دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی پورشه تایکان ۲۰۲۵
پورشه تایکان 2025

معرفی پورشه تایکان ۲۰۲۵

۱۴۰۲-۱۱-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه 8

پورشه تایکان 2025 توسط خودروساز آلمانی، قدرتمندتر از همیشه معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، سازنده آلمانی که قبل از ورود مدل به بحران میانسالی مداخله لازم را انجام داده است، نسخه‌های Sport Turismo و Cross Turismo را به روز رسانی خواهد کرد. بیایید نگاهی به تغییرات تجربه شده توسط تایکان بیندازیم.

طراحی بیرونی پورشه تایکان ۲۰۲۵

در نگاه اول، دیدن تغییرات در طراحی بیرونی بسیار دشوار است. اما پورشه تغییرات قابل توجهی در این بخش ایجاد کرده است. به عنوان مثال، مجموعه چراغ های LED و چراغ های عقب تجدید شده اند. سپرهای جلو و عقب کاملاً نوسازی شده و گزینه های رینگ و رنگ نیز افزایش یافته است. این را هم بگوییم که ابعاد تایکان با عمل آرایش تغییری نکرده است.

پورشه تایکان 2025
کابین پورشه تایکان ۲۰۲۵

کابین پورشه تایکان ۲۰۲۵

مهمترین نوآوری در کابین تایکان از نرم افزار ناشی می شود. مدل برقی که نرم افزار سیستم چندرسانه ای آن به طور کامل تمدید شده است دارای انیمیشن های جدیدتر و با وضوح بالاتر خواهد بود. دکمه حالت رانندگی روی فرمان اکنون استاندارد است. Taycans با بسته‌های Sport Chrono یا Performance Battery Plus به شما این امکان را می‌دهد تا با دکمه Push-2-Pass احساس «Dom Toretto» رویاهای خود را تجربه کنید. با فعال کردن عملکرد بوست با این دکمه می‌توانید قدرت تایکان را تا ۱۰ ثانیه افزایش دهید.

مشخصات فنی پورشه تایکان ۲۰۲۵

به مهمترین بخش فیس لیفت رسیدیم. پورشه بزرگترین تغییر را در زیر کاپوت انجام داده است. خانواده تایکان اکنون دارای باتری ها، آپشن های موتور و سیستم تعلیق جدید هستند.

پورشه موتوری را که در محور عقب استفاده می‌کرد، با موتوری سبک‌تر و قوی‌تر جایگزین کرد. این موتور که تقریباً ۱۰۸ اسب بخار قدرتمندتر است، با باتری های با ظرفیت بسیار بالاتر همراه خواهد بود. کاربران Taycan اکنون می توانند بسته های باتری در اندازه های ۸۹ تا ۹۸ کیلووات ساعت را انتخاب کنند.

پورشه تایکان 2025

البته این تغییرات مستقیماً در داده های عملکرد منعکس شد. تایکان و تایکان توربو اس می توانند به ترتیب در ۴.۸ ثانیه و ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. این بدان معنی است که زمان شتاب تقریباً ۰.۵ ثانیه کاهش می یابد. مدل‌های توربو S با پکیج Sport Chrono می‌توانند مجموع قدرت خود را به بیش از ۹۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر با عملکرد تقویت ۱۰ ثانیه افزایش دهند.

بر اساس داده های WLTP، باتری های جدید نیز برد را افزایش دادند. تایکان بسته به نوع بدنش می‌تواند مسافت ۶۷۸ کیلومتر را ارائه دهد. این بدان معناست که ۱۷۵ کیلومتر برد بیشتری نسبت به نسخه فعلی ارائه می دهد. کابل شارژ با ظرفیت بالا که به همراه مدل ارائه می شود به شما کمک می کند تا از زیرساخت ۸۰۰ ولت راحت تر استفاده کنید و وسیله نقلیه خود را بسیار سریع تر شارژ کنید.

قبل از اینکه فراموش کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​جدید نیز به لیست تجهیزات استاندارد تایکان اضافه شده است. این سیستم که در ماه های اخیر در پورشه پانامرا معرفی شده است، به خودرو اجازه می دهد تا کاملاً مطابق با ترجیحات شما واکنش نشان دهد.

قیمت پورشه تایکان ۲۰۲۵

این مدل در آلمان با قیمت هایی از ۱۰۵۳۰۰ یورو به فروش می رسد.

گالری تصاویر پورشه تایکان ۲۰۲۵

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×