شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴ / رونمایی از یک کابریولت لوکس و اسپرت
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴ / رونمایی از یک کابریولت لوکس و اسپرت

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ زمان مطالعه: 4 دقیقه 10

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴، کابریولتی لوکس و اسپرت که با طراحی خیره‌کننده، فضای داخلی جادار، فناوری پیشرفته و طیف وسیعی از موتورهای قدرتمند، لذت رانندگی در فضای باز را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد.
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
نمای جلو مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

لذت هوای باز در هر فصلی از سال

سیستم هدایت باد الکتریکی ایرکپ  و سیستم گرمایش پشت گردن ایرسکراف به صورت استاندارد روی خودرو تعبیه شده‌اند. هر دو سیستم نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند. این سیستم‌ها باعث می‌شوند رانندگی با سقف باز در هوای خنک بیرون لذت بخش‌تر باشد. ایرکپ از دو بخش تشکیل شده است: بادگیر روی شیشه جلو جریان هوا را به بالای سر سرنشینان هدایت می‌کند. این بادگیر با لمس یک دکمه باز می‌شود. بادگیر اتوماتیک پشت سر سرنشینان عقب، آشفتگی هوا را به طور موثرتری کاهش می‌دهد. ایرسکراف حتی در شرایط نامساعد باد، جریان هوای گرم‌تری را در اطراف گردن و گلو سرنشینان جلو ایجاد می‌کند.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
نمای عقب مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

سقف پارچه‌ای نرم با عایق صوتی که به صورت استاندارد ارائه می‌شود نیز به استفاده از مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت در تمام طول سال کمک می‌کند. این سقف در رنگ‌های مشکی، قرمز یا خاکستری موجود است. ساختار چند لایه با عایق گسترده، اساس بهترین راحتی حرارتی در تمام فصول را فراهم می‌کند. همچنین صدای باد و رانندگی را کاهش می‌دهد. سقف نرم در عرض ۲۰ ثانیه و تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت باز و بسته می‌شود. برای اولین بار، این کار صرفاً با نیروی برق انجام می‌شود که باعث بی‌صداتر شدن آن شده است. جداکننده برقی صندوق عقب که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، به طور خودکار سقف تاشو را از فضای باقی‌مانده صندوق عقب جدا می‌کند.

اسپرت لوکس در کلاس خاص خود

صفحه نمایشگر دیجیتال کاملاً ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی با جهت‌گیری عمودی که به سمت راننده متمایل است، از جذابیت‌های بصری کابین به شمار می‌روند. نمایشگر مرکزی را می‌توان برای جلوگیری از تابش خیره کننده حواس‌‌پرت‌کن در زمان پایین بودن سقف، به صورت برقی از ۱۵ تا ۴۰ درجه کج کرد. نورپردازی محیطی پویا که به صورت انتخابی ارائه می‌شود، از دیگر نکات برجسته کابین است. نوارهای نور از کابین روی درها و پنل‌های جانبی عقب تا پشت صندلی‌های عقب کشیده می‌شوند. این حس شیک فراگیر با دو جزئیات دیگر تقویت می‌شود: قسمت بالای داشبورد، خطوط کمربندی و درپوش محفظه نگهداری سقف نرم با چرم مصنوعی ناپا مشکی پوشانده شده‌اند. علاوه بر این، تریم کرومی در کل کابین وجود دارد.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
فضای داخل مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد صندلی‌های چرمی که به صورت انتخابی ارائه می‌شوند، آن‌ها دارای روکش خاصی هستند که اشعه مادون قرمز نزدیک خورشید را منعکس می‌کند. در نتیجه، چرم در نور مستقیم خورشید تا ۱۲ درجه خنک‌تر از چرم استاندارد بدون روکش باقی می‌ماند. حتی با بستن سقف، به لطف روکش‌های خنک صندلی‌ها، فضای داخلی کمتر گرم می‌شود. رنگ‌های قابل انتخاب برای چرم ضد آفتاب و چرم ناپا عبارتند از: مشکی، بژ ماکیاتو/مشکی، قهوه‌ای تیره/مشکی، قرمز آتشین/مشکی و سفید/مشکی. خط AVANTGARDE استاندارد، چرم مصنوعی ARTICO/MICROCUT را در رنگ مشکی ارائه می‌دهد.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
صندلی‌های مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

صندلی‌های جلویی که منحصراً برای سی‌ال‌ای توسعه یافته‌اند، دارای طراحی یکپارچه صندلی‌های اسپرت هستند. این صندلی‌ها در کنار سیستم صدای فراگیر سه بعدی Burmester® (اختیاری)، هر کدام دو بلند را در سطح سر سرنشینان دارند. این امر تجربه‌ای صوتی شخصی و فراگیر با Dolby Atmos و Spatial Audio در نزدیکی گوش ایجاد می‌کند. این سیستم صوتی پریمیوم در مجموع ۱۷ بلندگو دارد.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
فرمان مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

فضای سخاوتمندانه در کابین مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴ 

به عنوان بزرگترین کابریولت در سگمنت سایز متوسط، این مدل دو در اسپرت، سطح بالایی از راحتی در مسافت‌های طولانی را برای چهار نفر ارائه می‌دهد. ابعاد آن عبارتند از: طول ۴,۸۵۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۶۱ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۴۲۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲,۸۶۵ میلی‌متر. سرنشینان عقب به طور خاص از ۲۵ میلی‌متر افزایش فاصله بین دو محور بهره می‌برند. به عنوان مثال، آنها ۷۲ میلی‌متر فضای پای بیشتر و ۱۹ میلی‌متر فضای شانه و آرنج بیشتر دارند. این امر این خودرو را به طور قابل توجهی جادارتر از C-Class Cabriolet می‌کند.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

با حجم ۳۸۵ لیتر (۲۹۵ لیتر با سقف پایین)، صندوق عقب برای استفاده روزمره بسیار کاربردی است. در صورت نیاز، این فضا با استفاده از پشتی‌های صندلی عقب تاشو قابل افزایش است. مشتریان می‌توانند به راحتی آنها را از صندوق عقب به صورت ۶۰:۴۰ تاشو کنند. دسترسی به صندوق عقب بدون تماس و کاملاً خودکار با HANDS-FREE ACCESS امکان‌پذیر است. KEYLESS-GO نیز جزو تجهیزات استاندارد است. با لمس دستگیره درب، درب‌های خودرو قفل و باز می‌شوند.

تجربه‌ای فوق‌العاده تعاملی و شخصی‌سازی‌شده

سیستم سرگرمی MBUX (Mercedes-Benz User Experience) نسل سوم، تجربه‌ای بسیار تعاملی و شخصی‌سازی‌شده را ارائه می‌دهد. این سیستم امکان استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مانند پلتفرم سرگرمی “TikTok”، سیستم کنفرانس تصویری “Zoom” یا “Audials” ارائه دهنده رادیو اینترنتی و پادکست را فراهم می‌کند. بسته سرگرمی MBUX به صورت اختیاری از طریق فروشگاه مرسدس می قابل سفارش است. این بسته شامل رادیو اینترنتی، پخش جریانی موسیقی و بسته داده از یک ارائه دهنده شخص ثالث منتخب است.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

با تشکر از هوش مصنوعی، MBUX همچنین با ارائه عملکردهای خودکار و راحت، سطح جدیدی از شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد. در زمان عرضه به بازار، مشتریان می‌توانند از قالب‌هایی برای روال‌های استاندارد استفاده کنند. نمونه‌هایی از این موارد عبارتند از “روزهای سرد” (گرمایش صندلی در دمای خارجی خاص روشن می‌شود) یا “شب عاشقانه” (موسیقی عاشقانه از طریق بلوتوث پخش می‌شود؛ نورپردازی محیطی به رنگ صورتی در می‌آید). کاربران از طریق یک نوار چرخان در نمایشگر مرکزی به این قالب‌ها دسترسی دارند. آنها همچنین می‌توانند روال‌های خود را با پیوند دادن چندین عملکرد و شرط ایجاد کنند. آنها این کار را در نمایشگر مرکزی انجام می‌دهند و روال‌های ایجاد شده در زیر عنوان “روتین‌های من” ظاهر می‌شوند.

تجربه رانندگی پویا و راحت با موتور شش سیلندر قدرتمند و رده‌بالا

شاسی مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت جدید، لذت رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم را فراهم می‌کند. در عین حال، در مسافت‌های طولانی، راحتی سواری استثنایی را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق Comfort که ۱۵ میلی‌متر پایین‌تر آمده است، به صورت استاندارد نصب شده است. این سیستم ترکیبی از سواری فوق‌العاده راحت با هندلینگ اسپرت و پاسخگو را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق اسپرت با سیستم میرایی انتخابی دامنه به صورت اختیاری موجود است. سیستم تعلیق DYNAMIC BODY CONTROL اختیاری، تجربه‌ای رانندگی بسیار قابل تنظیم را از فوق‌العاده اسپرت تا راحت از طریق میرایی تطبیقی ​​مداوم در جلو و عقب امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم تعلیق فعال، ویژگی‌های میرایی را برای هر چرخ به صورت جداگانه در ارتباط با ویژگی‌های موتور، گیربکس و فرمان کنترل می‌کند. این امر شرایط رانندگی، سرعت و شرایط جاده را در نظر می‌گیرد. کلید DYNAMIC SELECT به راننده این امکان را می‌دهد که بین تنظیمات راحت یا محکم‌تر و اسپرت‌تر یکی را انتخاب کند.

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

همه موتورها هیبریدی ملایم هستند. هر کدام یک استارت-ژنراتور یکپارچه و سیستم الکتریکی ۴۸ ولت دارند. طیف موتورها شامل واحدهای چهار سیلندر و همچنین یک موتور بنزینی شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری در رده بالای طیف قدرت می‌شود.

مشخصات فنی مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

مدلموتورقدرتگشتاورجعبه دندهمصرف سوخت ترکیبی (WLTP)آلایندگی CO2 (WLTP)
CLE 200۱.۵L M4۱۶۳ اسب بخار۲۵۰ نیوتن متر۷G-DCT۶.۴-۷.۱ L/100km۱۴۷-۱۶۱ g/km
CLE 300۲.0L M4۲۴۵ اسب بخار۳۷۰ نیوتن متر۹G-Tronic۷.۱-۷.۹ L/100km۱۶۲-۱۸۰ g/km
CLE 400۳.0L M6۳۶۷ اسب بخار۵۰۰ نیوتن متر۹G-Tronic۸.۴-۹.۲ L/100km۱۹۲-۲۱۰ g/km
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴
مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت ۲۰۲۴

جمع‌بندی:

مرسدس-بنز سی‌ال‌ای کابریولت جدید با طراحی جذاب، فضای داخلی جادار، فناوری پیشرفته و طیف وسیعی از موتورهای قدرتمند، انتخابی ایده‌آل برای رانندگان discerningی است که به دنبال لذت رانندگی در فضای باز هستند. این خودرو با ارائه ترکیبی منحصر به فرد از لوکس، عملکرد و راحتی، مطمئناً سرها را در هر کجا که می‌رود می‌چرخاند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.17

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×