سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کسب و کار » آیا بیمه خودرو خسارت برخورد با درخت را پوشش می‌دهد؟
آیا بیمه خودرو خسارت برخورد با درخت را پوشش می‌دهد؟

آیا بیمه خودرو خسارت برخورد با درخت را پوشش می‌دهد؟

۱۴۰۳-۰۱-۲۶

اگر با ماشین خود به درخت برخورد کردید، پوشش تصادف بیمه بدنه باید هر گونه آسیب جسمی به خودروی شما را جبران کند. با کم کردن مبلغ فرانشیز و بر اساس ارزش خودروی شما، خسارت وارده پرداخت خواهد شد. بیمه شخص ثالث شما نیز به پرداخت هزینه‌های پزشکی یا خسارتی که به دیگران یا مالکیت دیگران وارد شده است، کمک خواهد کرد. با این حال، اگر شما بیمه شخص ثالث و پوشش تصادف بیمه بدنه را نداشته باشید، خودتان مسئول هزینه‌های تعمیر یا تعویض خودرو هستید و باید هزینه‌های پزشکی را که شخصاً در اثر تصادف بر عهده داشتید، پرداخت کنید.

(مطلب تبلیغاتی )

اگر با درخت برخورد کنید چه اتفاقی می افتد؟

در صورت برخورد با درخت خودروی شما ممکن است دچار خسارت جزئی شده یا کاملا خراب شود. این شدت خرابی به عواملی مانند سرعت و زاویه برخورد با درخت بستگی دارد.

برخورد خودرو با یک درخت ممکن است منجر به آسیب به راننده و مسافران خودرو شود. بیمه شخص ثالث علاوه بر این که هزینه‌های پزشکی کسانی را که در تصادف زخمی شده‌اند پوشش می‌دهد، با کمک پوشش حوادث راننده، تمام خسارات جانی بوجود آمده برای راننده مقصر نیز قابل جبران است. در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث ممکن است در لیست خاکستری بیمه مرکزی قرار بگیرید.

اگر خودروی شما با یک درخت برخورد کند و به درخت آسیب بزند، شما ممکن است مسئول برداشتن یا جایگزینی درخت و ترمیم هر آسیب محیطی مرتبط (مثلا خراب شدن پوشش گیاهی) باشید. در این موارد باید به قوانین شهرداری پیرامون این موارد رجوع کرد.

در چه مواردی بیمه برخورد خودرو به یک درخت را پوشش نمی‌دهد؟

در برخورد خودرو با درخت چند استثنا در بیمه نامه ها وجود دارد:

  • آسیب ارادی: اگر بیمه شما بتواند ثابت کند که شما با قصد خود به درخت برخورد کرده‌اید، ادعای خسارت شما ممکن است رد شود. آسیب ارادی تقریباً همیشه از پوشش بیمه مستثنی است.
  • مسابقه: اگر شما با ماشین خود مسابقه می‌دهید و به درخت برخورد کنید، احتمالاً ادعای شما رد خواهد شد.
  • استفاده تجاری: بیشتر بیمه‌های استاندارد خودرو شامل این پوشش نمی‌شوند. اگر از خودروی خود برای اهداف تجاری مانند تحویل کالا استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما در حال تحویل پیتزا یا خرید مواد غذایی به درخت برخورد ‌کنید، خسارت ممکن است پوشش داده نشود.

چگونه می‌توان از برخورد با درخت با خودرو جلوگیری کرد؟

خیلی از اشتباهات رایج رانندگی می تواند منجر به خسارات این چنینی شود. نکات زیر برای پیشگیری از برخورد با درخت می تواند به شما کمک کند:

کار نکردن با گوشی هنگام رانندگی

بیشتر تمرکز خود را روی جاده بگذارید و گوشی خود را خاموش کنید یا آن را به حالت سایلنت درآورید. از چند کار همزمان هنگام رانندگی اجتناب کنید و چشمان خود را بر روی جاده تمرکز دهید.

اجتناب از رانندگی در شرایط جاده ای نامناسب

وقتی جاده‌ها و هوا وضعیت بدی دارند اگر امکان دارد در خانه بمانید. اگر باید سفر کنید، سرعت خود را کم کنید، از ترمز کردن ناگهانی خودداری کنید و فاصله کافی بین خود و خودروی جلویی را حفظ کنید.

دوری از حیوانات

این اغلب دلیلی است که مردم با ماشین خود به درخت برخورد می‌کنند. مطمئن شوید که در مناطقی که برخورد حیوانات ممکن است، سرعت خود را کاهش دهید و هشیار باشید.

استفاده از سیستم های هوشمند راهنما

برای اتومبیل‌های جدیدتر، از دوربین پشتیبانی و سیستم‌های هشدار استفاده کنید تا به طور ایمن عقب بروید. برای خودروهای قدیمی‌تر، با دقت و آرامش عقب بروید.

اگر با یک درخت برخورد کردید چه کاری باید انجام دهید ؟

اگر با خودروی خود به درخت برخورد کردید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. بررسی خسارات به وجود آمده: فوراً خسارات را بررسی کنید و ببینید آیا کسی درون خودرو آسیب جدی دیده است. اگر کسی شدیدا زخمی شده باشد ممکن است نیاز به تماس با آمبولانس داشته باشید.
  2. تماس با پلیس: پس از بررسی آسیب‌ها، بازخوردی به پلیس بدهید. اگر از محل حادثه بدون اطلاع رساندن به پلیس یا مالک درخت خارج شوید، ممکن است در حال فرار از ارتکاب جرم باشید. منتظر بمانید تا پلیس برسد و به سوالات مربوط به حادثه پاسخ دهید.
  3. مستندسازی صحنه: حادثه را با عکس‌برداری از آسیب‌های خودرو و درخت مستند کنید. اگر تصمیم به ادعای خسارت دارید، این اطلاعات برای ارائه ضروری است.
  4. اطلاع به مالک: اگر امکان دارد، مالک ملک را درباره حادثه و هر آسیب به درخت آگاه کنید. اگر مالک در دسترس نیست، یک یادداشت با اطلاعات تماس خود را بگذارید. اگر درخت در ملک عمومی قرار دارد، احتمالاً پلیس می‌تواند شهرداری را در مورد خسارت درخت آگاه کند.
  5. ثبت ادعای خسارت: هنگامی که خودروی خود را به خانه یا تعمیرگاه می برید، پس از بررسی آسیب‌ها تصمیم بگیرید که آیا از بیمه خسارت میگیرید یا خیر. برای ارائه ادعا، باید جزئیات محل حادثه و عکس‌های آسیب‌های خودرو و درخت را ارائه دهید.

تعمیر خودرو پس از برخورد با درخت

اگر شما پوشش تصادف را در بیمه خودروی خود داشته باشید، شرکت بیمه شما ممکن است یک کارشناس برای بررسی خسارات ارسال کند و هزینه تعمیر یا تعویض خودروی شما را تعیین کند. پس از آن، ممکن است از شرکت بیمه خسارت نقدی دریافت کنید یا بیمه‌گر شما از شما بخواهد خودروی خود را به یک تعمیرگاه زیر نظر شرکت بیمه ببرید.

اگر خودرو توسط بیمه شما به عنوان “خسارت کلی” ارزیابی شود، به این معناست که هزینه تعمیر خودرو بیشتر از ارزش نقدی واقعی خودرو است. در این صورت، بیمه شما به جای پوشش هزینه تعمیر خودرو، ارزش نقدی واقعی خودرو را، با کم کردن مبلغ فرانشیز شما، پرداخت خواهد کرد.

خرید بهترین بیمه بدنه برای برخورد با اجسام

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه، از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. برای خرید بهترین بیمه بدنه برای برخورد با درخت، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×