دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » NPX1 خوش تیپ جدید هیوندای
NPX1

NPX1 خوش تیپ جدید هیوندای

۱۴۰۲-۱۰-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت هیوندای موتور نمونه اولیه هیجان‌انگیز مدل N Performance را در نمایشگاه خودرو توکیو 2024 به نمایش می گذارد.

به گزارش مجله ماشین، مدل مفهومی، مجهز به قطعات اصلاح شده رسمی، بر اساس IONIQ 5 N است. این کانسپت ویژه که NPX1 نام دارد، قدرت و ظاهر خود را با افزودنی‌های عملکردی با کیفیت بالا به حداکثر می‌رساند.

بخش N خودروهای پرقدرت این برند برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ کار خود را با مدل i30 N آغاز کرد و به ترتیب از خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) مانند Elantra N، Veloster N و i20 N به حداکثر بازدهی دست یافت. دپارتمان هیوندای N اکنون پروژه های خود را با IONIQ 5 N ادامه می دهد که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۳.۴ ثانیه می رساند. در حالی که IONIQ 5 N 650 اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، برد خودروی تمام الکتریکی ۳۸۵ کیلومتر است.

NPX1
نمای عقب NPX1

NPX1، اولین ثمره این تلاش ها، ظاهر وحشی خود را با یک موتور الکتریکی با کارایی بالا ترکیب می کند. جلوپنجره کربنی جلو، سپر جلو با ورودی هوای بزرگ، تخته‌های دویدن، دیفیوزر سپر عقب، اسپویلر صندوق عقب و چرخ‌های کربنی هیبریدی سبک‌شده، چشمگیرترین قسمت‌های بدنه این خودرو هستند. علاوه بر این، حداکثر نگه داشتن جاده و توقف ایمن با لنت ترمز با کارایی بالا و سیم پیچ های پایین تر به دست می آید. فضای داخلی مدل مفهومی دارای صندلی های مسابقه ای با روکش آلکانترا است.

این قطعات که با مفهوم NPX1 به نمایش گذاشته شده اند، در سال ۲۰۲۴ بیشتر توسعه یافته و به فروش خواهند رسید. بخش N Hyundai محصولات «N Performance Parts» را برای همه مدل‌های N، از IONIQ 5 N، به دوستداران خودرو ارائه می‌کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×