دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بهترین خودروهای دوستدار محیط زیست سال ۲۰۲۳ معرفی شدند
بهترین خودروهای دوستدار محیط زیست سال 2023

بهترین خودروهای دوستدار محیط زیست سال ۲۰۲۳ معرفی شدند

۱۴۰۲-۱۰-۳۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق آزمایشات انجام شده توسط Green NCAP، بهترین خودروهای دوستدار محیط زیست سال 2023 با واحدهای قدرت مختلف انتخاب شدند.

به گزارش مجله ماشین، Green NCAP مدل‌هایی را معرفی کرد که در سال گذشته در آزمایش‌های آلایندگی که چندین سال انجام می‌داد موفق‌ترین مدل‌ها بودند. این لیست شامل وسایل نقلیه با هر نوع بدنه (از SUV گرفته تا سدان) است. اوپل موکا، اشکودا کامیک، تسلا مدل اس، رنو کنگو E-Tech، فولکس واگن  ID.5 و گریت وال اورا  ۰۳ اوپل موکا، اشکودا کامیک، تسلا مدل اس، رنو کنگو E-Tech، فولکس واگن  ID.5 و گریت وال اورا  ۰۳ خودروهایی هستند که انتخاب شدند.

در بین این خودروها رتبه‌ اول که به گریت وال اورا۰۳  تعلق گرفت. این خودرو تمام برقی چینی توانست به خصوص در زمینه بهره‌وری انرژی از رقبای خود پیشی بگیرد و تقریباً در هر معیار بالاترین امتیاز را کسب کند.

با توجه به سوخت‌های سنتی، اشکودا کامیک و اوپل موکا به ترتیب به عنوان بهترین خودروهای دوستدار محیط زیست در کلاس‌های بنزینی و دیزلی انتخاب شدند. کامیک که دارای دو موتور ۱.۰ TSI و گیربکس دستی است در آزمایشات ۳ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کرد که نشان می دهد از نظر گازهای منتشر شده از موتور ۳ سیلندر تمیزتر از رقبای خود است.

وقتی صحبت از اوپل موکا به میان می‌آید، خودروی آزمایش شده با موتور ۱.۵ دیزلی و گیربکس دستی نیز موفق به کسب ۳ ستاره شد. شایان ذکر است که اوپل موکا اکثر تست‌ها را به لطف سیستم فیلتر اگزوز خود پشت سر گذاشته است.

رنو کنگو E-Tech به عنوان موفق ترین خودرو در بخش مینی ون‌ انتخاب شد. علیرغم طراحی جعبه ای آن، این وسیله نقلیه در بهره وری انرژی از رقبای خود پیشی گرفت و توانست به «پادشاه برقی خودروهای تجاری سبک» تبدیل شود.

آخرین نسل تسلا مدل S، خودروی الکتریکی است که رقبای سدان خود را پشت سر می گذارد. این وسیله نقلیه چهار چرخ متحرک و دارای پیکربندی دوربرد است، توانسته از نظر مصرف انرژی در کلاس خود اولین باشد.

آخرین عضو مراسم جایزه ما فولکس واگن ID.5 است که دارای زیرساخت الکتریکی نیز می باشد. شاسی بلند کوچک سازنده ولفسبورگ جای خود را در این لیست می گیرد زیرا کم مصرف ترین وسیله نقلیه ای است که تاکنون آزمایش شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×