سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پروژه خودروی اپل به تاریخ پیوست
پروژه خودروی اپل به تاریخ پیوست

پروژه خودروی اپل به تاریخ پیوست

۱۴۰۲-۱۲-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

اپل بیش از یک دهه است که روی (پروژه تایتان) خودروی بدون راننده خود کار می کند. اما حالا این غول فناوری رسما در حال پایان دادن به این پروژه است.

به گزارش مجله ماشین، اپل برنامه‌های خودروی الکتریکی خود را برای تمرکز بر هوش مصنوعی مولد متوقف کرده است.

به گفته یک منبع ناشناس ، تیمی متشکل از ۲۰۰۰ نفر از پایان پروژه مطلع شدند. پس از بیانیه ای که جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل ارائه کرد، برخی از اعضای تیم به شاخه هوش مصنوعی منتقل شدند. بسیاری از کارمندان راه خود را از اپل جدا می کنند.

اپل پروژه Titan را در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار مانند Waymo شروع کرد، اما بعداً به پروژه ای مانند رقیب تسلا تبدیل شد. در این فرآیند همچنین گفته شد که با خودروسازان موجود مانند هیوندای و تویوتا همکاری خواهد شد. در حالی که طبق گزارش‌ها، این شرکت در چند ماه گذشته آزمایش‌های جاده‌ای را افزایش داده است، شایعات حاکی از آن است که این پروژه در اوایل سال جاری کاهش یافته است.

اپل قبل از اینکه آن را تا سال ۲۰۲۸ به تعویق بیندازد، عرضه آن در سال ۲۰۲۶ را هدف قرار داده بود و شایعات حاکی از آن است که مدل تولیدی آن کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. اگرچه مشخصات آن هرگز فاش نشد، اما تمرکز اصلی آنها بر روی “رانندگی خودکار” بود که برای استفاده در بزرگراه ها در دسترس خواهد بود. ما می بینیم که دیگر هیچ فایده ای برای رویای یک “iCar” وجود ندارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.33

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×