سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵
آلفارومئو میلانو 2025

آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

۱۴۰۳-۰۱-۲۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

آلفارومئو با معرفی کراس‌اور کامپکت تمام برقی میلانو در بهار سال ۲۰۲۴، قدمی قاطع به سمت خودروهای برقی برداشت و وارد رقابت با سایر خودروسازان لوکس اروپایی شد.

یه گزارش مجله ماشین، این خودروساز ایتالیایی سال‌ها به خاطر خودروهای اسپرتش شناخته می‌شد. زمانی که تصمیم گرفت با استلویو وارد بازار کراس‌اورها شود، موفق به ساخت یکی از اسپرت‌ترین شاسی‌بلندهای موجود شد. علاوه بر آن، آلفارومئو با توناله که پلتفرم مشترکی با دوج هورنت دارد، به کار خود ادامه داد. با این حال، این خودروساز ایتالیایی همچنان در مورد ساخت یک خودروی تمام الکتریکی مردد بود. اما سرانجام در سال ۲۰۲۴ با معرفی میلانو این اتفاق افتاد.

طراحی آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

این خودروساز تصور می‌کرد که این نام جدید در خط تولید می‌تواند صاحبان سابق میتو و جولیتا را راضی کند. اما آلفارومئو با این مدل ریسک نکرد و علاوه بر نسخه تمام برقی، یک مدل هیبریدی نیز ارائه داد. همچنین بدنه میلانو با زبان طراحی خاص آلفارومئو مطابقت دارد.

آلفارومئو میلانو 2025
نمای عقب آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

نمای جلوی میلانو ارتباط واضحی با برند آلفارومئو را نشان می‌دهد. جلوپنجره‌ی مشبک کلاسیک با چراغ‌های جلوی خشمگین که دارای سه چراغ LED روزتاب بالای چراغ‌های ماتریسی است، در این بخش خودنمایی می‌کند. بخش پایین سپر بسته به تیپ خودرو، دارای ورودی هوای بزرگی است که شبیه به عنصر طراحی سه لوبیا، امضای این برند ایتالیایی است.

مشخصات آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

با وجود اینکه میلانو قد بلندتری نسبت به یک هاچ‌بک معمولی دارد، ارتفاع آن از ۱.۵ متر (۵۹ اینچ) تجاوز نمی‌کند. از طرف دیگر، ارتفاع کف خودرو بسته به مدل متفاوت است. آلفارومئو میلانو را در سه مدل عرضه می‌کند: الکتریکی (ELETTRICA)، هیبریدی (IBRIDA) و ولوچه (Veloce) که اسپرت‌ترین مدل است. همه آن‌ها از نمای جانبی مشابهی برخوردارند، جایی که گلگیرهای عقب شبیه به خودروی اسپرت افسانه‌ای آلفارومئو جولیا TZ هستند. در قسمت عقب، روی در صندوق عقب، این خودروساز با چراغ‌های عقب LED سه خطی که نوارهای قرمز رنگی دارند، از چراغ‌های جلوی خودرو الهام گرفته است.

فضای داخل آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

در داخل، کابین با ظرافت و با المان‌های اسپرت طراحی شده است. در جلو، آلفارومئو صندلی‌های سطلی استاندارد با قابلیت انتخاب صندلی‌های اسپرت با تکیه‌گاه سر یکپارچه نصب کرده است.

آلفارومئو میلانو 2025
کابین آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

بین صندلی‌ها، کنسول مرکزی با دکمه‌های گیربکس، شارژر بی‌سیم و دکمه استارت/استاپ قرار گرفته است. خوشه ابزار به سبک دوچشمی با یک نمایشگر TFT 10.25 اینچی روبروی راننده قرار دارد که تمام اطلاعات لازم مربوط به سرعت، وضعیت خودرو و سایر اطلاعات رایانه‌ی مرکزی را نشان می‌دهد. روی داشبورد مرکزی، یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی تعبیه شده است. آلفارومئو برای تاکید بیشتر بر میراث این خودرو، دریچه‌های هوای گردی را با طرح چهاربرگ (quadrifoglio) نصب کرده است.

مشخصات کلی آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

در زیر بدنه، بسته به مدل انتخابی، مجموعه‌ای از پیشرانه‌های الکتریکی و هیبریدی وجود دارد که نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند. مدل ولوچه ۲۵ میلی‌متر (۱ اینچ) پایین‌تر از سایر مدل‌ها بوده و دارای سیستم تعلیق اسپرت است. علاوه بر این، این نسخه همچنین شامل دیفرانسیل مرکزی تورسن و دیسک‌های بزرگ ۳۸۰ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای چهار پیستون می‌شود.

مشخصات فنی آلفارومئو میلانو ۲۰۲۵

باتری: ۵۴ کیلووات ساعت تمام چرخ محرک (۱۵۶ اسب بخار)

سیستم سوخت‌رسانی: برقی

سوخت: برقی

نوع انتقال نیرو: تمام چرخ محرک

نوع باتری: لیتیوم-یون

حداکثر ظرفیت: ۵۴ کیلووات ساعت

برد حرکتی: ۴۰۲.۳ کیلومتر (۲۵۰ مایل)

طول: ۴۱۷۱ میلی‌متر (۱۶۴.۲ اینچ)

عرض: ۱۷۸۱ میلی‌متر (۷۰.۱ اینچ)

ارتفاع: ۱۵۰۱ میلی‌متر (۵۹.۱ اینچ)

فضای بار: ۳۹۹ لیتر (۱۴.۱ فوت مکعب)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×