سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » قصر متحرک آخرالزمانی با قیمت ۱.۶ میلیون دلار
Peak 6x6

قصر متحرک آخرالزمانی با قیمت ۱.۶ میلیون دلار

۱۴۰۳-۰۱-۲۸ زمان مطالعه: 2 دقیقه 18

هر از گاهی با یک وسیله نقلیه کمپینگ سیار روبرو میشم که آنقدر بزرگ، شگفت انگیز و عجیب غریبه که کل تصوراتمون رو در مورد این صنعت زیر سوال میبره. این دقیقا همون چیزیه که در مورد Peak 6x6 از شرکت SOD صدق میکنه.

به گزارش مجله ماشین، با اسمی به معنای “قله”، دیگه واقعا نیازی نیست چیز بیشتری در مورد این ماشین باورنکردنی بدونید. این به معنای واقعی کلمه “قله” چیزیه که صنعت کمپینگ لوکس امروزی میتونه ارائه بده. ذهن و دستان پشت این جادو، کسی نیست جز SOD یا همون Stone Offroad Design، تیمی از آلمان.

خب، تقریبا سه ساله که آخرین باریه که با این فروشگاه سفارشی سازی سر و کار داشتم و طی چند ماه گذشته، اونا توی صفحه اینستاگرامشون سخت مشغول معرفی جزئیات Peak بودن. طبیعتا، به محض اینکه پله های اتوماتیک و محفظه های بار رو دیدم که با یه گوشی هوشمند کنترل میشن، توجهم “به اوج رسید.”  بیاین یه ذره عمیق تر بررسی کنیم که چی باعث میشه این ماشین غول پیکر انقدر باحاله.

Peak 6x6

از این نقطه به بعد، SOD تمام تجهیزاتی رو که به نظرشون برای یه زندگی بدون محدودیت لازمه، رو این ماشین سوار میکنه و ظاهرش هم نشون میده که واقعا یه وسیله نقلیه بدون محدودیته. خب، فقط سیستم دیفرانسیل ۶ چرخ به تنهایی تضمین میکنه که هر مسیر خارج جاده ای رو فتح کنین. در حالی که خیلی از جزئیات Peak در وب سایت سازنده به اشتراک گذاشته نشده، اما به اندازه کافی اطلاعات هست که بتونیم یه تصویری از چیزی که قراره ببینیم داشته باشیم.

SOD اشاره میکنه که شاسی هاشون از نظر سازه ای کاملا محکم، گالوانیزه شده و برای استفاده سنگین خارج از جاده آماده هستن. در مورد سیستم تعلیق، فقط میدونیم که یه سیستم سه نقطه ای دوگانه وجود داره و یه سیستم پشتیبانی هیدرولیک هم پیدا میشه؛ واضحه که این ماشین به صورت خودکار تراز میشه. از سیستم هیدرولیک بیشتری هم برای فعال کردن قفسه عقب و ورودی به واحد استفاده میشه.

حالا که در مورد ورود به واحد صحبت میکنیم، این فرصت مناسبی برای اشاره به اینه که دقیقا چه انتظاری میتونیم از یه Peak داشته باشیم. همه چیز با پوسته ای شروع میشه که با عایق GRP به ضخامت ۳ میلی متر و تا ۸۰ میلی متر دیوار در برخی نقاط بدنه ساخته شده. پانزده میلی متر پروفیل تقویت شده هم در این ترکیب ادغام شده، و یه روکش ورق آلومینیومی اون چیزیه که در نمای بیرونی میبینیم.

Peak 6x6

میتونیم چیدمان صندلی های چرمی دست دوز، کابینت های چوبی توپر، کانترهای گرانیت و روکش های دیواری رو ببینیم که فضای داخلی رو به آرامش بخش ترین سالن سیگار کشی که تا حالا دیدم تبدیل میکنه. حتما به این موضوع توجه کنین که لوازم برقی هم به طور کامل در محفظه ادغام شده، ناهیک به یه تخت خواب فوق العاده مجلل. در مورد نورپردازی هم باید بگم که کاملا بی نقصه.

این فقط فضای زندگی نیست که اینقدر تمیز و زیباست؛ کابین هم دقیقا از همین مشخصات پیروی میکنه، شاید حتی با شدت و حدت بیشتری نسبت به فضای زندگی. اینجا چرم بیشتری دیده میشه که صندلی ها، داشبورد و پنل های جانبی رو تشکیل میده، همه با دوخت لانه زنبوری. البته یه قسمتی هم از آلکانترا استفاده شده. آهان، و اگه اشتباه نکنم، میتونیم یه جفت تخت هم داخل کابین ببینیم.

اما همه اینها قراره چقدر برای افراد علاقه مند هزینه داشته باشه؟ خب، طبق منابع، قیمت Peak از حدود ۱.۵ میلیون یورو (۱.۶ میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) شروع میشود.

اگر چند میلیون دلار برای یه وسیله نقلیه سیار که به احتمال زیاد میتونه از یه آخرالزمان زامبی جان سالم به در ببره دارین، این همون وسیله ایه که باید تمام پولتون رو صرفش کنین.

گااری تصاویر Peak 6×6

 

 

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×