یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ب‌ام‌و در کارخانه مونیخ خود فقط خودروهای برقی تولید خواهد کرد
ساختمان اداری ب‌ام‌و در مونیخ

ب‌ام‌و در کارخانه مونیخ خود فقط خودروهای برقی تولید خواهد کرد

۱۴۰۲-۱۰-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

ب ام و 650 میلیون یورو برای سازماندهی مجدد کارخانه مونیخ خود صرفاً برای تولید خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می کند.

به گزارش مجله ماشین، کارخانه مونیخ از سال ۲۰۲۶ فقط میزبان مدل های برقی خواهد بود. این فرآیند که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود، نقطه عطفی در گذار این برند به عصر الکتریکی است.

بر اساس بیانیه ب‌ام‌و، ۴ ساختمان دیگر از جمله یک بدنه و خط مونتاژ جدید به کارخانه اضافه خواهد شد. خط تولید استاندارد به کارخانه های انگلستان و اتریش منتقل شده است. این اقدام باعث جابجایی حدود ۱۲۰۰ پرسنل شده است. برخلاف سایر شرکت‌ها، ب‌ام‌و تاریخ مشخصی را برای پایان تولید احتراق داخلی به اشتراک نمی‌گذارد و تا زمانی که اتحادیه اروپا ۲۰۳۵ تعیین کرده آزاد است.

خودروهای برقی سهم ۱۵ درصدی در فروش ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۳ داشتند. از سال ۲۰۲۶، انتظار می رود که از هر ۳ وسیله نقلیه فروخته شده، یک خودرو الکتریکی باشد، به این معنی که سهم بازار بیش از دو برابر خواهد شد. علاوه بر این، کانسپت Neue Klasse که سپتامبر گذشته توسط ب‌ام‌و معرفی شد، نشان داد که با یک سدان الکتریکی و یک SUV سایز متوسط ​​در اندازه سری ۳ روبرو خواهیم شد.

اولین مدل هایی که با نام Neue Klasse تولید می شوند در خط تولید کارخانه جدید مجارستان در سال ۲۰۲۵ جان می گیرند. کارخانه مونیخ تولید این مدل ها را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد و با تکمیل فرآیند تبدیل کارخانه میزبان خودروهای تمام برقی خواهد بود. این کارخانه که از سال ۱۹۲۲ مورد استفاده قرار گرفته است، در حال حاضر مرکز تولید i4 و همچنین مدل های احتراق داخلی و PHEV است.

به گفته ب‌ام‌و، پروژه Neue Klasse چشم انداز جدیدی را از نظر برد، سرعت شارژ و قیمت به بازار خودروهای برقی خواهد داد. مدل هایی که با ادعاهای بزرگ تهیه می شوند این پتانسیل را دارند که سایر سازندگان به ویژه تسلا را در شرایط سختی قرار دهند. علاوه بر این، این مدل ها از سال ۲۰۲۶ در کارخانه ای در چین، جایی که ب‌ام‌و محبوب است، تولید می شود. این کارخانه در مکزیک شامل مدل های الکتریکی در سال ۲۰۲۷ خواهد بود.

علیرغم اظهارات بسیاری از سازندگان از جمله فولکس واگن و مرسدس بنز مبنی بر اینکه بازار کندتر از انتظارات آنها رشد می کند، زمان نشان خواهد داد که سرمایه گذاری بعد از سرمایه گذاری ب‌ام‌و در آینده چه تاثیراتی خواهد داشت.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×