جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴: عصر جدید، خودروهای جدید
نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴

نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴: عصر جدید، خودروهای جدید

۱۴۰۳-۰۲-۰۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین ، با شعار “عصر جدید، خودروهای جدید”، هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن در شهر پکن برگزار خواهد شد.

پس از وقفه ای چهار ساله، نمایشگاه بین المللی خودرو پکن که با اشتیاق فراوان مورد انتظار قرار گرفته بود، بار دیگر در پکن برگزار می شود. این نمایشگاه با عنوان “نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴” (اتوکِینای چین ۲۰۲۴) از ۶  تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) برپا خواهد شد. نمایشگاه قطعات خودرو و سالن های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ ها (۶ تا ۹ اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می شود که فضایی به وسعت کل ۲۳۰,۰۰۰ متر مربع را پوشش خواهد داد.

نمایشگاه بین المللی خودرو پکن (اتوکِینای چین) از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۰، به صورت دوسالانه در شهر پکن و در مجموع با ۱۶ دوره برگزاری، به نمایش درآمده است. اتوکِینای چین ۲۰۲۲ به دلیل همه گیری بیماری برگزار نشد. نمایشگاه های گذشته با استقبال و مشارکت قابل توجه تولیدکنندگان معتبر داخلی و بین المللی خودرو و قطعات خودرو، و همچنین بخش های مختلف جامعه روبرو شده و از سطح بالایی از حرفه ای بودن و اعتبار در صنعت برخوردار بوده است. نمایشگاه بین المللی خودرو پکن به یک رویداد مهم دوسالانه نمایش صنعت خودرو در چین تبدیل شده است که به پیشرفت صنعت کمک می کند و بستری حیاتی برای مصرف خودرو فراهم می آورد. این نمایشگاه یکی از نمایشگاه های شناخته شده با تأثیرگذاری گسترده بین المللی است که سهم قابل توجهی در توسعه سریع صنعت خودرو و اقتصاد نمایشگاهی چین داشته است.

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین برگزار می شود. سازماندهی مشترک این رویداد بر عهده شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی، کمیته خودرو، شرکت بین المللی صنعت خودروسازی ملی چین، شرکت گروه نمایشگاه بین المللی چین و انجمن مهندسان خودرو چین می باشد.

نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴
نمایشگاه بین المللی خودرو پکن

طبق اعلام وب سایت رسمی این نمایشگاه، تا تاریخ ۳۰ فروردین بیش از ۱۰۰۰ برند از بیش از ۲۰ کشور برای حضور در نمایشگاه تأیید کرده اند. برخی از برندهای تأیید شده عبارتند از:

خودروسازان بین المللی: ب‌ام‌و، بنز، بی ام سی، شورولت، سیتروئن، داسیا، فورد، فیات، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، لینکلن، مازراتی، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پژو، پورشه، رنو، رولز رویس، سایپا، اشکودا، اسکانیا، استلانتس، سوبارو، سوزوکی، تویوتا، ولوو، فولکس واگن
خودروسازان چینی: BYD، Changan، Chery، Geely، Great Wall، Haval، Hongqi، IM Motors، JAC، Leapmotor، NIO، SAIC، XPeng

این لیست فقط شامل تعدادی از برندهای تأیید شده است و انتظار می رود برندهای بیشتری در روزهای آینده اعلام شوند. با توجه به حضور طیف گسترده ای از خودروسازان در این نمایشگاه، انتظار می رود شاهد رونمایی از تعدادی خودرو جدید و مفهومی باشیم.

برخی از این خودروسازان عبارتند از:

خودروسازان چینی:

BYD: BYD احتمالاً از مدل های جدید سدان و شاسی بلند برقی خود در نمایشگاه پکن رونمایی خواهد کرد. برخی از مدل های احتمالی شامل نسل جدید Han EV، Tang EV و Song Plus EV می باشند.

Geely: Geely احتمالاً از نسل جدید Geely Xingyue L، یک SUV سایز متوسط، و همچنین مدل های جدید از برندهای فرعی خود مانند Lynk & Co و Geometry رونمایی خواهد کرد.

Great Wall: Great Wall احتمالاً مدل های جدیدی از Tank، برند SUV آفرود خود، و همچنین مدل های جدیدی از برند Haval را به نمایش خواهد گذاشت.

Hongqi: Hongqi، برند لوکس FAW، احتمالاً از مدل های جدید H9 و E-HS9، سدان و SUV لوکس برقی، رونمایی خواهد کرد.

NIO: NIO احتمالاً از مدل های جدید ET7 و ET5، سدان های برقی سایز بزرگ و متوسط، رونمایی خواهد کرد.

XPeng: XPeng احتمالاً از مدل های جدید P5 و G9، سدان و SUV برقی، رونمایی خواهد کرد.

 

خودروسازان بین المللی:

Audi: Audi احتمالاً از مدل های جدید A6 و Q5، سدان و SUV سایز متوسط، رونمایی خواهد کرد.

BMW: BMW احتمالاً از مدل های جدید X5 و iX سایز متوسط و بزرگ برقی، رونمایی خواهد کرد.

Honda: Honda احتمالاً از مدل های جدید CR-V و Civic، SUV و سدان کامپکت، رونمایی خواهد کرد.

Mercedes-Benz: Mercedes-Benz احتمالاً از مدل های جدید C-Class و EQS، سدان سایز متوسط و بزرگ لوکس، رونمایی خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است که این لیست فقط شامل تعدادی از خودروسازانی است که حضور خود در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ را تأیید کرده اند و احتمالاً شاهد حضور برندهای و مدل های جدید دیگری نیز در این رویداد خواهیم بود.

برای اطلاع از لیست دقیق خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، باید منتظر اعلامات رسمی از سوی برگزارکنندگان و خودروسازان در زمان نزدیک به برگزاری نمایشگاه باشیم.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان خواهد بود.
در این رویداد، جدیدترین مدل های خودرو، تکنولوژی های پیشرفته و نوآوری های صنعت به نمایش گذاشته می شود.
بازدیدکنندگان می توانند در کنار مشاهده محصولات جدید، در سمینارها و کارگاه های آموزشی نیز شرکت کنند و با کارشناسان این حوزه دیدار و گفتگو نمایند.

 

برخی از رویدادهای ویژه نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴

کنفرانس بین المللی خودرو: این کنفرانس با حضور متخصصان برجسته صنعت خودرو به بحث در مورد موضوعات روز این حوزه می پردازد.
روز نوآوری: در این روز، استارت آپ ها و شرکت های نوآور فرصتی برای ارائه ایده ها و محصولات خود به بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران خواهند داشت.
آزمایش رانندگی: بازدیدکنندگان می توانند برخی از جدیدترین مدل های خودرو را در یک پیست آزمایشی رانندگی کننند.

نحوه حضور در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴

برای حضور در نمایشگاه می توانید از طریق وب سایت رسمی آن اقدام به ثبت نام و خرید بلیط کنید.
همچنین می توانید با تماس با برگزارکنندگان نمایشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.80

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×