشور می‌شود البته ابتدا ۲ دستگاه اتوبوس به عنوان نمونه وارد خواهد شد سپس در سری‌های ۲۰۰ دستگاهی هر ۲ ماه یک‌ سری اتوبوس وارد می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، محسن هرمزی روز دوشنبه در دومین نشست شهر که با محوریت حمل و نقل برگزار شد، افزود: در دوره قبل مدیریت شهری تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شد اما در این دوره تا امروز ۷۴۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد شده و اکنون بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند اما با این وجود فاصله با ایده‌آل‌ها زیاد است.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس به‌ شرط انتقال تکنولوژی و ۲۵ هزار تاکسی برقی وارد تهران خواهند شد که این واردات به نوسازی کمک می‌کند.

هرمزی از بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی تا پایان سال خبر داد و گفت: ۱۲ رام قطار نیز اورهال شده که این اقدامات اثر آنی نخواهد داشت اما تا پایان سال آینده تحول خوبی در حوزه ناوگان عمومی پایتخت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در اتوبوس‌های بخش‌های خصوصی هنوز کارت‌خوان‌های جدید مستقر نشده است، ادامه داد: تا پایان سال همه دستگاه‌ها به‌روز می‌شوند البته برای یک هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و تا پایان سال ۲ هزار دستگاه کارتخوان با کمک وزارت دفاع در ایستگاه‌ها نصب خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در بخش خودروی ون نیز واردات ۱۰ هزار دستگاه در دستور کار است، اضافه کرد: ۱۹۰ دستگاه ون جدید هم تحویل گرفته شده که به صورت پایلوت در سامانه شاتل‌ تاکسی فعال شده که مالکیت این ون‌ها در اختیار شهروند نیست.

هرمزی با اشاره به اعزام تیمی از مدیریت شهری تهران با همراهی بانک شهر به چین در روز جمعه ۲۲ دی ماه، یادآور شد: ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی نیز در حال پیگیری است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح ترافیک موجب شب‌مردگی شده و مرکز تهران را از حیز انتفاع خارج کرده است، تاکید کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای محدوده بازار و بهره‌مندی از ناوگان برقی خواهیم داشت.

وی افزود: در حال اخذ آرای کارشناسان حوزه حمل و نقل هستیم تا با تصویب شورای شهر، طرح جدید ترافیک تدوین شود.

هرمزی با تاکید بر اینکه طرح زوج و فرد و طرح ترافیک ادغام می‌شود و محدوده کاهش پیدا می‌کند، یادآور شد: تردد در مرکز شهر ویژه وسایل نقلیه برقی خواهد بود.

وی با اشاره به تردد خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر، تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد خودروهای شخصی متردد در معابر پایتخت تک‌سرنشین هستند.

منبع: شهرداری تهران

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×