سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ای‌ام‌جی ممکن است یک ابرشاسی‌بلند برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار بسازد
لوگوی مرسدس بنز

ای‌ام‌جی ممکن است یک ابرشاسی‌بلند برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار بسازد

۱۴۰۳-۰۱-۲۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

گفته می‌شود این خودرو در سال 2026 به عنوان یک محصول سفارشی AMG عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، اگرچه مرسدس‌بنز ساخت خودروی عجیب‌شان که ترکیبی از سدان و شاسی‌بلند مایباخ بود را لغو کرد، اما به نظر می‌رسد روی یک خودروی شاسی‌بلند اسپرت خاص دیگری کار می‌کند.  AMG در حال توسعه یک شاسی‌بلند برقی اختصاصی با قدرتی در حد هزار اسب بخار است که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این خودرو با هیچ محصول موجود با برند بنز ارتباطی نخواهد داشت، زیرا بر روی پلتفرم آینده‌ی AMG.EA ساخته خواهد شد.

گفته می‌شود اندازه این خودرو تقریباً به اندازه ویژن AMG است، بنابراین انتظار طول کلی حدود ۲۰۰.۰ اینچ و فاصله بین دو محور در حدود ۱۱۸.۰ اینچ را داشته باشید. اندازه چشمگیر این شاسی‌بلند آن را به رقیبی برای لوتوس (Eletre) و لوکس‌بارژ برقی سه ردیفه آینده پورشه تبدیل می‌کند. همچنین به طور غیرمستقیم با XM plug-in hybrid جنجالی ب‌ام‌و رقابت خواهد کرد.

انتظار می‌رود AMG قبل از معرفی مدل نهایی طی چند سال آینده، با یک کانسپت از شاسی‌بلند برقی پرچم‌دار خود رونمایی کند. مشخص نیست چند موتور خواهد داشت، اما با توجه به اینکه این خودروی برقی داغ، از سیستم تمام چرخ محرک بهره خواهد برد، حداقل دو موتور برای آن برنامه‌ریزی شده است. مجله بریتانیایی اتوکار با استناد به شخصی که با برنامه‌های AMG در مورد این مدل مرموز آشنایی دارد، به خروجی ترکیبی “به‌طور قابل توجهی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار” اشاره می‌کند که امکانات کشش متغیر کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد.

این مدل بدون نام می‌تواند به‌عنوان معادل شاسی‌بلند ویژن AMG عمل کند و قطعاً جانشین برقی کوپه چهار درب AMG GT با نام پیچیده خواهد بود. این سدان خمیده، اولین خودروی عملکردی سفارشی AMG از زمان SLS AMG Electric Drive خواهد بود که یک تبدیل بنزینی به برقی بود. مدل‌های اسپرت EQ فقط نمونه‌های تقویت‌شده از بنزها هستند.

شایعات حاکی از آن است که مرسدس در حال حاضر در حال ایجاد تغییراتی در کارخانه خود در زیندلفینگن آلمان است تا ظرفیت تولید این ابرشاسی‌بلند را داشته باشد. به احتمال زیاد این خودرو روی همان خط مونتاژ سدان ساخته خواهد شد که اولین محصولی خواهد بود که به بازار عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد از آنجایی که بخش AMG به نظر می‌رسد اولویت را روی محصولات با حجم فروش بیشتر می‌گذارد، باید بیشتر برای یک خودروی اسپرت تمام برقی منتظر بمانیم. امیدواریم سدان و شاسی‌بلند آنقدر موفق باشند که حسابداران را متقاعد کنند که یک کوپه در دنیای شیفته شاسی‌بلند ارزش امتحان کردن را دارد. اینکه AMG پلتفرم برقی اختصاصی خود را به دست آورد، نشانه‌ی امیدوارکننده‌ای است که در دوران خودروهای برقی، خودروهای سرگرم‌کننده‌ای وجود خواهند داشت، هرچند به زودی که مرسدس پیش‌بینی کرده است، نخواهد رسید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×