دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » این ولوو V70 از ۳۵۰ هزار قطعه لگو ساخته شده است
لگو ولوو V70

این ولوو V70 از ۳۵۰ هزار قطعه لگو ساخته شده است

۱۴۰۲-۱۱-۱۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

ساخت این مدل که دارای نسبت 1:1 می باشد بیش از 1 سال طول کشیده است.

به گزارش مجله ماشین، ولوو V70 یکی از نمادین ترین مدل‌های تاریخ ولوو، به لطف تلاش‌های دیوید گوستافسون به دنیای لگو آورده شد.

گوستافسون که تجربه زیادی در مدل های کوچک و متوسط ​​دارد، با انگیزه جایزه‌ای که در مسابقات لگو به دست آورد، پروژه‌ای بزرگتر را هدف قرار داد. این متخصص LEGO با الهام از ولوو V70 ، به جای ساخت کل وسیله نقلیه با قطعات لگو، تصمیم گرفت این وسیله نقلیه را روی یک قاب فلزی بسازد. البته لازم به ذکر است که از رینگ‌ها و لاستیک های V70 واقعی استفاده شده و به این ترتیب یک مدل پیاده روی ساخته شده است.

تقریبا هیچ تفاوتی با یک ماشین واقعی ندارد

وقتی به بقیه خودرو نگاه می کنیم، همه چیز از جمله صندلی ها، فرمان و داشبورد با قطعات لگو ساخته شده است. درها را می توان باز و بسته کرد و حتی چراغ ها نیز کار می کنند. این واگن لگو دارای ویژگی های کاربردی بسیار بیشتری است. به عنوان مثال آینه های تاشو برقی، دستگیره های قابل چرخش تهویه مطبوع، اهرم دنده متحرک و حتی چراغ های جلو که همراه با فرمان هدایت می شوند در نظر گرفته شده است. حتی خودروسازان نیز نمی توانند به برخی از این ویژگی ها فکر کنند.

لگو ولوو V70
چراغ عقب لگو ولوو V70

بیهوده نیست که یک فرمان کاربردی وجود دارد. زیر کاپوت یک موتور الکتریکی وجود دارد که چرخ های جلوی خودرو را به حرکت در می آورد. بنابراین از نظر فنی می توان این Volvo V70 را یک خودروی الکتریکی قابل رانندگی در نظر گرفت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، روند مونتاژ این خودرو به صورت زنده در نمایشگاه Ecar که در گوتنبرگ برگزار شد به بازدیدکنندگان ارائه شد. پس از این رویداد که در ماه دسامبر برگزار شد، دیوید تصاویری از فضای داخلی خودرو در هفته‌های اخیر به اشتراک گذاشت و بیشتر کارهای تکمیلی این مدل اخیرا به پایان رسید.

این مدل که هنوز کامل نشده است از ۳۵۰ هزار قطعه لگو فراتر رفته است. اگرچه مشخص نیست که آیا کل سهمیه ۴۰۰ هزار قطعه مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر، این وسیله نقلیه به صورت زنده در رویدادها که در آینده نزدیک برگزار می شود، (زمانی که دیوید تمام کار روی مدل را به پایان رساند) به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×