پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چالش بزرگ تعمیر فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن
چالش بزرگ تعمیر فراری 812 سوپر فست مایکل بی. جوردن

چالش بزرگ تعمیر فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن

۱۴۰۳-۰۱-۲۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه

ستاره هالیوود، مایکل بی. جردن، در تصادفی با فراری 812 سوپر فست خود متحمل خسارات سنگینی شد. اما چالش بزرگتر، تعمیر این خودرو با هزینه‌های هنگفت و نامشخص است. جیمز کاندون، یوتیوبر مشهور، با خرید این فراری تصادفی، خود را در چالشی بزرگ انداخته است. آیا او می‌تواند این اژدهای سرکش را رام کند و به جاده بازگرداند؟

به گزارش مجله ماشین، مایکل بی. جردن، ستاره هالیوود، یک شب در هالیوود با فراری ۸۱۲ سوپر فست خود تصادف کرد. طبق گزارش ها، او در حال کورس گذاشتن با یک فراری دیگر، یک ۴۸۸ قرمز رنگ بوده که کنترل ماشین خود را از دست می دهد. فراری او دچار لغزش جانبی شده و به یک کیا پارک شده در کنار جاده برخورد می کند.

ساعت ۱۱:۳۵ شب ۳ دسامبر بود که مایکل بی. جردن با فراری اش تصادف کرد. این ابرخودرو در سمت شاگرد کاملا آسیب دیده بود. چرخ جدا شده و در خیابان سانست بلوار لس آنجلس غلتیده بود. درباره وضعیت کیا نیرو که به آن برخورد کرده، اطلاعاتی وجود ندارد. اما با توجه به اینکه ضربه آنقدر شدید بوده که ماشین برای یک لحظه از زمین بلند شده، به نظر نمی رسد تعمیر آن کار ساده ای باشد.

بازیگر در شب حادثه بدون آسیب از ماشین خارج شد. اما نمی توانیم همین را در مورد فراری او با ارزش اولیه بیش از نیم میلیون دلار بگوییم. فراری با تریلر حمل شد و شرکت بیمه تصمیم گرفت که آن را کلا خسارت کلی در نظر بگیرد، به بازیگر فیلم Creed خسارت پرداخت کند و در کوپارت به حراج بگذارد. این خودرو در اواخر ژانویه ۲۰۲۴ برای فروش به صورت “وضعیت موجود” ظاهر شد.

یک مغازه فراری را خرید، چرخ جدا شده را دوباره وصل کرد، اما دو ماه بعد آن را فروخت.

جیمز کاندون در فراری 812 سوپر فست مایکل بی. جوردن
جیمز کاندون در فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن

جیمز کاندون، صاحب کانال یوتیوب TheStradman، کسی بود که آن را با امید تعمیر به قیمت ۱۸۷۰۰۰ دلار در eBay خرید. اما حالا او شروع به زیر سوال بردن خودش کرده است: چرا آنها آن را به این سرعت خریدند و دوباره فروختند؟ مشکل فراری چه بود؟ چرا آن را تعمیر نکردند؟ چه چیزی روی ماشین پیدا کردند؟

او به زودی به جواب این سوالات می رسد. و اصلا قرار نیست از جواب ها خوشش بیاید. او باید با یک شیشه جلو ترک خورده که نیاز به تعویض دارد، سر و کله بزند. سپر سمت راست هم نیست و نیاز به تعویض دارد. چراغ جلوی سمت راست شکسته است و آن را هم باید تعویض کند.

آینه سمت شاگرد فراری 812 سوپر فست مایکل بی. جوردن
آینه سمت شاگرد فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن

آینه سمت شاگرد هم دیگر وجود ندارد، جیمز به یک آینه دیگر نیاز دارد. شیشه سمت شاگرد نیز در اثر ضربه خرد شده است.

سه کیسه هوا در داخل خودرو وجود دارد که باید تعویض شود، در حالی که کمربندهای ایمنی در حال حاضر بلااستفاده هستند. همچنین یک مشکل تعلیق در سمت راست وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

کیسه هوا باز شده فراری 812 سوپر فست مایکل بی. جوردن
کیسه هوا باز شده فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن

او متوجه می شود که یک سپر کاملاً نو برای فراری ۸۱۲ سوپر فست که مستقیماً از مارانلو ایتالیا می آید، ۹۸۰۹ دلار هزینه دارد. گلگیر سمت چپ راننده ۵۷۶۱ دلار دیگر است.

یک روز و نیم طول می کشد تا جیمز روکش را از ستون A در سمت شاگرد جدا کند. اما حالا که با آن قسمت از ماشین آشنا شده، تنها به پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا روکش سمت راننده را جدا کند.

بعد از باز کردن تعداد زیادی پیچ و مهره، او کل قسمت پشت را از کابین که مشخصات بسیار خوبی دارد، خارج می کند. همه چیز چرم قرمز و فیبر کربن است. و تمام این تلاش برای حل مشکل کمربند ایمنی است.

برداشتن شیشه جلو نیز سردردی است، بنابراین او از کمک یک متخصص استفاده می کند. کارشناسان این کار را فقط در سه دقیقه انجام می دهند. با این حال، یک شیشه جلو جدید ۳۷۸۸ دلار است.

چالش بزرگ تعمیر فراری 812 سوپر فست مایکل بی. جوردن
چالش بزرگ تعمیر فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن

مرحله بعدی، جدا کردن تمام شیلنگ ها و سیم های بین داشبورد و کاپوت است. پس از جدا شدن کاپوت، او از سطل های زباله برای جابجایی آن استفاده می کند.

سپس او ماشین را جک زده و پس از جدا کردن سنسورهای پارک و سایر موارد، سپر جلو را جدا می کند. چرخ های جلو نیز جدا شده اند و تفاوت بین روکش های طلایی هر دوی آنها وجود دارد.

فروشگاهی که در ابتدا فراری را با عنوان نجات یافته خرید، سعی کرد چرخ جدا شده در تصادف را تعمیر کند.

مشخصات فنی فراری ۸۱۲ سوپر فست مایکل بی. جوردن

این خودرو دارای یک موتور قدرتمند ۶.۵ لیتری V12 است که ۸۱۹ اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار بالایی تولید می کند. این قدرت منجر به شتاب فوق العاده از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۲.۹ ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.20

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×