دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵: غول ۸۱۸ اسب بخاری برقی در دنیای کانورتیبل‌ها
مازراتی گرن کابریو فولگوره 2025

مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵: غول ۸۱۸ اسب بخاری برقی در دنیای کانورتیبل‌ها

۱۴۰۳-۰۱-۲۸ زمان مطالعه: 3 دقیقه 18

عاشق سرعت و هیجان هستید؟ گرن کابریو فولگوره، قدرتمندترین کانورتیبل برقی جهان، با شتاب خیره‌کننده و هندلینگ بی‌نظیر، عطش سرعت شما را سیراب خواهد کرد!

به گزارش مجله ماشین، مازراتی مدل جدیدی از کانورتیبل برقی به نام گرن کابریو فولگوره معرفی کرده است. این ماشین یکی از معدود کانورتیبل‌های برقی موجود در بازار است. گرن کابریو فولگوره در واقع نسخه روباز مدل گرن توریزمو فولگوره است و تقریبا تمام اجزاء و سیستم محرکه‌اش را با آن مدل به اشتراک می‌گذارد.

مشخصات فنی مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵

گرن کابریو فولگوره با وجود شباهت به مدل گرن توریزمو، مشخصات فنی هیجان‌انگیزی دارد. موتور این ماشین از سه موتور آهنربای دائمی تشکیل شده که هر کدام به یک اینورتر اختصاصی مجهز هستند. دو موتور در عقب و یک موتور در جلوی ماشین قرار گرفته‌اند. هر موتور توانایی پشتیبانی تا ۳۰۰ کیلووات نیرو را دارد که روی کاغذ امکان دستیابی به قدرت خارق‌العاده ۹۰۰ کیلووات (معادل ۱۲۱۷ اسب بخار) را می‌دهد. اما متاسفانه باتری خودرو نمی‌تواند حتی برای لحظات کوتاه چنین قدرتی را تامین کند. طبق اعلام مازراتی، در حالت “ماکس بوست” ماشین به نهایت قدرت ۸۱۸ اسب بخار (۶۱۰ کیلووات) می‌رسد و در حالت عادی رانندگی ۷۵۱ اسب بخار در اختیار راننده قرار دارد.

مازراتی گرن کابریو فولگوره 2025
نمای عقب مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵

مشخصات باتری مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵

باتری این ماشین از نوع لیتیوم-یون T شکل است که بین و پشت سرنشینان قرار گرفته است. این طراحی باعث می‌شود فرم کلاسیک بدنه گرن کابریو حفظ شود، در حالی که باتری‌های تخت و حجیم کف خودرو معمولا باعث برهم خوردن این تناسب می‌شوند. ظرفیت کل باتری ۹۲.۵ کیلووات ساعت است اما در عمل تنها از ۸۳ کیلووات ساعت آن استفاده می‌شود. این یعنی مازراتی احتمالا برای افزایش طول عمر باتری، ولتاژ شارژ و دشارژ آن را محدود کرده است.

بیشتر بخوانید: مازراتی گرن کابریو تروفئو ۲۰۲۵ با ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت

سیستم ترمز احیاکننده این امکان را می‌دهد تا باتری به مدت کوتاهی انرژی‌ای معادل ۴۰۰ کیلووات را جذب کند. از نظر شارژ معمولی، باتری می‌تواند با اتصال به ایستگاه شارژ سازگار، طی ۱۸ دقیقه میزان شارژ خود را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برساند، البته به شرطی که ایستگاه از توان ۲۷۰ کیلووات پشتیبانی کند. نکته جالب این است که به نظر می‌رسد مازراتی نسبت به در دسترس بودن چنین ایستگاه‌هایی تردید دارد. به همین دلیل، این خودرو یک “تقویت‌کننده DC” داخلی دارد که می‌تواند ولتاژ پایین‌تر ایستگاه‌های قدیمی‌تر را به ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت مورد نیاز برای شارژ باتری تبدیل کند. در صورت استفاده از این سیستم، سرعت شارژ به ۵۰ کیلووات می‌رسد که هرچند ایده‌آل نیست، اما بسیار بهتر از نبود امکان شارژ است.

مازراتی گرن کابریو فولگوره 2025
کابین مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵

ویزگی‌های مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵

ویژگی‌های جالب دیگر قوای محرکه این خودرو شامل پدال‌هایی برای تنظیم سطح بازگشت انرژی (regen) و سیستمی برای راهنمایی راننده به منظور استفاده بهینه از حالت احیا و حرکت بدون نیاز به گاز برای افزایش حداکثر برد خودرو است. طبق استاندارد اروپایی WLTP، برد این ماشین ۴۴۸ کیلومتر (۲۷۸ مایل) اعلام شده است.

از نظر امکانات رفاهی هم، گرن کابریو فولگوره با سیستم تعلیق حرفه‌ای و کابین لوکس با امکاناتی نظیر سیستم صوتی با ۱۶ بلندگو و گرم‌کن‌های ویژه گردن سرنشینان، تمام انتظارات را برآورده می‌کند. قیمت نهایی و زمان عرضه این خودرو به بازار هنوز اعلام نشده است.

گالری تصاویر مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×