یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پاگانی هوایرا R Evo با ۹۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد
پاگانی هوایرا R Evo

پاگانی هوایرا R Evo با ۹۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

۱۴۰۲-۱۱-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه 9

پاگانی هوایرا R Evo که با تصاویری منتشر شده در روز پنجشنبه معرفی شد، بهبودهایی دارد که به هوایرا Rمتمرکز شده در مسیر که در سال 2021 معرفی شد، زیبایی می بخشد.

به گزارش مجله ماشین، پاگانی هوایرا R Evo با موتور ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی که از Huayra R می شناسیم، با ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر، به ۹۰۰ اسب بخار قدرت می رسد. با دستیابی به این افزایش قدرت با بهبود در منیفولد ورودی و سیستم اگزوز جدید، پاگانی همچنین پانل‌های سقفی را به طور خاص برای R Evo ارائه می‌کند که در صورت برداشتن، نیروی رو به پایین خودرو را تا ۵ درصد افزایش می‌دهد.

گیربکس ۶ سرعته متوالی که به طور خاص برای مدل های Huayra توسط Pagani و HWA AG برای انتقال گشتاور ۷۷۰ نیوتن متری تولید شده توسط موتور به لاستیک ها توسعه یافته است، بین موتور و لاستیک های عقب قرار گرفته و تنها ۸۰ کیلوگرم وزن دارد. برای تجسم، یک گیربکس استاندارد DSG 140 کیلوگرم وزن دارد.

پاگانی هوایرا R Evo که شایستگی یک «خودروی پیست» را دارد، علاوه بر سیستم تعلیق دو جناغی آلیاژی آلومینیومی و فنرهای سیم پیچ، دارای سیستم جذب شوک الکترونیکی است. یک دمپر وزن جدید توانایی هندلینگ را به سطح بعدی می برد. این وسیله نقلیه با حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی در ابتدا و چرخ‌های ۲۰ اینچی در عقب است. برای متوقف کردن این قدرت، از ترمزهای سرامیکی کربنی به نام CCM-R استفاده می شود.

پاگانی هوایرا R Evo
پاگانی هوایرا R Evo

پاگانی هوایرا R Evo به لطف طراحی “codalunga” (دم بلند) دارای طراحی جلو ۱۰ سانتی متر و دم بلندتر ۱۹ سانتی متر است. اسپویلر بزرگ در عقب نیز توسط یک باله متصل به وسط اسپویلر پشتیبانی می شود تا بدنه کشیده را همراهی کند. به لطف جزئیات طراحی جدید، R Evo 45 درصد نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کند و می تواند نیروی رو به پایینی برابر با وزن خود در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت تولید کند.

در نتیجه تلاش های سبک وزن، R Evo به ۱۰۶۰ کیلوگرم کاهش یافته است و تقریباً ۷۰ کیلوگرم سبک تر از میاتای جدید است. صندلی ها با پارچه نسوز پوشانده شده اند، دارای کمربند ایمنی شش نقطه ای و تکیه گاه های فیبر کربنی هستند که راننده را در جای خود نگه می دارد.

هوراسیو پاگانی هنگام تماشای مسابقه فرمولا ایندی در نشویل، ایده ی کانورتیبل Evo را در سر داشت. پاگانی ادعا می کند که این وسیله نقلیه که بیش از دو سال است توسعه یافته است، “عملکردی دارد که با خودروهای پروتوتایپ ۲ لمانز امروزی مطابقت دارد” و ما امیدواریم که حق با معدود افرادی که صاحب این وسیله نقلیه هستند ثابت شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×