دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کامیون زباله برقی ولوو معرفی شد
کامیون زباله برقی ولوو

کامیون زباله برقی ولوو معرفی شد

۱۴۰۲-۱۱-۲۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه 7

ولوو کامیون زباله برقی خود که اولین کامیون تمام الکتریکی این برند محسوب می‌شود را معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، شتاب الکتریکی شدن در دنیای خودرو به خودروهای تجاری نیز رسیده است. صنعت لجستیک مقادیر بالایی از سوخت‌های فسیلی را مصرف می‌کند و انتقال به برق را ضروری می‌سازد. ولوو تراکس اولین کامیون تمام الکتریکی خود را معرفی کرد.

مشخصات فنی کامیون زباله برقی ولوو

این مدل که با نام Volvo FM Low Entry معرفی شد، با پیکربندی محور انعطاف‌پذیر و چهار باتری با ظرفیت کلی ۳۶۰ کیلووات ساعت متمایز است. این کامیون با تولید ۴۸۹ اسب بخار قدرت می تواند تا ۲۰۰ کیلومتر را به لطف این بسته باتری طی کند.

کامیون زباله برقی ولوو که می تواند پیکربندی محورهای ۴X2، ۶X2، ۶X4، ۸X2، و ۸X4 را ارائه دهد، می تواند با جرم ناخالص ۱۹-۳۲ تن کار کند. با ارائه طرح‌بندی‌های مختلف کابین از ۱ صندلی تا ۴ صندلی، کامیون را می‌توان متناسب با وظایف مختلف ترتیب داد.

کامیون زباله برقی ولوو
کامیون زباله برقی ولوو

ویژگی‌های کامیون زباله برقی ولوو

این کامیون که تمام مقررات خودروهای تجاری سنگین مصوب در بریتانیا را رعایت می کند، همچنین دارای آخرین نسل سیستم دوربین ولوو است. این فناوری متشکل از دوربین ها و سنسورهای مختلفی است که جایگزین آینه های سنتی شده و اطمینان می دهد که هیچ نقطه کوری در دید راننده وجود ندارد.

عرضه کامیون زباله برقی ولوو

این کامیون در ابتدا قرار است در اروپا و کره جنوبی به فروش برسد و به دلیل برد کم به عنوان کامیون حمل زباله مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کامیون که برای فروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اعلام شده بود، در نیمه دوم سال به خط تولید منتقل می شود. انتظارات ولوو تراکس این است که نیمی از فروش خود را با مدل های برقی در سال ۲۰۳۰ تامین کند.

گالری تصاویر کامیون زباله برقی ولوو 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×