یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فناوری موبیون هیوندای رانندگی را راحت می‌کند
Mobion را در Ioniq 5

فناوری موبیون هیوندای رانندگی را راحت می‌کند

۱۴۰۲-۱۰-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

هیوندای مشکل پارک دوبل را یک بار برای همیشه حل خواهد کرد، همچنین فناوری راه رفتن خرچنگی خود را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت.

به گزارش مجله ماشین، علاوه بر هوش مصنوعی و نوآوری‌های نرم افزاری که امسال CES را به اسارت گرفت، هیوندای فناوری خود به نام Mobion را در Ioniq 5 به نمایش گذاشت. هدف این سیستم که شبیه به سیستم حرکت خرچنگی توسعه یافته توسط هامر برای تسهیل شرایط خارج از جاده است، افزایش تحرک در جاده های باریک و تسهیل پارک موازی است.

Mobion را در Ioniq 5

برخلاف حرکت محدودی که در هامر EV می بینیم، Mobion به هر چرخ اجازه می دهد تا ۹۰ درجه جداگانه بچرخد. این سیستم را می‌توان در مقایسه با چرخ‌های عقب چرخشی که امروزه می‌بینیم، به‌ویژه در خودروهایی با فاصله بین دو محور بلند، فناوری بیگانه در نظر گرفت.

توسعه و ساختن این سیستم بدون مشکل، که درایو، ترمز و چرخش مجزا برای هر چرخ فراهم می کند، از نظر مکانیکی یک کار چالش برانگیز است. این فناوری که به وسیله ی عملکرد مستقل چرخ ها به وسیله نقلیه اجازه می دهد دقیقاً به صورت افقی حرکت کند، شما را قادر می سازد تا راحت ترین پارک موازی زندگی خود را انجام دهید.

Mobion را در Ioniq 5

این زیرساخت در واقع نسخه پیشرفته تری از سیستم به نام e-Corner است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. در مقایسه با Ioniq 5 استاندارد، این خودرو دارای سیستم های روشنایی است که به عابران پیاده و وسایل نقلیه اطراف هشدار می دهد. علاوه بر این، چراغ های جلو که به جای فرم مربعی در خودروی استاندارد طراحی جدیدی دارند، بسیار عالی به نظر می رسند.

این وسیله نقلیه همچنین می تواند از بیرون جهت حرکت خود را با نمایش تصاویری در حدود ۳۶۰ درجه بر روی زمین نشان دهد.

Mobion را در Ioniq 5

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×