دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵ با ظاهری بزرگتر و شیک تر
ب‌ام‌و 520دی ایکس درایو تورینگ 2025

ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵ با ظاهری بزرگتر و شیک تر

۱۴۰۲-۱۱-۱۸ زمان مطالعه: 1 9

ب‌ام‌و 520دی ایکس درایو تورینگ 2025 اولین سری 5 محسوب می‌شود که بیش از 5 متر طول دارد و برقی است.

به گزارش مجله ماشین، سری ۵ تورینگ که در سال ۱۹۹۱ به عنوان جایگزینی برای E34 عرضه شد، همچنان با طراحی جدید خود، یکی از مدل های خاص BMW است. اگرچه خودرو با کد بدنه G61  شش ماه پس از مدل سدان معرفی شد، اما این اولین بار است که شاهد یک مدل تورینگ تمام برقی هستیم.

سری ۵ تورینگ، که با باز شدن پنجره عقب خود روی درب صندوق، نمادین شده است، خطوطی مشابه مدل سدان درست تا ستون B دارد. جزئیات اصلی که این وسیله نقلیه را جذاب می کند خط سقف گسترده و حجم عظیم صندوق عقب آن است. سری ۵ که بر روی یک پلت فرم منعطف تولید می شود، اکنون میزبان واحدهای قدرت تمام الکتریکی و همچنین مدل های احتراق داخلی و هیبریدی خواهد بود.

ابعاد ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

سری ۵ تورینگ با ۹۷ میلی متر طولانی تر از مدل قدیمی، اکنون ۵۰۳۰ میلی متر طول دارد. عرض کلی خودرو که ۳۲ میلی متر افزایش یافته است ۱۹۰۰ میلی متر و ارتفاع آن با افزایش ۱۷ میلی متری به ۱۵۱۵ میلی متر رسیده است. سری ۵ که فاصله بین دو محور آن ۲۰ میلی‌متر به ۲۹۹۵ میلی‌متر افزایش یافته است، قصد دارد فضای راحت‌تری را برای سرنشینان عقب ارائه کند.

علاوه بر اینکه محفظه زیر کف چمدان فضای زیادی را هم برای محفظه بار و هم برای کابل شارژ مدل های هیبریدی و برقی فراهم می کند، تورهای روی لبه ها نیز فضای مفیدی را فراهم می کنند.

مشخصات فنی ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

i5 M60 xDrive قدرتمندترین عضو خانواده فعلی، به لطف جفت الکتروموتور قرار گرفته در محورهای جلو و عقب، ۶۰۱ اسب بخار قدرت ارائه می دهد. هنگامی که M Launch Control فعال می شود، خودرو به طور موقت گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر تولید می کند، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است.

وقتی صحبت از i5 eDrive40 می شود، موتور الکتریکی روی محور عقب ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر تولید می کند. با انتقال این نیرو تنها به چرخ های عقب، خودرو می تواند در ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. باتری ۸۱.۲ کیلووات ساعتی که هر دو مدل را تامین می کند، در نسخه M60 برد ۴۴۵ تا ۵۰۶ کیلومتر را ارائه می دهد، در حالی که در نسخه eDrive40 می تواند به برد ۴۸۳ تا ۵۶۰ کیلومتر برسد. هر دو مدل شارژ سریع تا ۲۰۵ کیلو وات را در طول شارژ DC ارائه می دهند.

تمام موتورهای دیزلی ارائه شده در سری ۵ تورینگ با یک واحد هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی عرضه می شوند. مدل‌های ۵۲۰d و ۵۲۰d xDrive که در زمان عرضه ارائه می‌شوند، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را از موتور چهار سیلندر دریافت می‌کنند. دو گزینه موتور بنزینی PHEV، از جمله ۵۳۰e، به مجموعه مدل ها اضافه می شود که متوجه شدیم در سال ۲۰۲۴ یک موتور ۶ سیلندر دیزلی را شامل می شود.

ب‌ام‌و 520دی ایکس درایو تورینگ 2025

کابین ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

وقتی به داخل خودرو نگاه می کنیم، جزئیات متفاوتی با مدل سدان نمی بینیم. پانل ابزار ۱۲.۳ اینچی و صفحه نمایش چندرسانه ای ۱۴.۹ اینچی که BMW Curved Display نامیده می شود، جایگاه خود را در کنسول جلو حفظ کرده است. فرمان جدید با قسمت پایین صاف خود ظاهری سازگار با صندلی های اسپرت ارائه می دهد.

طراحی داخلی که از چرم گیاهی استفاده می کند، دارای گزینه های مختلف تک رنگ و دو رنگ است. سیستم صدای فراگیر Bowers&Wilkins متشکل از ۱۸ بلندگو و سقف شیشه ای پانوراما را می توان به عنوان آپشن خریداری کرد. در طراحی بیرونی، گزینه های رنگی مختلفی از جمله رنگ های BMW Individual به مشتری ارائه می شود.

ب‌ام‌و 520دی ایکس درایو تورینگ 2025
کابین ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

مشخصات ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

گزینه های چرخ از ۱۸ اینچ و ۱۹ اینچ برای مدل های هیبریدی و الکتریکی شروع می شود. این را هم فراموش نکنیم که رینگ های ۲۱ اینچی نیز به صورت آپشن ارائه می شوند. می‌توانید با بسته‌بندی M Sport، M Sport Pro Package و M Carbon، ظاهری اسپرت‌تر به سری ۵ اسپورت بدهید.

سیستم تعلیق اسپرت M، ترمزهای اسپرت M و کنترل شاسی تطبیقی ​​که به صورت استاندارد در i5 M60 عرضه می شود نیز در لیست آپشن ها قرار دارند. علاوه بر دستیار پارک استاندارد، دوربین دید عقب و دستیارهای معکوس، می توانید به لطف اختیاری «دستیار پارکینگ حرفه ای» خودروی خود را تا فاصله ۲۰۰ متری از گوشی هوشمند خود حرکت دهید.

قیمت ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

قیمت های اولیه در اروپا ۶۲ هزار یورو برای ۵۲۰d، ۶۵ هزار یورو برای ۵۲۰d xDrive، ۷۲ هزار یورو برای i5 eDrive40 و ۱۰۱ هزار یورو برای i5 M60 xDrive است.

گالری تصاویر ب‌ام‌و ۵۲۰دی ایکس درایو تورینگ ۲۰۲۵

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×