شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آیا ۲۰۰۰ پرونده شکایت، فاتحه گرانی خودرو را رقم خواهد زد؟
خط تولید تیبا

آیا ۲۰۰۰ پرونده شکایت، فاتحه گرانی خودرو را رقم خواهد زد؟

۱۴۰۳-۰۲-۰۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که تاکنون 2 هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است.

به گزارش مجله ماشین، سپهر توکلی دادجوی اظهار داشت: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو را ندارد، بلکه صرفاً دستورالعمل مربوط به قیمت گذاری را طراحی و ابلاغ می کند. نهادهای تنظیم گر فنی نیز بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت ارائه می دهد، قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می کنند.

وی افزود: در حال حاضر، مطابق روال گذشته و بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می کند. سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص، قیمت تمام شده را محاسبه و ابلاغ می کند.

توکلی در خصوص گران فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده است. بخشی از این شکایات مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کرده است.

وی ادامه داد: سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات نیز به موضوع گران فروشی خودرو ورود کرده و آن را بررسی کرده اند. به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده است. رسیدگی به این پرونده ها در مراجع قضایی نیز همچنان در حال پیگیری است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×