شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چند ماشین چینی در اروپا فروخته شد؟
ماشین چینی در اروپا

چند ماشین چینی در اروپا فروخته شد؟

۱۴۰۲-۱۰-۲۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تولید کنندگان چینی موفق به کسب 5 ٪ سهم فروش ماشین در اروپا شدند. بازاری که در آن آمار چینی‌ها افزایش می یابد بدون کند شدن در حال رشد است.

به گزارش مجله ماشین، چین در سالهای اخیر شتاب زیادی در بخش خودرو کسب کرده است. هدف جدید تولیدکنندگانی که قصد دارند سال‌ها پادشاه جدید بازار در صادرات وسایل نقلیه ژاپن شوند، بازار اروپا است.

در بروکسل (پارلمان اتحادیه اروپا) نگرانی نسبت به اتومبیل های “چینی” وجود دارد. این بازار که به دلیل بودجه دولت پکن به تولید کنندگان خودروهای برقی در چین (بدون رسمی) ناپایدار شده است، منجر به تحقیقات در مورد این انگیزه شد. امروز، چین ۵ ٪ بازار در اروپا دارد، اما این نرخ در حال افزایش است.

داده های پوشش کل ۲۰۲۳ هنوز منتشر نشده است. براساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط Fabio Orecchini از دانشگاه Luiss (پوشش بین ژانویه تا سپتامبر)، فروش ۴۶۲،۶۰۰ وسیله نقلیه چینی برای پوشش ۴.۸ ٪ از کل فروش ثبت شده است. در کل سال ۲۰۲۲ ، این تعداد شامل ۴۵۵۴۰۰ واحد برای پوشش ۴ ٪ از بازار است. از آنجا که کل فروش سال گذشته در سه چهارم حاصل شده است ، نمی توان در مورد داده های سال را تعجب کرد.

وقتی از نظر اقتصادی به آن نگاه می کنیم ، کل واردات/صادرات بین چین و اروپا در سال ۲۰۲۲ به ۹.۳۷ میلیارد یورو رسید (افزایش ۴۳۲ ٪ در مقایسه با سال ۲۰۲۰). در سال ۲۰۲۳ ، حجم ۱۶ میلیارد یورو پیش بینی می شود. در این حالت ، چین ؛ کره جنوبی قدرتمندترین شریک تجاری در اروپا است و انگلیس و آمریکا را پشت سر می گذارد.

وقتی چشمان خود را می بندیم و ماشین خود را باز می کنیم ، یک تصویر جالب وجود دارد. براساس داده های مشترک ، ۷۰.۸ ٪ از اتومبیل های چینی که در سال ۲۰۲۳ در اروپا فروخته می شوند از مدل های کامل برقی تشکیل شده اند. این مقدار که مربوط به ۳۲۷،۰۰۰ فروش است ، با ۲۲.۹ ٪ از کل فروش وسایل نقلیه الکتریکی مطابقت دارد. در سال ۲۰۲۲، در مجموع ۳۲۴،۰۰۰ وسیله نقلیه برقی فروخته شد.

چین از سال ۲۰۲۱، ۱۹ برند جدید رونمایی کرده است. این شرکت ها، که همه اتومبیل های برقی کامل تولید می کنند، موفق شدند در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در ماجراجویی که از ابتدا شروع کردند ، فروش ۱۱۲۰۰ و ۱۹،۸۰۰ واحد را تکمیل کنند. اما در آن طرف سکه می بینیم که چین همانطور که در جدول بالا می بینیم به طور رسمی به یک مرکز تولید تبدیل شده است. نیمی از وسایل نقلیه فروخته شده برای برندهای غیر چینی (به عنوان مثال تسلا) در چین تولید می شوند و به اروپا صادر می شوند.

در کشور ما، اتومبیل های چینی در موقعیت بسیار محبوب قرار دارند زیرا قیمت آنها با وجود مالیات بر واردات اضافی در سطح رقابتی باقی می ماند.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×