جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵ با طراحی جدید آمد
پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵ با طراحی جدید آمد

۱۴۰۳-۰۲-۰۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 9

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۴، جدیدترین شاسی‌بلند اسپرت این شرکت آلمانی، با ظاهری جدید، موتوری قدرتمندتر و امکانات رفاهی بیشتر، رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، در پورشه، مخفف GTS نشان‌دهنده‌ی Gran Turismo Sport یا به عبارتی، دوز اضافی از پویایی و قابلیت پیمایش مسافت‌های طولانی است. در اصل، کاین ترکیبی از یک خودروی اسپرت با کارایی بالا و یک شاسی‌بلند تمام‌جارو است. با این حال، برای مدل‌های GTS، این تعادل به طور سنتی به سمت بهبود قابلیت‌های جاده‌ای تغییر یافته است. کاین GTS جدید با یک سیستم محرکه قدرتمند، تنظیمات دقیق و طراحی انحصاری، همچنان به این اصل وفادار است و در عین حال برای استفاده‌ی روزمره مناسب باقی می‌ماند.

تکنولوژی شاسی از کاین توربو GT

شاسی دقیقاً تنظیم‌شده‌ی مخصوص GTS و ارتفاع سواری پایین‌تر به میزان ۱۰ میلی‌متر، پیشرفتی هیجان‌انگیز برای پورشه کاین GTS محسوب می‌شود. با نگاهی عمیق‌تر، اکنون این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده است، از جمله سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) و سیستم پِرش قدرت گشتاور پورشه پلاس (PTV Plus). تمام اجزای شاسی و سیستم‌های کنترل، مانند مدیریت کشش پورشه (PTM) و سیستم کنترل دینامیکی شاسی پورشه (PDCC) اختیاری، به‌طور خاص برای عملکرد بهینه در جاده طراحی شده‌اند.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
نمای عقب پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

فن‌آوری کمک‌فنر دو-سوپاپه GTS واکنش‌پذیری خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد و سیستم تعلیق بادی دو محفظه، به خودرو فنریت بسیار دینامیکی می‌دهد، در عین حال راحتی راننده را نیز تضمین می‌کند. یاتاقان محور جلوی مدل‌های کاین GTS از کاین توربو GT (که در اروپا عرضه نمی‌شود) گرفته شده است. این امر باعث افزایش کمبر منفی چرخ‌ها به میزان ۰.۵۸ درجه در مقایسه با سایر مدل‌های کاین می‌شود. نتیجه‌ی این کار، پیچیدن چابک و دینامیک هندلینگ استثنایی است.
قدرتمندتر و کارآمدتر از مدل قبلی با ۳۰ کیلووات (۴۰ اسب بخار) قدرت بیشتر

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
کابین پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

علاوه بر شاسی با تنظیم دقیق، موتور V8 کاریزماتیک ویژگی مهم دیگری از پورشه کاین GTS است. موتور ۴.۰ لیتری توئین‌توربو V8 که توسط پورشه توسعه یافته و در تسوفنهاوزن ساخته شده است، تحت بازنگری فنی گسترده‌ای قرار گرفته است. این امر منجر به افزایش کارایی و بهبود قابل توجه عملکرد شده است: اکنون این موتور ۳۶۸ کیلووات (۵۰۰ اسب بخار) قدرت تولید می‌کند که در مقایسه با مدل قبلی، ۳۰ کیلووات (۴۰ اسب بخار) افزایش یافته است. حداکثر گشتاور نیز اکنون ۶۶۰ نیوتن‌متر است که ۴۰ نیوتن‌متر افزایش یافته است. گیربکس هشت سرعته‌ی Tiptronic S بازنگری‌شده، عملکرد رانندگی را از طریق پاسخ‌دهی و زمان تعویض دنده‌ی کوتاه‌تر در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

این ویژگی‌ها در کنار هم، به این خودروی اسپرت چهار درب عملکردی واقعاً قابل توجه می‌بخشند. کاین GTS جدید در ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکت سرعت آن نیز ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است. یک نوآوری فنی دیگر این است که جعبه انتقال برای سیستم انتقال قدرت تمام‌چرخ محرک پورشه (PTM) دارای مدار خنک‌کننده‌ی آب مستقل است. این فناوری نیز از مدل پرفورمنس توربو GT گرفته شده است. این سیستم ظرفیت بارگذاری مداوم را تثبیت می‌کند، برای مثال زمانی که در حال رانندگی در پیست مسابقه یا پیمودن مسیرهای کوهستانی هستید.

طراحی و تجهیزات انحصاری به سبک GTS

تمامی مدل‌های GTS پورشه به لطف طراحی اسپرت و منحصربه‌فردشان قابل تشخیص هستند. در کاین GTS این موارد شامل نوشته‌ی مشکی‌رنگ «GTS» در طرفین و عقب خودرو، جلوپنجره‌ی مخصوص با ورودی‌های هوای خنک‌کننده‌ی بزرگ‌تر، چراغ‌های جلو و عقب تیره‌رنگ و کالیپرهای ترمز قرمز می‌شود. وفاداری به این دی‌ان‌ای کلاسیک طراحی، به خودرو ظاهری کاملاً قابل تشخیص پورشه می‌دهد، اما با چند نوآوری همراه است.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

طراحی داخلی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

فضای داخلی پورشه کاین GTS به‌صورت استاندارد به یک فرمان اسپرت GT گرم‌شده مجهز شده است. همچنین می‌توان جنس مرغوب Race-Tex را در سراسر خودرو یافت. این پارچه‌ی شبیه جیر، سقف، دسته‌آرنج‌ها و پنل‌های درها و همچنین پنل‌های مرکزی صندلی‌های اسپرت ۸ حالته را می‌پوشاند. بالشتک‌های جانبی برای افزایش پشتیبانی جانبی بیشتر در هنگام پیچیدن، بیشتر بالا رفته‌اند. پورشه دو بسته‌ی داخلی جایگزین مخصوص GTS در رنگ‌های قرمز کارمین یا خاکستری اسلیت نئو (از ابتدای تولید در دسترس نیست) برای ظاهری سفارشی‌تر ارائه می‌دهد.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

تجربه‌ی رانندگی جدید با نورپردازی محیطی و صدای فراگیر

مدل‌های جدید GTS از به‌روزرسانی جامع اخیر محصول برای کاین بهره می‌برند که شامل تجربه‌ی رانندگی جدید پورشه با خوشه ابزار دیجیتال خمیده به‌صورت استاندارد و نمایشگر سرنشین اختیاری می‌شود. علاوه بر بسته‌ی Sport Design، چراغ‌های جلوی LED ماتریس HD با نوردهی تیره‌رنگ و سیستم تعلیق بادی، این مدل همچنین به سیستم صوتی فراگیر Bose® و نورپردازی محیطی مجهز شده است.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
صندلی‌های پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

کاین GTS کوپه همچنین به‌صورت استاندارد شامل یک سقف پانوراما ثابت شیشه‌ای و یک اسپویلر عقب کشویی تطبیقی ​​می‌باشد. در صورت تمایل، می‌توان حس پویایی کوپه را با سیستم اگزوز اسپرت با لوله‌های اگزوز برنزی تیره در موقعیت مرکزی، بیشتر ارتقا داد. این سیستم به‌عنوان بخشی از سه بسته‌ی اسپرت سبک‌وزن مختلف در دسترس است. این بسته‌ها همچنین شامل یک سقف سبک‌وزن و یک دیفیوزر عقب کربنی و همچنین عایق‌بندی کمتر می‌شوند. بسته به تجهیزات، بسته‌های سبک‌وزن می‌توانند وزن خودرو را تا ۲۵ کیلوگرم کاهش دهند.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

قیمت و زمان عرضه پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

پورشه کاین GTS جدید را در آلمان به‌عنوان یک SUV با قیمت پایه ۱۳۸,۰۰۰ یورو و به‌عنوان یک SUV کوپه با قیمت پایه ۱۴۱,۷۰۰ یورو (شامل مالیات بر ارزش افزوده و تجهیزات پایه مخصوص کشور) ارائه می‌دهد. هر دو مدل اکنون برای سفارش در دسترس هستند. تحویل‌ها در اروپا از تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵
پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

جدول مشخصات فنی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

مشخصهمقدار
موتور۴.۰ لیتری توئین‌توربو V8
قدرت۳۶۸ کیلووات (۵۰۰ اسب بخار)
گشتاور۶۶۰ نیوتن‌متر
گیربکسهشت سرعته Tiptronic S
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۴.۴ ثانیه
سرعت نهایی۲۷۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی)حدود ۱۲.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت۹۰ لیتر
ابعادطول ۵۰۴۹ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۸ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۰۲ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۹۹۹ میلی‌متر
وزن۲۲۴۵ کیلوگرم (SUV) / ۲۲۷۰ کیلوگرم (Coupé)
ظرفیت سرنشین۵ نفر
ظرفیت بار۶۴۰ لیتر (SUV) / ۶۲۵ لیتر (Coupé)
حجم صندوق عقب۸۴۰ لیتر (SUV) / ۷۴۰ لیتر (Coupé)
سیستم تعلیقبادی تطبیقی ​​با کمک‌فنرهای الکترونیکی
ترمزهادیسک‌های چدنی با روکش تنگستن ۱۰ پیستونی جلو و ۴ پیستونی عقب
رینگ‌ها۲۱ اینچی RS Spyder (آنتراسیت خاکستری)
لاستیک‌ها۲۷۵/۴۵ R21 (SUV) / 315/40 R21 (Coupé)
سیستم صوتیBose® Surround Sound System
سیستم سرگرمی و اطلاعاتیصفحه نمایش لمسی ۱۰.۹ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، Apple CarPlay، Android Auto
امکانات ایمنیترمز ضد قفل (ABS)، کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC)، هشدار برخورد از جلو، دید ۳۶۰ درجه
قیمت پایه در آلمان۱۳۸,۰۰۰ یورو (SUV) / ۱۴۱,۷۰۰ یورو (Coupé)
تاریخ عرضه در اروپاتابستان ۲۰۲۴

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×