یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آشنایی با آئودی آر ۶ آوانت جی‌تی ۲۰۲۴
آئودی آر 6 آوانت جی‌تی 2024

آشنایی با آئودی آر ۶ آوانت جی‌تی ۲۰۲۴

۱۴۰۲-۱۱-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه 12

آئودی RS 6 آوانت GT که تنها 660 دستگاه از آن تولید خواهد شد، در مجموع 630 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، این پروژه که توسط ۱۲ کارآموز از تیم طراحی آئودی طراحی شده است، توسعه یافته و الهام گرفته از RS 6 Avant GT است.

طراحی آئودی آر ۶ آوانت جی‌تی ۲۰۲۴

در نگاه اول به این مدل جدید و بسیار خاص متوجه شویم که با طراحی‌اش با خواهر و برادرش متفاوت است. این مدل که جلوپنجره و دریچه های هوای جلویی آن به رنگ مشکی براق رنگ آمیزی شده است، با اسپلیتر طراحی شده برای آن توانسته نظرها را به خود جلب کند.

آشنایی با آئودی آر 6 آوانت جی‌تی 2024

مشخصات فنیآئودی آر ۶ آوانت جی‌تی ۲۰۲۴

آئودی آر ۶ آوانت جی‌تی ۲۰۲۴ قادر خواهد بود در مجموع ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این بدان معناست که ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۵۰ نیوتن متر گشتاور خروجی بیشتر از مدل استاندارد دارد. این مدل که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه ای دارد، ۰.۳ ثانیه سریعتر از RS 6 Avant است. هیولای پرفورمنس نصب شده در GT شتاب ۰-۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را با ۱.۵ ثانیه کاهش می دهد و به ۱۱.۵ ثانیه می رساند. حداکثر سرعت این مدل ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

تمام نیروی تولید شده توسط موتور ۴.۰ TFSI V8 از طریق گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک و سیستم کواترو به هر چهار چرخ منتقل می شود. طبق اظهارات آئودی، توزیع برق ۴۰:۶۰ است.

آشنایی با آئودی آر 6 آوانت جی‌تی 2024

این مدل که به لطف دیفرانسیل کواترو اسپورت توزیع گشتاور را در مواقع اضطراری ایمن‌تر تعیین می‌کند، اولین مدل RS 6 آوانت خواهد بود که از فنرهای کویل‌اور جدید استفاده می‌کند. اضافه کنیم که به این ترتیب مدل تقریباً ۱۰ میلی متر به زمین نزدیک می شود.

آئودی RS 6 آوانت فعلی به پایان چرخه عمر خود نزدیک می شود. در واقع این پروژه جدیدی نیست. آئودی برای اولین بار به ما نشان داد که با کانسپت RS 6 GTO که در سال ۲۰۲۰ به روی صحنه آورده بود، چه چیزی در ذهن داشت.

گالری تصاویر آئودی آر ۶ آوانت جی‌تی ۲۰۲۴

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۱

  1. محمد مهدی فراهانی

    نشریه های مجله ماشین واقعا یک سر و گردن از بقیه بالاتره، من شخصا کسی هستم به شدت عاشق خودرو، از کلاس چهارم ابتدایی تا الان که دهم هستم، همه ی مجلات رو خوندم و بهتر از مجله ماشین پیدا نکردم، اط بقیه کوچک تره، با کیفیت تر و پرمحتوا تره و توی یک صفحه مطالب بیشتری نسبت به بقیه نوشته و کوچکی اون باعث میشه آدم لذت ببره از دست داشتن مجله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×