یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لادا پیتر توربو، کانسپتی که فراموش شده
لادا پیتر توربو کانسپت

لادا پیتر توربو، کانسپتی که فراموش شده

۱۴۰۲-۱۱-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

لادا پیتر توربو کانسپت در سال 2000 در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش در‌آمد و بعد از آن به فراموشی سپرده شد.

به گزارش مجله ماشین، بیش از ۴۰ سال پیش از این، نیوا نمادین‌ترین مدل تولید شده توسط سازنده روسی لادا راهی بازار شد. اما زمانی که تقویم سال ۲۰۰۰ را نشان داد، شرکت روی مدل کاملا متفاوتی کار می کرد که مهمتر بود. این وسیله نقلیه که در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش گذاشته شد با طراحی منحصر به فرد توجه بسیاری را به خود جلب کرد و همچنین در عین حال عجیب بود.

این وسیله نقلیه که برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو در مسکو به نمایش گذاشته شد، موفقیت بزرگی داشت. این مدل که توانست نظر کارشناسان را به خود جلب کند، موتور و قطعات مکانیکی نداشت. در مدلی که عازم پاریس شد، تغییرات داخلی و طراحی جعلی ایجاد شد.

۵ صندلی در داخل وسیله نقلیه وجود دارد که ما شاهد یک زبان طراحی آینده نگر هستیم. این وسیله نقلیه دارای فرمان تک پره و صفحه ابزار دیجیتال است و جزئیاتی نزدیک به خودروهای امروزی دارد. علاوه بر این طراحی غیرمعمول، این وسیله نقلیه نامی غیرمعمول دارد و همان نام «پیتر توربو» را دارد که شخصیت اصلی کتاب «جزیره کریمه» نوشته واسیلی آکسیونوف از آن استفاده کرده است.

لادا پیتر توربو کانسپت
لادا پیتر توربو کانسپت

این وسیله نقلیه که توسط تیم AvToVAZ به رهبری سرگئی سینلنیکوف طراحی شده است، دارای خطوطی است که به نظر می رسد حتی در حالت ساکن به جلو حرکت می کنند. چراغ های جلوی نازک و کوچک با طراحی بسیار دقیق عقب در تضاد هستند. خطوط مقعر نیز شخصیت وسیله نقلیه را تکمیل می‌کند.

مهندسان لادا که در زمان معرفی با نظرات متفاوتی مواجه شدند، این خودرو را به خط تولید حمل نکردند. اگرچه هیچ دلیل رسمی ارائه نشد، اما تولید بدنه‌ای با چنین خطوط گرد در آن زمان بسیار چالش برانگیز بود.

گالری تصاویر لادا پیتر توربو کانسپت

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×