یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » همکاری بوش و مایکروسافت در یک پروژه هوش مصنوعی
همکاری بوش و مایکروسافت در یک پروژه هوش مصنوعی

همکاری بوش و مایکروسافت در یک پروژه هوش مصنوعی

۱۴۰۲-۱۲-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

بوش به همکاری مایکروسافت تحقیقاتی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی در خودروها آغاز کرد.

به گزارش مجله ماشین، امروزه دستیاران رانندگی جایگاه بسیار مهمی دارند. سیستم های امنیتی که در گذشته بسیار سریع پیشرفت کرده اند، با پیشرفت های هوش مصنوعی ابعاد جدیدی پیدا کرده اند.

دو غول فناوری که برای توسعه سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) گرد هم آمده‌اند، با توسعه سیستم‌های پیشگیری از تصادف، قصد دارند خودروهایی تولید کنند که سریع‌تر به رانندگان پاسخ دهند. این یک حرکت منطقی است که بوش که تجربه زیادی در زمینه امنیت خودرو دارد، همراه با مایکروسافت وارد این تجارت شود.

پس چرا این شرکت ها به طور خاص بر “هوش مصنوعی مولد” تمرکز می کنند؟ سیستمی که برای ایجاد تصاویر و متن استفاده می شود چه سودی برای خودروها خواهد داشت؟ برای دادن پاسخ ساده به سوالات، از هوش مصنوعی Generative برای ایجاد سناریوهای احتمالی استفاده خواهد شد.

اگرچه سیستم‌های پشتیبانی راننده امروزی به لطف رادارها و دوربین‌ها می‌توانند اکثر اجسام، از جمله وسایل نقلیه و عابران پیاده را شناسایی کنند، اما نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که چگونه یک تصادف احتمالی رخ می‌دهد. سناریوهای احتمالی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با بررسی فوری محیط خودرو، واکنش‌های سریع‌تر و دقیق‌تری را در مواقع لزوم ممکن می‌سازد.

علاوه بر مایکروسافت، بوش با شرکت‌هایی که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند مانند گوگل، آمازون AWS و الف آلفا نیز همکاری خواهد کرد. الف آلفا به زودی یک سیستم تشخیص صدا را که در داخل برای یک خودروساز توسعه داده است، معرفی خواهد کرد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×