جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به زودی وارد کشور می‌شوند
نمایشگاه خودرو تهران 1402

۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به زودی وارد کشور می‌شوند

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

به دنبال افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و مزایای متعددی که این خودروها از جمله کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت دارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده داده است.

به گزارش مجله ماشین، حسن کریمی سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت؛ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده و در مرحله واگذاری به متقاضیان هستند. همچنین طی سه ماه آینده شاهد ورود ۸ تا ۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی دیگر به کشور خواهیم بود.

به گفته وی، این خودروها که شامل مدل‌های سواری می‌شوند، در درجه اول برای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در نظر گرفته شده‌اند.

کریمی سنجری با اشاره به مزایای استفاده از خودروهای برقی، گفت: این خودروها به طور سالانه حدود ۸ تا ۱۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کنند. چرا که برق را می‌توان از منابع تجدید‌پذیر به دست آورد، در حالی که بنزین از منابع تجدیدناپذیر تامین می‌شود.

وی همچنین به نقش خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: اگرچه برای تولید برق از سوخت‌های فسیلی استفاده شود، باز هم می‌توان با انتقال نیروگاه‌ها به خارج از شهرها، از آلودگی هوای کلانشهرها کاست.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در ادامه بیان کرد: برای تشویق رانندگان تاکسی به استفاده از خودروهای برقی، باید به آنها یارانه و کمک‌های مالی ارائه شود. همچنین دولت باید بخشی از سود حاصل از صرفه‌جویی در مصرف بنزین را به صورت بلاعوض به این رانندگان پرداخت کند.

کریمی سنجری در خصوص چالش‌های پیش روی استفاده از خودروهای برقی در ایران گفت: توسعه زیرساخت‌های شارژ، از جمله مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است. با فراهم شدن این زیرساخت‌ها، شاهد افزایش تمایل مردم به استفاده از خودروهای برقی خواهیم بود. از طرفی، عده‌ای از مردم به دنبال خرید خودروهای وارداتی هستند که می‌توان با واردات خودروهای برقی این نیاز را نیز به طور بهینه‌تری پاسخ داد.

با توجه به مزایای متعددی که خودروهای برقی دارند، به نظر می‌رسد استقبال از این خودروها در ایران افزایش یابد. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب، شاهد توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این خودروها در کشورمان باشیم و از این طریق گامی در جهت حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت جامعه برداریم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.67

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×