پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » رالی داکار ۲۰۲۴: لوب در مرحله ۴ پیروز شد، الراجی همچنان پیشتاز است
رالی داکار 2024

رالی داکار ۲۰۲۴: لوب در مرحله ۴ پیروز شد، الراجی همچنان پیشتاز است

۱۴۰۲-۱۰-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سباستین لوب، قهرمان 9 دوره مسابقات رالی جهان، روز سه شنبه اولین پیروزی خود در رالی داکار 2024 را به دست آورد، در حالی که یزید الراجهی همچنان برتری خود را در رده بندی عمومی حفظ کرد.

به گزارش مجله ماشین، لوب راننده پرودرایو در مجموع نهم شد و به مرحله چهارم در عربستان سعودی رفت. لوب که در روز اول به دلیل مشکل لاستیک و مشکل فرمان زمان زیادی را از دست داد، روز دوشنبه به دلیل مشکل لاستیک عقب ماند.

با این حال، راننده فرانسوی توانست در مرحله ۲۹۹ کیلومتری بین السلمیه و الحفوف پتانسیل خود را نشان دهد و با پشت سر گذاشتن ناصر العطیه، رهبر دیرینه و الراجهی میزبان، به پیروزی واضحی دست یابد.

ناصر العطیه مدت ها پیشتاز صحنه بود و ۲۴ ثانیه جلوتر از لوب وارد نقطه اندازه گیری نهایی شد. با این حال راننده فرانسوی در قسمت آخر به سرعتی باورنکردنی دست یافت و پیش افتاد و به پیروزی رسید.

در قسمت آخر العطیه به مانند لوب از الرجحی پیش افتاد و در نتیجه سوم شد.

بین لوب و الرجحی ۱ دقیقه و ۸ ثانیه و الرجحی و عطیه ۱۴ ثانیه بود.

اگرچه کارلوس ساینز، اسطوره رالی، تقریباً تمام مرحله را در بین پنج تیم برتر رهبری کرد، اما به دور از رقابت برای پیروزی، چهارم شد.

الراجی با تویوتای خود که توسط اودرایو هدایت می شود، با تکمیل چهار مرحله از ۱۲ مرحله، برتری خود را در رده بندی عمومی حفظ می کند.

ساینز برنده سه دوره داکار با ۴ دقیقه و ۱۹ ثانیه عقب‌تر از مرحله چهارم در رده دوم قرار دارد و العطیه با ۱۱ دقیقه و ۳ ثانیه عقب‌تر از مرحله امروز در جایگاه سوم قرار دارد.

در رده بندی کلی که لوکاس مورائس با ۱۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه عقب افتادن در رده چهارم قرار دارد، ماتیاس اکستروم از آئودی – که در مرحله امروز یک پنالتی دو دقیقه ای دریافت کرد و مرحله خوبی نداشت – در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در حالی که پیروزی روز سه‌شنبه لوب را به جایگاه ششم پس از مورائس و اکستروم رساند، او باید فاصله بسیار زیادی از ۲۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه را در دو سوم پایانی رالی کاهش دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×