یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ویژگی‌های کیا EV8
رندر کیا EV8

ویژگی‌های کیا EV8

۱۴۰۲-۱۲-۰۵

کیا با EV8 نسل استینگر را ادامه خواهد داد.

به گزارش مجله ماشین، کیا و هیوندای در عصر برقی شدن گام‌های بسیار سریعی برمی دارند. کیا در حال حاضر ۹ مدل هیبریدی و تمام برقی را در محدوده مدل های خود دارد و این تعداد در سال های آینده افزایش خواهد یافت. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، مدل EV8 که جایگزین کیا استینگر خواهد شد، در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

این واقعیت که کیا از خطوط بسیار مشابه در مدل های برقی خود استفاده می کند، سرنخ های خوبی در مورد ظاهر EV8 به دست می دهد. در تصاویر رندر تهیه شده، عناصر طراحی مانند کاپوت بلند و شیشه عقب فست بک را مشاهده می کنیم، اگرچه این خودرو یک خودروی احتراق داخلی نیست.

طراحی که استینگر را به چشمان ما می آورد دارای سپر تهاجمی است. با وجود طراحی کراس اوور EV6، EV8 خطوط یک سدان سنتی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، عبارت GT1 که به عنوان اسم رمز EV8 استفاده می‌شود، به کانسپت GT 2011 اشاره دارد که الهام‌بخش استینگر بود.

در کنار افزایش قدرت موتور شاهد سدان کیا، اسپرت تر از همیشه خواهیم بود.

بر خلاف پلت فرم e-GMP که در مدل های امروزی هیوندای و کیا استفاده می شود، EV8 که بر روی پلت فرم IMA هیوندای تولید خواهد شد، بر اساس اسناد فاش شده دارای بسته باتری با ظرفیت ۱۱۳.۲ کیلووات ساعت خواهد بود. با توجه به اینکه حتی مدل EV9 پرچمدار کیا نیز از ۹۹.۸ کیلووات ساعت استفاده می کند، باید بگوییم که این افزایش بسیار جدی است. به این ترتیب، EV8 برد تخمینی ۸۰۰ کیلومتر را ارائه خواهد کرد.

EV8 که تخمین می زنیم در اواخر سال ۲۰۲۵ برای فروش در دسترس خواهد بود، ممکن است در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ رونمایی شود. در این سناریو، ممکن است سال ۲۰۲۶ طول بکشد تا این وسیله نقلیه به اروپا برسد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×