پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۵ به فراری می رود
لوئیس همیلتون

لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۵ به فراری می رود

۱۴۰۲-۱۱-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

فراری در سال 2025 با چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون مسابقه خواهد داد. این خبر را می‌توان بزرگترین شگفتی سال‌های اخیر در فرمول یک دانست.

به گزارش مجله ماشین، بزرگترین شگفتی سال‌های اخیر در فرمول یک جهان رسمی شد. لوئیس همیلتون در فصل ۲۰۲۵ فرمول یک برای فراری مسابقه می دهد.

همیلتون در آگوست ۲۰۲۳ قرارداد جدیدی را با مرسدس امضا کرد که سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را پوشش می داد، اما قبل از اینکه خودروهای ۲۰۲۴ حتی معرفی شوند، این ادعا که همیلتون به فراری تغییر خواهد کرد مانند بمب در دستور کار قرار گرفت. این ادعاها به زودی قوی تر شد و در نهایت بیانیه مورد انتظار بیان شد.

در پایان فصل ۲۰۲۴، لوئیس همیلتون راه خود را از مرسدس که از سال ۲۰۱۳ با آنها مسابقه می دهد و ۶ قهرمانی کسب کرده است، جدا می کند و در سال ۲۰۲۵ به فراری می رود.

این بدان معناست که فراری اخیرا اعلام کرد که قرارداد چند ساله خود را با لکلرک تمدید کرده است. با اعلام قرارداد چند ساله همیلتون، فراری از قبل ترکیب رانندگان خود را برای دوره قوانین جدید که از سال ۲۰۲۶ آغاز می شود، اعلام کرده است.

در حالی که همیلتون هفتمین قهرمانی جهان را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد، فراری آخرین قهرمانی رانندگان را با کیمی رایکونن در سال ۲۰۰۷ و قهرمانی تیم ها را در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.

پس از اینکه فراری اعلام کرد که با همیلتون مسابقه خواهد داد، کارلوس ساینز خلبان فعلی تیم از کار خلاص شد.

ساینز گفت: ما تصمیم گرفتیم در پایان سال ۲۰۲۴ از فراری جدا شویم. هنوز فصل طولانی در پیش داریم و مثل همیشه همه چیز را برای تیم و تیفوسی خواهم داد.

بازار رانندگان فرمول یک که اخیراً به دلیل توافقات طولانی مدت رانندگان با تیم های فعلی خود آرام بوده است، با ادعاهایی مبنی بر اینکه همیلتون به توافق با فراری برای سال ۲۰۲۵ نزدیک شده است، رونق گرفت.

شایعات همکاری همیلتون و فراری بارها زمانی که قرارداد همیلتون با تیم فعلی‌اش(مرسدس) به پایان می رسید، بر سر زبان‌ها افتاد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×