پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » فرمول یک چین ۲۰۲۴: ورشتپن با اقتدار جی‌پی چین را فتح کرد
فرمول یک چین 2024

فرمول یک چین ۲۰۲۴: ورشتپن با اقتدار جی‌پی چین را فتح کرد

۱۴۰۳-۰۲-۰۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه 9

مکس ورشتپن با اقتدار فرمول یک چین 2024 را فتح کرد و به سلطه خود در فرمول 1 ادامه داد.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین، مکس ورشتپن، راننده هلندی تیم ردبول، در فرمول یک چین ۲۰۲۴ با اقتدار به پیروزی رسید و چهارمین قهرمانی خود در این فصل و یازدهمین پیروزی خود در ۱۲ مسابقه اخیر را کسب کرد.

نوریس از مک لارن از مزایای دور مجازی ایمنی خودرو استفاده کرد تا از سرخیو پرز، هم‌تیمی ورشتپن، پیشی بگیرد و به مقام دوم برسد. پرز که در اوایل مسابقه از فرناندو آلونسو پیشی گرفته بود، به مقام سوم سقوط کرد.

شارل لکلرک، راننده فراری، پس از استفاده از دور مجازی ایمنی خودرو به رده چهارم صعود کرد، اما در نهایت نتوانست از پرز پیشی بگیرد. هم‌تیمی لکلرک، کارلوس ساینز، پنجم شد و فراری برای اولین بار در این فصل بدون پودیوم باقی ماند.

آلونسو با ثبت سریع ترین دور مسابقه، رده هفتم را به دست آورد. استبان اوکان، راننده آلپاین، با آلپاین جدید به رده یازدهم رسید.

دانیل ریکاردو، یوکی تسونودا و والتری بوتاس به دلیل مشکلات مختلف از مسابقه کنار رفتند.

ورشتپن از همان ابتدا پیشتازی مسابقه را در دست داشت و به راحتی از رقبا فاصله گرفت. نوریس در دورهای ابتدایی با آلونسو برای رده سوم مبارزه کرد و در نهایت از او پیشی گرفت. پرز در دور پنجم از آلونسو پیشی گرفت، اما در دورهای بعدی تحت فشار نوریس قرار گرفت.

دو بار ورود و خروج به دور مجازی ایمنی خودرو به دلیل برخورد استرول و ریکاردو و همچنین قطعی موتور بوتاس، مسابقه را تحت تاثیر قرار داد. آلونسو در دورهای پایانی از لاستیک های نرم استفاده کرد و به سرعت خود را افزایش داد و به رده هفتم صعود کرد.

این نتیجه باعث شد تا ردبول فاصله خود را با فراری در صدر جدول رده بندی قهرمانی افزایش دهد.

مسابقه بعدی فرمول یک در ۵ ماه می در میامی برگزار خواهد شد.

گالری تصاویر فرمول یک چین ۲۰۲۴

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×