شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » رویای تاکسی‌های برقی، هنوز در هاله‌ای از ابهام!
محصولوارداتی جدید بی‌ام‌کارز با لوگوی تاکسی

رویای تاکسی‌های برقی، هنوز در هاله‌ای از ابهام!

۱۴۰۳-۰۲-۰۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در حالی که سال‌هاست وعده جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با خودروهای برقی داده می‌شود، اما هنوز هیچ نمونه‌ای از این خودروها در خیابان‌های شهر دیده نشده است.

به گزارش مجله ماشین، علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران، در تذکری به زاکانی شهردار، به این موضوع انتقاد کرده است.

او با اشاره به رونمایی از چند مدل خودروی برقی در سال گذشته، گفت: هیچ کدام از این خودروها موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده‌اند. رنگ آنها با مصوبات شورای عالی ترافیک همخوانی ندارد. هیچ اقدامی برای خدمات پس از فروش آنها انجام نشده است. تکلیف یارانه دولتی برای آنها مشخص نشده است.

قائمی در ادامه تاکید کرد: مشکلات حمل و نقل عمومی با حرف زدن و رونمایی کردن حل نمی‌شود. نوسازی تاکسی‌ها به دلیل عدم پیگیری متوقف شده است. هیچ اقدامی برای ون‌های اهدایی نیز انجام نشده است.

این موضوع نشان می‌دهد که در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای برقی، هنوز در ابتدای راه هستیم و چالش‌های زیادی پیش رو داریم. امیدواریم مسئولان ذیربط با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند و در اسرع وقت شاهد تردد تاکسی‌های برقی در سطح شهر باشیم.

هیچ خودروی برقی تاکنون پلاک تاکسی دریافت نکرده است. رنگ خودروهای برقی با مصوبات شورای عالی ترافیک مغایرت دارد. هیچ برنامه‌ای برای خدمات پس از فروش این خودروها وجود ندارد. تکلیف یارانه دولتی برای آنها مشخص نشده است. نوسازی تاکسی‌ها به دلیل کم‌توجهی مسئولان متوقف شده است. هیچ اقدامی برای ون‌های اهدایی انجام نشده است.

منابع: ایسنا – شورای شهر تهران

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×