سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا لندکروز ۲۵۰ معرفی شد
تویوتا لندکروز 250 مدل 2025

تویوتا لندکروز ۲۵۰ معرفی شد

۱۴۰۳-۰۱-۱۴ زمان مطالعه: 2 دقیقه 15

شرکت تویوتا موتور لندکروزر جدید سری "250" را که برای نیمه اول سال 2024 در ژاپن عرضه ‌می‌شود، رونمایی کرد.

تویوتا لندکروز ۲۵۰ وسیله نقلیه ای که به مردم اجازه می دهد به همه جا بروند و ایمن برگردند.

لندکروزر که در ابتدا با نام تویوتا BJ در ۱ آگوست ۱۹۵۱ عرضه شد، اکنون ۷۲ سال از عمر آن می گذرد. از آن زمان، ماموریت خود را برای ارائه امنیت به انواع افراد در مکان هایی که فقط در لندکروز می توان به آنها دسترسی داشت، انجام داده است. این برنامه که بر اساس موقعیت‌های استفاده واقعی مشتریان جهانی توسعه و اصلاح شده است، قابلیت اطمینان، دوام و عملکرد خارج از جاده را ارائه می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد به هر کجا و همه جا بروند و با خیال راحت بازگردند. تا کنون ۱۱.۳ میلیون تویوتا لندکروز در تقریباً ۱۷۰ کشور و منطقه در سراسر جهان، از زندگی و معیشت مردم در همه جا پشتیبانی کرده است.

لندکروزر به سه سری مختلف تقسیم شده است: استیشن واگن که همیشه آخرین فناوری‌ها را به نمایش می‌گذارد و به مدل پرچمدار (سری ۳۰۰ فعلی)، مدل هوی دیوتی با دوام و آفرود فوق‌العاده تبدیل شده است. عملکرد رانندگی (سری ۷۰) و مدل Light Duty که به عنوان یک سبک زندگی و انتخاب عملی برای مشتریان، سهولت فرمان پذیری و راحتی را در یک پایه خارج از جاده فراهم می کند (پرادو).

سری Light Duty با تکامل نسل‌ها به سمت مدل‌های گران‌قیمت و لوکس تغییر جهت داده است. در توسعه سری ۲۵۰، آکیو تویودا که مسئولیت نهایی توسعه محصول را بر عهده دارد، رویکرد اساسی خود را اینگونه توضیح داد: لندکروزر باید خودرویی باشد که از زندگی مردم و جوامع محلی پشتیبانی کند، بنابراین مدل Light Duty باید بازگردد. به شکل واقعی که مشتریان به دنبال آن هستند.

سری جدید ۲۵۰ یک مدل اصلی لندکروزر با همان پلتفرم GA-F سری ۳۰۰ است تا عملکرد اولیه را به عنوان یک آفرود به طور چشمگیری بهبود بخشد. این خودرو همچنین با پیشرانه‌های مختلفی همراه است تا عملکرد رانندگی قدرتمندتر و عملکرد زیست‌محیطی که شایسته نام لندکروزر است را به دست آورد. این خودرو به دنبال ویژگی‌های منحصربه‌فرد لندکروز ساخته شده است، که دارای طراحی داخلی و خارجی است که سنتی و مدرن را در یک بسته کاربردی ترکیب می‌کند. هدف این بود که نسل بعدی لندکروزر با سهولت هندلینگ و راحتی برای رانندگی در داخل و خارج از جاده ایجاد شود و در عین حال عملکرد ایمنی پیشرفته پیشرو در کلاس را ارائه دهد.

تویوتا لندکروز 250 مدل 2025
نمای عقب تویوتا لندکروز ۲۵۰ مدل ۲۰۲۵

حتی پس از عرضه سری ۲۵۰، لندکروزر همچنان به تکامل خود ادامه خواهد داد، در حالی که طیف وسیعی از نیازهای اجتماعی را برآورده می کند، به عنوان یک انتخاب قابل اعتماد، قابل اعتماد و عملی برای مشتریان در سراسر جهان.

با همان پلت فرم GA-F سری ۳۰۰، سری جدید ۲۵۰ عملکرد آفرود را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. به عنوان یک انتخاب قابل اعتماد و عملی برای مشتریان، سهولت هندلینگ و راحتی را برای رانندگی در جاده نیز بهبود بخشیده است.

فرمان برقی (EPS) به کاهش از دست دادن کنترل فرمان در هنگام رانندگی در خارج از جاده کمک می کند، احساس واضح تر فرمان را ارائه می دهد، مانورپذیری را در سرعت های پایین بهبود می بخشد، و Lane Tracing Assist را فعال می کند.

مکانیسم قطع اتصال تثبیت کننده (SDM) اولین استفاده در خودروی تویوتا. عملکردی که با سوئیچ کار می‌کند که حالت تثبیت کننده جلو را قادر می‌سازد تغییر کند، عملکرد رانندگی و راحتی سواری را در خارج از جاده و ثبات هندلینگ را در جاده ارائه دهد.

در راستای طرح‌های بی‌طرفی کربن تویوتا که رویکردی چند مسیره متنوع را در پیش می‌گیرد، با پیشرانه‌های مختلفی از جمله اولین سیستم هیبریدی برای لندکروز همراه است. اینها به عملکرد رانندگی قدرتمند و عملکرد زیست محیطی شایسته لندکروزر دست می یابند.

تویوتا لندکروز 250 مدل 2025
فضای داخل تویوتا لندکروز ۲۵۰ مدل ۲۰۲۵

در تلفیقی از سنتی و مدرن، طراحی داخلی و خارجی در سری ۲۵۰ بر سه کلمه کلیدی متمرکز شده است: “قابل اعتماد” (قابلیت اطمینان برای تحمل شرایط سخت استفاده)، “بی زمان” (سادگی بی انتها برای باقی ماندن در محبوبیت) و “حرفه ای” ( زیبایی عملکردی تصفیه شده رایج برای ابزارهای حرفه ای ناب).

طراحی بیرونی از خطوط افقی برای بازتولید شبح منحصربه‌فرد لندکروزر استفاده می‌کند، در حالی که استایل داخلی از یک فضای لوکس و سطح بالا به احساس عملکرد واقعی خارج از جاده تغییر کرده است. همراه با فضای داخلی محکم و پایدار، پانل ابزار افقی، و اشکال سوئیچ که در طیف وسیعی از شرایط رانندگی واضح و آسان هستند، این استایل به بهبود عملکرد حتی در جاده‌های ناهموار کمک می‌کند.

Toyota Safety Sense، جدیدترین بسته ایمنی فعال با عملکردهای پیشرفته و بهبود یافته، استاندارد در تمام کلاس‌های جدید لندکروزر است. دامنه تصادفات قابل تشخیص حتی بیشتر شده است و رانندگی لذت بخشی را با آرامش خاطر امکان پذیر می کند.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز ۲۵۰

موتور ۲.۸ لیتری توربوشارژ دیزلی برای ارائه قابلیت رانندگی بهتر، راندمان سوخت و عملکرد بالاتر توسعه یافته است. این موتور با تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت، با گیربکس جدید ۸ سرعته دایرکت شیفت اتوماتیک جفت شده است.

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید، شتاب نرمی را با نسبت‌های دنده نزدیک‌تر فراهم می‌کند. گیربکس جدید که ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک پاسخ می‌دهد، رانندگی آرام‌تر و کم‌تری نیز ارائه می‌کند. ظرفیت یدک کشی این موتور ۳۵۰۰ کیلوگرم اعلام شد.

فناوری چهارچرخ محرک دائمی لندکروزر برای دوام و عملکرد بی صدا تر دوباره مهندسی شده است. به روز رسانی هایی نیز برای دیفرانسیل تورسن انجام شد. در حالی که واحد مرکزی برای بهبود عملکرد و بهره وری سوخت تجدید نظر شده است، دیفرانسیل عقب اختیاری برای رانندگی ایمن تر تقویت شده است.

سیستم قفل دیفرانسیل از نوع موتوری به سلونوئید تغییر یافت. بنابراین، لندکروز پرادو هنگام ایستادن در جاده ۸۵ درصد سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد (حدود ۰.۱۵ ثانیه) و می‌تواند راحت‌تر از شرایط سخت خارج شود. با تمام این ویژگی ها بالاترین کشش و پایداری در میدان حاصل می شود. در خودروی چهار چرخ متحرک، سوئیچ به حالت‌های H4 و L4 و دکمه قفل دیفرانسیل جدید در کنار دسته دنده روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند.

تویوتا همچنین نسخه هیبریدی ملایم لندکروزر را در سال ۲۰۲۵ در اروپا معرفی خواهد کرد. این موتور با موتور ۲.۸ لیتری دیزل، موتور الکتریکی ۴۸ ولت، باتری فشرده ۴۸ ولتی لیتیوم یونی و سیستم استاپ استارت ترکیب خواهد شد.

گالری تصاویر تویوتا لندکروز ۲۵۰

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×