سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی RS E-Tron GT پرفورمنس ۲۰۲۵: پرچمدار جدید برقی آئودی رونمایی شد
آئودی آر‌اس ایی ترون جی‌تی پرفورمنس 2025

آئودی RS E-Tron GT پرفورمنس ۲۰۲۵: پرچمدار جدید برقی آئودی رونمایی شد

۱۴۰۳-۰۱-۲۸ زمان مطالعه: 2 دقیقه

آئودی از پرچمدار جدید برقی خود، RS E-Tron GT Performance 2025، رونمایی کرد! این خودرو با قدرت و برد بیشتر، رقیبی جدی برای تایکان توربو S خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، آئودی پس از رونمایی پورشه تایکان ۲۰۲۵، نسخه به‌روزرسانی شده‌ی سدان برقی خود را به نمایش گذاشته است. همانطور که تایکان توربو GT جدیدی معرفی شد، آئودی نیز در حال تکمیل پرچمدار جدید خود با نام RS E-Tron GT Performance است تا با مدل‌های بنزینی قدرتمند خود مانند RS6 و RS7 Performance برابری کند.

این خودرو به اندازه‌ی مدل مشابه از تسوفن‌هاوزن (محل کارخانه پورشه) خشن نخواهد بود، همانطور که RS E-Tron GT فعلی به شدت تایکان توربو S نیست. با این حال، نسبت به مدل قبلی که ۶۳۷ اسب بخار قدرت و ۸۳۹ نیوتن متر گشتاور داشت، افزایش قدرت خواهد داشت. آئودی هنوز جزئیات را به طور کامل فاش نکرده است (این متن یک پیش‌نمایش است) اما تصاویری از یک خودروی استتار شده با ترمزهای سرامیکی که پشت چرخ‌های آیرودینامیک آن دیده می‌شود، به اشتراک گذاشته است.

آئودی آر‌اس ایی ترون جی‌تی پرفورمنس 2025
نمای عقب آئودی آر‌اس ایی ترون جی‌تی پرفورمنس ۲۰۲۵

احتمالاً موتورهای جلو و عقب بازطراحی‌شده به قدرت ۹۳۸ اسب بخار تایکان توربو S یا حتی قدرت خیره‌کننده‌ی ۱۰۱۹ اسب بخار تایکان توربو GT نخواهند رسید. با این حال، می‌دانیم که مهندسان آئودی نه تنها تغییراتی در قوای محرکه بلکه در بسته‌ی باتری برای افزایش برد نیز اعمال کرده‌اند. برای مقایسه، تایکان جدید با باتری پرفورمنس پلاس دارای ظرفیت انرژی قابل استفاده ۹۸.۶ کیلووات ساعت است، در حالی که مدل پایه یک باتری خالص ۸۳.۶ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند.

سرعت شارژ نیز افزایش یافته است، که با در نظر گرفتن اینکه جدیدترین تایکان اکنون می‌تواند به جای ۲۷۰ کیلووات، از شارژر ۳۲۰ کیلووات استفاده کند، جای تعجب ندارد. در جای دیگر، آئودی سیستم تعلیق جدیدی با چهار کمک‌فنیر دو سوپاپ فعال مستقل توسعه داده است. این سخت‌افزار با واکنش سریع‌تر از پورشه پانامرا جدید اقتباس شده است. سیستم تعلیق در آئودی برای راحتی بیشتر نسبت به تایکان تیزتر تنظیم شده است.

آئودی قصد دارد E-Tron GT 2025 را اواخر امسال رونمایی کند. مدل‌های پایین‌تر که در زیر مدل‌های RS و RS Performance قرار دارند نیز به‌روزرسانی‌هایی خواهند داشت.

گالری تصاویر آئودی RS E-Tron GT پرفورمنس ۲۰۲۵

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×