جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس AMG GT63 S E Performance/ هیولای هیبریدی با عملکرد بالا
مرسدس AMG GT63 S E Performance

مرسدس AMG GT63 S E Performance/ هیولای هیبریدی با عملکرد بالا

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ زمان مطالعه: ۳ دقیقه 12

مرسدس AMG GT63 S E Performance جدیدترین مدل تاپ سری GT AMG است. این هیبرید پرفورمنس باورنکردنی، عملکرد و تجمل را به طور یکپارچه ترکیب می کند. مرسدس AMG GT63 S E Performance سریع ترین و قدرتمندترین GT AMG تا به حال است. با شتاب 0 تا 100 در 2.8 ثانیه، این خودرو مطمئناً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش مجله ماشین – کمپانی مرسدس AMG از جدیدترین مدل تاپ سری GT خود در حاشیه مسابقات فرمول یک™ در شانگهای رونمایی کرد. سیستم محرک هیبریدی فوق العاده قدرتمند E PERFORMANCE که از ترکیب موتور V8 و موتور الکتریکی تشکیل شده است، واکنش بسیار سریعی به ورودی ها به همراه انتقال قدرت قاطعانه را تضمین می کند. فناوری نوآورانه مسابقات موتوراسپرت که الهام گرفته از تیم فرمول یک™ مرسدس AMG پتروناس است، اساس تجربه رانندگی منحصر به فردی است که مملو از عملکرد و دینامیک رانندگی است.

مایکل شایبه، مدیرعامل مرسدس AMG GmbH و رئیس واحدهای تجاری مرسدس بنز کلاس G و مرسدس مایباخ:

“هیچ مدل دیگری از سری AMG تا به حال در عرض ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نرسیده است. با در نظر گرفتن این اعداد، کاملاً واضح بود که رونمایی جهانی مرسدس AMG GT63 S E Performance جدید باید در حاشیه یک مسابقه فرمول یک™ برگزار شود. موتور ۴ لیتری V8 ما که با سیستم هیبریدی عملکرد بالا ترکیب شده است، این خودرو را به مدل برتر در خانواده GT ما تبدیل می کند. مرسدس AMG GT 63 S E Performance عملکرد فوق العاده را با یک تجربه رانندگی بسیار پویا ترکیب می کند و به همین ترتیب هیجان خالصی را ایجاد می کند. در عین حال، این خودرو طیف گسترده ای از گزینه های تجهیزات و مواد با کیفیت بالا را ارائه می دهد و آن را به یکی از خاص ترین کوپه های عملکردی در بازار تبدیل می کند.”

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

در مرسدس AMG GT63 S E Performance جدید، موتور ۴.۰ لیتری V8 بیتurbo و واحد محرک الکتریکی AMG با هم خروجی سیستمی معادل ۸۱۶ اسب بخار (۶۰۰ کیلووات) و حداکثر گشتاور ۱۴۲۰ نیوتن متر تولید می کنند. شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد قدرتمند این خودرو را برجسته می کند. سیستم هایی مانند سیستم تعلیق AMG ACTIVE RIDE CONTROL با تثبیت کننده چرخش نیمه فعال و فرمان گیری فعال محور عقب، طیف وسیعی بین دینامیک رانندگی و راحتی روزمره را تضمین می کند.

E PERFORMANCE: موتور احتراق در جلو، موتور الکتریکی در عقب

قوای محرکه مرسدس AMG GT63 S E Performance جدید، موتور ۴.۰ لیتری V8 بیتurbo AMG را روی محور جلو با یک واحد محرک الکتریکی روی محور عقب ترکیب می کند. این سیستم یک موتور سنکرون الکتریکی با آهنربای دائم ۱۵۰ کیلووات (۲۰۴ اسب بخار)، با یک گیربکس دو سرعته با سوئیچ الکتریکی و یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی محور عقب ادغام می کند. باتری سبک وزن با عملکرد بالا نیز بالای محور عقب قرار دارد. این طراحی فشرده منجر به مزایای متعددی می شود. موتور الکتریکی به طور مستقیم روی محور عقب عمل می کند و بنابراین می تواند قدرت خود را به طور مستقیم به جلوبرنده تبدیل کند. این کار باعث افزایش قدرت اضافی هنگام شروع حرکت، شتاب گیری یا سبقت می شود. با افزایش لغزش روی محور عقب، نیروی محرکه موتور الکتریکی نیز در صورت نیاز به چرخ های جلو منتقل می شود. اتصال مکانیکی سیستم چهارچرخ محرک کاملاً متغیر AMG Performance 4MATIC+ این امکان را از طریق محور کاردان و محور محرک چرخ های جلو فراهم می کند. قرارگیری روی محور عقب باعث بهبود توزیع وزن و بار محور در خودرو می شود و بنابراین اساس هندلینگ (فرمان پذیری) عالی را تشکیل می دهد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

با الهام از فرمول یک™، توسعه یافته در Affalterbach: باتری AMG با عملکرد بالا

باتری ها برای ارائه توان بهینه به دمای مشخصی نیاز دارند. اگر خیلی سرد یا خیلی داغ شوند، به طور موقت برق خود را از دست می دهند و حتی ممکن است برای جلوگیری از آسیب در صورت دمای بسیار بالا، مجبور به خاموش شدن شوند. بنابراین، کنترل دمای یکنواخت باتری تأثیر تعیین کننده ای بر عملکرد، طول عمر و ایمنی آن دارد. سیستم های خنک کننده معمولی که فقط از هوا استفاده می کنند یا کل بسته باتری را به صورت غیرمستقیم با آب خنک می کنند،

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

استراتژی عملیاتی: همیشه قدرت الکتریکی در دسترس است

استراتژی عملیاتی پایه از مجموعه هیبریدی قدرتمند خودروی مسابقه‌ای فرمول یک™ مرسدس AMG پتروناس گرفته شده است. همانطور که در بالاترین سطح ورزش‌های موتوری، حداکثر رانش همیشه در دسترس راننده است – به عنوان مثال، برای شتاب قدرتمند از پیچ‌ها یا هنگام سبقت. به لطف عملکرد بازیابی بالا و شارژ مجدد مبتنی بر تقاضا، همیشه می توان به قدرت الکتریکی دسترسی داشت و به طور مکرر آن را بازتولید کرد. مفهوم باتری مستقل بهینه سازی را بین حداکثر دینامیک رانندگی و کارایی امکان پذیر می کند. تمام اجزا کاملاً با یکدیگر هماهنگ شده اند: افزایش عملکرد را می توان به طور فوری احساس و اندازه گیری کرد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

هشت برنامه رانندگی AMG DYNAMIC SELECT “Electric”، “Battery Hold”، “Comfort”، “Slippery”، “Sport”، “Sport+”، “RACE” و “Individual” به طور دقیق با فناوری محرکه جدید مطابقت دارند. آنها طیف گسترده ای از تجربیات رانندگی را از کارآمد تا پویا ارائه می دهند. برنامه های رانندگی پارامترهای مهمی مانند پاسخگویی سیستم محرکه و گیربکس، ویژگی فرمان، میرایی شاسی یا صدا را تنظیم می کنند. برنامه ها را می توان با استفاده از دکمه AMG و نمایشگر مرکزی در کنسول وسط یا دکمه های فرمان AMG انتخاب کرد.

در برنامه رانندگی “Comfort” با انتخاب موتور الکتریکی، هیبرید پرفورمنس معمولاً به طور بی صدا (“حالت سکوت”) حرکت می کند. نماد “آماده” در خوشه ابزار نشان می دهد که خودرو آماده حرکت است. علاوه بر این، یک صدای استارت قدرتمند، رسا و مخصوص AMG به عنوان بازخورد صوتی آمادگی برای رانندگی شنیده می شود. این صدا از طریق بلندگوهای خودرو به داخل کابین منتقل می شود. یک فشار ملایم روی پدال گاز برای حرکت AMG Performance Hybrid کافی است.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

میتوان بازیابی را در چهار مرحله انتخاب کرد

از آنجایی که باتری High Performance همیشه به لطف خنک کننده مستقیم در محدوده دمای مطلوب حدود ۴۵ درجه قرار دارد، می توان بازیابی را نیز بهینه کرد. به طور معمول، یک باتری با افزایش توان بازیابی بسیار گرم می شود، به همین دلیل بازیابی انرژی باید محدود شود. این در مورد خنک کننده مستقیم صدق نمی کند. بنابراین، بازیابی حتی در حالت حرکت آزاد بدون لمس پدال ترمز شروع می شود. این باتری را شارژ می کند و گشتاوری ترمز ایجاد می کند. ترمزهای چرخ محافظت می شوند یا بسته به سطح بازیابی و وضعیت ترافیک، ممکن است اصلاً نیازی به فعال کردن آنها نباشد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

می توان با استفاده از دکمه سمت راست فرمان AMG چهار سطح بازیابی مختلف را انتخاب کرد. این در همه برنامه های رانندگی به جز “Slippery” اعمال می شود. در بالاترین سطح، رانندگی با “یک پدال” امکان پذیر است. بیش از ۱۰۰ کیلووات برق می تواند به باتری بازگردانده شود.

آئرودینامیک فعال

عنصر آئرودینامیک فعال که در زیر بدنه در جلوی موتور پنهان شده است، به هندلینگ آسان خودرو کمک می کند. این بالچه کربنی یک توسعه منحصر به فرد AMG است و دارای حق ثبت اختراع است. این بالچه به موقعیت برنامه های رانندگی AMG واکنش نشان می دهد و به طور خودکار در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴۰ میلی متر به سمت پایین امتداد می یابد. این اثر ونتوری را ایجاد می کند که خودرو را بیشتر به جاده می چسباند و لیفت را روی محور جلو کاهش می دهد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

اسپویلر عقب تاشو که به طور یکپارچه در درب صندوق عقب ادغام شده است، جزء دیگری از سیستم آئرودینامیک فعال است. این اسپویلر بسته به شرایط رانندگی موقعیت خود را تغییر می دهد. تیم آئرودینامیک AMG نرم افزار کنترلی AMG GT63 S E Performance را با توجه به عملکرد بالاتر تطبیق داده و پارامترهای متعددی را اصلاح کرده است. اینها شامل سرعت رانندگی، شتاب طولی و جانبی و سرعت فرمان است. بسته به برنامه رانندگی انتخاب شده، اسپویلر از ۸۰ کیلومتر در ساعت پنج موقعیت زاویه ای جدید را برای بهینه سازی پایداری رانندگی یا کاهش مقاومت هوا به عهده می گیرد.

سیستم فرمان فعال محور عقب، چابکی و پایداری را به ارمغان می آورد

مرسدس AMG GT63 S E Performance همچنین به طور استاندارد به فرمان فعال محور عقب مجهز شده است. بسته به سرعت، چرخ های عقب در جهت مخالف (تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت) یا در همان جهت (سریعتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت) چرخ های جلو فرمان می گیرند. بنابراین، این سیستم هم رفتار رانندگی چابک و هم پایدار را امکان پذیر می کند. اینها ویژگی هایی هستند که بدون فرمان فعال محور عقب با یکدیگر مغایرت دارند. مزایای دیگر شامل کنترل آسان تر خودرو در حد مجاز و تلاش کمتر فرمان است زیرا نسبت فرمان چرخ های جلو مستقیم تر است.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با عملکرد بالا، آسان برای کنترل و پایدار

همسو با مقادیر عملکردی شدید و عملکرد مرتبط، سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با عملکرد بالا با کالیپرهای ثابت ۶ پیستونی برنزی در جلو و کالیپرهای شناور ۱ پیستونی در عقب به طور استاندارد عرضه می شود. در مقایسه با مدل های AMG GT با موتور احتراق داخلی خالص، بزرگتر است: دیسک های ترمز کربن سرامیکی روی محور جلو ۴۲۰ x 40 میلی متر و روی محور عقب ۳۸۰ x 32 میلی متر اندازه دارند. سیستم ترمز با مسافت های ترمز واقعاً کوتاه و همچنین حداکثر پایداری و مقاومت در برابر محو شدن در استفاده شدید، تحت تأثیر قرار می گیرد. همچنین با عمر طولانی خود امتیاز می گیرد. مواد سبک وزن وزن اضافی را کاهش می دهد و توده های غیر فنری را کاهش می دهد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

تغییرات بصری نشان دهنده سیستم محرکه E PERFORMANCE است

ویژگی بارز و منحصر به فرد مدل تاپ جدید دو درب سری GT AMG، قسمت عقب است. جدید در اینجا دریچه شارژ پلاگین یکپارچه و نام مدل به رنگ قرمز برجسته است. علاوه بر این، روکش های لوله اگزوز ذوزنقه ای دوقلو شیاردار در خارج وجود دارد. نشان “E PERFORMANCE” در پهلو نشان دهنده سیستم محرکه است. به عنوان استاندارد، هیبرید روی چرخ های آلیاژی سبک AMG 20 اینچی در طرح ۱۰ پره سوار می شود. آنها به صورت آیرودینامیکی بهینه شده، به رنگ تیتانیوم تانتال رنگ آمیزی شده و با روکش براق بالا به پایان رسیده اند. ابعاد روی محور جلو ۲۹۵/۳۵ R 20 روی ۱۰.۵ J x 20 و روی محور عقب ۳۰۵/۳۵ R 20 روی ۱۱.۰ J x 20 است.

همانطور که در کل سری وجود دارد، رنگ ها و جزئیات تجهیزات فردی متعددی نیز برای نسخه هیبریدی موجود است. ظاهر خارجی را می توان با بسته های مختلف ظاهر بیشتر برجسته کرد. یک چرخ آلیاژی سبک ۲۰ اینچی دیگر و همچنین چرخ های فورج ۲۱ اینچی در طرح ها و رنگ های مختلف نیز موجود است.

فضای داخلی متمرکز بر راننده با طیف گسترده ای از گزینه ها

فضای داخلی هم برای گروه هدف اسپرت و هم برای مشتریانی که به دنبال حداکثر راحتی هستند مناسب است. طراحی کابین، تا نمایشگر فرمت عمودی در کنسول مرکزی، بر روی راننده متمرکز است و با یک برداشت کلی هماهنگ تحت تأثیر قرار می گیرد. مفهوم ابعاد عملی با صندلی های ۲+۲ اختیاری فضای سخاوتمندانه ای را در داخل ارائه می دهد.

یکی از بسیاری از هایلایت ها در داخل، صندلی های اسپرت AMG با تنظیم برقی است. آنها ترکیب خوبی از پشتیبانی جانبی خوب و راحتی مسافت های طولانی را ارائه می دهند. سه برنامه ماساژ راحتی مسافت های طولانی را بیشتر تضمین می کند. این را می توان حتی بیشتر افزایش داد: بسته ENERGIZING Plus عملکردهای صندلی و حالت های روشنایی را برای ایجاد برنامه های راحتی آرامش بخش ترکیب می کند. صندلی های پرفورمنس AMG اختیاری با تکیه گاه های سر یکپارچه و دریچه های تهویه در پشتی صندلی ها حتی اسپرت تر هستند.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

گزینه های سفارشی سازی گسترده با برنامه MANUFAKTUR

MANUFAKTUR پیشنهاد سفارشی سازی برای رنگ های منحصر به فرد و تجهیزات داخلی با کیفیت بالا است. مواد و کاردستی منتخب فرصتی را برای شخصی سازی بیشتر AMG GT Coupé جدید ارائه می دهد.

طیف رنگ برای AMG GT اکنون شامل نه رنگ جدید MANUFAKTUR است که طیف قبلی را تکمیل می کند: سه رنگ ساده MANUFAKTUR آبی کلاسیک یونی، MANUFAKTUR خاکستری سیلیکون یونی و MANUFAKTUR شن صحرا یونی. علاوه بر این، دو رنگ متالیک MANUFAKTUR نارنجی شعله و MANUFAKTUR قرمز یاقوت کبود متالیک موجود است. چهار رنگ مات نیز اضافه شده است: MANUFAKTUR سیاه شب Magno، MANUFAKTUR نقره ای پیشرفته Magno، MANUFAKTUR خاکستری گرافیتی Magno و MANUFAKTUR نارنجی مسی Magno.

بسته داخلی MANUFAKTUR در هفت رنگ MANUFAKTUR موجود است: MANUFAKTUR قرمز/مشکی کلاسیک، MANUFAKTUR قرمز عرفانی/مشکی، MANUFAKTUR خاکستری رز/مشکی، MANUFAKTUR بژ ساوانا/مشکی، MANUFAKTUR قهوه ای تنباکو/مشکی، MANUFAKTUR آبی یات/مشکی و MANUFAKTUR سبز سایه/مشکی.

بسته داخلی شامل صندلی ها با چرم ناپا MANUFAKTUR با روکش الماسی است. چرم ناپا در رنگ MANUFAKTUR نیز برای تکیه گاه های دست و پنل های مرکزی در درب ها، کنسول مرکزی از جمله تکیه گاه های دست مرکزی و قسمت پایین داشبورد استفاده می شود. یکی دیگر از هایلایت های بسته داخلی، فرمان MANUFAKTUR AMG Performance با روکش چرم ناپا، همرنگ با روکش صندلی مربوطه است.

کفپوش های عمیق مشکی با آرم AMG گلدوزی شده و لبه های چرمی ناپا در رنگ داخلی MANUFAKTUR وجود دارد. رکاب های در روشن در بریدگی های در، حروف AMG و الگوی منحصر به فرد MANUFAKTUR را نشان می دهند. کنسول مرکزی با حروف MANUFAKTUR به صورت براق کرومی تزئین شده است.

به عنوان یک گزینه، قطعات تزئینی داخلی را می توان در رنگ نارنجی مسی MANUFAKTUR مطابق با رنگ بیرونی مربوطه سفارش داد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance
مرسدس AMG GT63 S E Performance

سیستم مالتی مدیا MBUX با نمایشگرهای مخصوص هیبرید

سیستم مالتی مدیا MBUX (Mercedes-Benz User Experience) بصری و یادگیرنده است. AMG GT63 S E Performance شامل نمایشگرها و عملکردهای متعدد مخصوص AMG و هیبرید است. آیتم های منوی منحصر به فرد مانند “عملکرد AMG” بر شخصیت اسپرت تأکید می کنند. فناوری هیبرید نیز به صورت بصری قابل تجربه است: گرافیک با کیفیت بالا جریان قدرت سیستم محرکه را نشان می دهد. سرعت، قدرت، گشتاور و دمای موتور الکتریکی نیز قابل نمایش است.

مرسدس AMG GT63 S E Performance به عنوان جدیدترین مدل تاپ سری GT، ترکیبی هیجان انگیز از عملکرد فوق العاده، رانندگی پویا و طراحی چشمگیر را ارائه می دهد. سیستم محرکه هیبریدی قدرتمند E PERFORMANCE به این کوپه لوکس شتاب و چابکی باورنکردنی می دهد، در حالی که فناوری های پیشرفته و مواد با کیفیت بالا تجربه رانندگی بی نظیری را تضمین می کنند. چه در جاده های پر پیچ و خم یا در بزرگراه های باز، AMG GT63 S E Performance مطمئناً سرها را می چرخاند و قلب ها را به تپش می اندازد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×