دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نمایش چرخش تانکی مرسدس EQG در نمایشگاه CES
نمایش چرخش تانکی مرسدس EQG در نمایشگاه CES

نمایش چرخش تانکی مرسدس EQG در نمایشگاه CES

۱۴۰۲-۱۰-۲۵ زمان مطالعه: 12

مرسدس برای جالب‌تر کردن این فناوری در CES که در لاس وگاس برگزار شد، نمایشگاهی را آماده کرد که در آن نمونه‌های اولیه EQG یک چرخش G را در هماهنگی با یکدیگر به نمایش گذاشتند.

به گزارش مجله ماشین، حرکتی که ما به آن چرخش تانک می گوییم مانند کشیدن یک دونات در نقطه صفر است، این حرکت زمانی اتفاق می افتد که وسیله نقلیه می تواند بدون تغییر در مرکز خود بچرخد.

این واقعیت که موتورهای الکتریکی می توانند قدرت را به هر چرخ در شدت‌های مختلف و در جهات مختلف منتقل کنند، امکان ایجاد چنین تصاویر سرگرم کننده ای را فراهم می کند.

Rivian R1T جایگاه ویژه ای در بین خودروهای آفرود برقی دارد. این شرکت که در زمان معرفی خود وعده چرخش تانک مشابه را داده بود، این ویژگی را در مدل های تولیدی خود ارائه نداد. مسلم است که این فناوری که بهانه ای برای آسیب رساندن به طبیعت است، در زندگی واقعی تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، حتی اصلاح چند درجه جهت خودرو در مسیرهای باریک، ماجراجویی های خارج از جاده را لذت بخش تر می کند.

با این حال، ما فکر نمی کنیم که مرسدس از این فناوری دست بکشد. به نظر می رسد سازنده ای که نام ویژه ای بر این جنبش گذاشته و با برگزاری چنین نمایشی این فناوری را به یک استراتژی بازاریابی تبدیل کرده است، قدم های محکمی برمی دارد.

نمایش چرخش تانکی مرسدس EQG در نمایشگاه CES
نمایش چرخش تانکی مرسدس EQG در نمایشگاه CES

مرسدس بنز خیلی تلاش نکرد تا EQG را پنهان کند. استتار، متشکل از نقاطی که به دور یک مرکز می چرخند و خطوطی در یک راستا می چرخند، ثابت می کند که ما طراحی کاملاً شبیه به کلاس G را خواهیم دید. این در حالی است که بر اساس اظهارات صورت گرفته، تغییرات قابل توجهی در زیرساخت خودرو ایجاد شده است.

اول از همه فراموش نکنیم که سیستم تعلیق جلو تجدید شده و سیستم تعلیق عقب سفت شده است تا بتواند با وزن باتری کنار بیاید. برخلاف مدل استاندارد، EQG که بر روی پلتفرم متمرکز بر EV تولید می‌شود، دارای پنل‌های کولار کربنی در زیر است تا از پیشرانه و باتری محافظت کند.

اگرچه هیچ اظهارنظر روشنی در مورد واحد قدرت ارائه نشده است، اما تا آنجا که می دانیم، موتورهای الکتریکی جداگانه روی هر چرخ وجود خواهد داشت و مجموع قدرت خروجی حدود ۶۷۰ اسب بخار خواهد بود. این وسیله نقلیه که دارای باتری اختیاری لیتیوم یونی است که با فناوری آند سیلیکون تولید می شود، برد بیش از ۴۸۳ کیلومتر را ارائه می دهد که با وجود اندازه و قدرت کاملاً رضایت بخش است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×