یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » دنزا D9 در دو نسخه هیبریدی و برقی معرفی شد
دنزا D9

دنزا D9 در دو نسخه هیبریدی و برقی معرفی شد

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه 10

دنزا چینی مدل‌هایی را که به اروپا خواهد آورد در نمایشگاه ژنو معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، دنزا D9 که یک مینی ون به حساب می‌آید، در دو نسخه هیبریدی و تمام الکتریکی به بازار اروپا عرضه می‌شود. دنزا که این مدل را برای فروش در چین عرضه کرده بود، در نهایت تصمیم گرفت D9 را به اروپا بیاورد.

دنزا D9 که طراحی بیرونی آن ظاهری بسیار جعبه ای دارد، از دور ما را به یاد خانواده لکسس انداخت.

مانند هر مدل مینی ون پریمیوم، در این مدل نیز سعی شده حجم کابین در اولویت قرار گیرد. یک سانروف غول پیکر نیز بر روی سقف خودرو قرار داده شده است.

دنزا D9
نمای عقب دنزا D9

نسخه چینی این مدل دارای طول ۵۲۵۰ میلی متر، عرض ۱۹۶۰ میلی متر و ارتفاع ۱۹۲۰ میلی متر است. در نسخه اروپایی مدل با فاصله بین دو محور ۳۱۱۰ میلی مترعرضه می‌شود.

این فاصله محوری بزرگ، امکان ایجاد فضای نشیمن بزرگ در کابین را فراهم می کند. دنزا D9 را در پیکربندی ۲+۲+۳ طراحی کرد و اطمینان حاصل کرد که همه صندلی‌ها تاشو هستند. همچنین اپشن خنک کننده و ماساژ به همه صندلی ها اضافه شد.

در کابین دنزا D9 یک یخچال وجود دارد که می تواند ۶ بطری کوچک را در خود جای دهد.

مشخصات فنی دنزا D9

دنزا فعلا جزئیات فنی D9 اروپایی را اعلام نکرده است. با این حال، رسمی شده است که هر دو مدل PHEV و برقی مانند مدلی که در چین فروخته می شود، به اروپا می آیند. دنزا D9 چینی قدرت خود را از نصب یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی و موتور الکتریکی می گیرد. مجموع قدرت خروجی ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۷۱ نیوتن متر اعلام شده است.

دنزا D9
دنزا D9

نسخه تمام الکتریکی نیز در دو نسخه FWD و AWD موجود است. مدل دیفرانسیل جلو دارای قدرت ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر است. اگر نسخه AWD را انتخاب کنید، دو موتور الکتریکی دریافت خواهید کرد که در مجموع می توانند ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. این را هم بگوییم که این مدل حداقل ۶۳۰ کیلومتر برد دارد.

گالری تصاویر دنزا D9

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×