شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اوپل گرندلند ۲۰۲۵ معرفی شد
اوپل گرندلند ۲۰۲۵

اوپل گرندلند ۲۰۲۵ معرفی شد

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ زمان مطالعه: 4 دقیقه 9

شرکت اوپل، خودروساز آلمانی، امروز از نسل جدید خودروی محبوب خود، گرندلند رونمایی کرد. این خودرو که ترکیبی از استایل و پویایی، فضای جادار و قابلیت‌های چند منظوره است، از پیشرانه‌ی کاملا برقی بهره می‌برد.

به گزارش مجله ماشین، گرندلند جدید، بسیاری از ویژگی‌های طراحی را که برای اولین بار در خودروی مفهومی اوپل Experimental معرفی شده بودند، به خط تولید انبوه وارد می‌کند. این ویژگی‌ها شامل جلوپنجره‌ی “۳D Vizor” با نشان صاعقه‌ی درخشان در مرکز و نوشته‌ی “Opel” با نورپردازی دائمی در عقب خودرو می‌شود.

از دیگر نکات برجسته‌ی این خودرو می‌توان به سیستم نورپردازی Intelli-Lux Pixel HD با بیش از ۵۰,۰۰۰ عنصر مجزا، پلتفرم BEV-native STLA Medium و طراحی جدید بسته‌ی باتری تخت اشاره کرد که امکان استفاده از باتری ۹۸ کیلووات ساعتی را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند گرندلند برقی بتواند با یکبار شارژ مسافت تقریبا ۷۰۰ کیلومتر را بدون آلایندگی طی کند (بر اساس استاندارد WLTP).

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
اوپل گرندلند ۲۰۲۵ در حال شارژ شدن

مدیرعامل اوپل، آقای فلوریان هوتل، در این باره گفت: “گرندلند جدید یک نقطه عطف برای اوپل است. با معرفی این خودرو، اکنون تمام محصولات اوپل بدون استثنا به صورت برقی در دسترس هستند. این اتفاق گام بزرگی در تهاجم برقی ما به شمار می‌رود. گرندلند جدید در روسلسهایم آلمان طراحی و توسعه یافته و در ایزنآخ تولید خواهد شد. ارتباط این خودرو با خودروی مفهومی اوپل Experimental آشکار است. گرندلند جدید فناوری‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد که برای اولین بار در این خودروی مفهومی فوق‌العاده معرفی شده بودند. بنابراین، گرندلند جدید جایگاه ما را در بخش مهم C-SUV تقویت خواهد کرد.”

پلتفرم BEV-native به دستیابی به برد الکتریکی تقریبا ۷۰۰ کیلومتر کمک می‌کند

نسل بعدی گرندلند، گام مهمی برای اوپل در جذاب‌تر کردن هرچه بیشتر تحرک الکتریکی به شمار می‌رود. این خودرو اولین محصول اوپل است که از پلتفرم BEV-native STLA Medium شرکت Stellantis بهره می‌برد. به لطف معماری جدید، بسته‌ی باتری تخت جدید با ظرفیت حداکثر ۹۸ کیلووات ساعت، نسل جدید موتور الکتریکی و ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند پمپ حرارتی، گرندلند برقی جدید قادر خواهد بود برد حرکتی الکتریکی بدون آلایندگی تقریبا ۷۰۰ کیلومتری را بر اساس استاندارد WLTP ارائه دهد. در ضمن، توقف‌های کوتاه برای شارژ مجدد نیز تضمین شده‌اند. در یک ایستگاه شارژ سریع عمومی، تنها حدود ۲۶ دقیقه طول می‌کشد تا باتری را تا ۸۰ درصد ظرفیت آن شارژ کنید.

پایه‌های جدید همچنین آزادی عمل بیشتری به طراحان داده است و در همان نگاه اول، ظاهر چشمگیر گرندلند جدید آشکار می‌شود. این خودرو با ۱۷۳ میلی‌متر طول اضافی، ۱۹ میلی‌متر ارتفاع اضافی و ۶۴ میلی‌متر عرض اضافی نسبت به نسل قبلی خود، چهره‌ای با اعتماد به نفس را القا می‌کند (طول: ۴۶۵۰ میلی‌متر؛ عرض: ۱۹۰۵ میلی‌متر؛ ارتفاع: ۱۶۶۰ میلی‌متر). این ویژگی‌ها در کنار رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی، به آن کمک می‌کند تا با جرات و راحتی در صدر محصولات شاسی‌بلند اوپل قرار گیرد. چهره‌ی شاخص برند اوپل، یعنی جلوپنجره‌ی ۳D Vizor، با اجرای جدیدی در این خودرو همراه شده است. این عنصر با نشان صاعقه‌ی درخشان اوپل که با استفاده از فناوری نورپردازی لبه‌ای (Edge Light Technology) برجسته‌تر شده است، ترکیب می‌شود.

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
نمای جانبی اوپل گرندلند ۲۰۲۵

گرندلند جدید از زبان طراحی “قطب‌نمای اوپل” که برای اولین بار در خودروی مفهوم Experimental معرفی شد، پیروی می‌کند. این طراحی بر اساس اصل خط چین مرکزی است و تمامی ویژگی‌ها به صورت افقی با نشان “Electrified Blitz” (صاعقه‌ی برقی) در مرکز سازماندهی شده‌اند.

سقف شناور دو رنگ و روکش‌های متضاد، گرندلند جدید را از نظر بصری کشیده‌تر کرده و ظاهری شیک و ظریف به آن می‌بخشند. طراحی کلی بدنه منظم و ساختاریافته است و در عین حال سیال و ارگانیک باقی می‌ماند. خطوط تیز ویژگی‌های گلگیرها در سراسر خودرو جاری هستند و به صورت بصری به بیرون رانده شدن چرخ‌ها کمک می‌کنند. این ویژگی با استحکام عناصر روکش‌شده در اطراف چرخ‌ها و بدنه‌ی پایین ترکیب می‌شود. فاصله‌ی محوری ۲۷۸۴ میلی‌متری و صندوق عقب شیب‌دار، بر فضای بیشتر کابین و صندوق عقب تأکید دارند. صندلی‌های عقب را می‌توان به نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ تا کرد و بدین ترتیب فضای بار تا ۱۶۴۱ لیتر ایجاد می‌شود.

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
نمای عقب اوپل گرندلند ۲۰۲۵

در قسمت عقب، امضای نوری قطب‌نمای متمایز، از جمله اولین ادغام نشان “Opel” روشن به عنوان بخشی از امضا، برای اولین بار در مدل تولیدی این خودرو ظاهر می‌شود. و کاملاً مطابق با رویکرد Greenovation اوپل برای حفظ تمام منابع مرتبط با خودرو، نام خودرو دیگر با حروف کرومی نمایش داده نمی‌شود، بلکه به صورت برجسته در وسط درب صندوق عقب حک شده است.

فضای داخلی اوپل گرندلند ۲۰۲۵

در داخل، سرنشینان گرندلند جدید با عناصر جسورانه و خالص بیشتر در ترکیب با فضایی گرم و جذاب روبرو می‌شوند. از نظر معماری، چیدمان داخلی بر یک تم افقی تأکید دارد، با خطوطی که در سراسر داشبورد تا داخل درها امتداد دارند و حس عرض و جادار بودن را افزایش می‌دهند، در حالی که نمایشگر مرکزی ۱۶ اینچی کمی راننده‌محور و کنسول مرکزی بلند، حس اسپرت را ایجاد می‌کنند. در پشت فرمان، یک خوشه ابزار دیجیتال عریض و مجزا اطلاعات ضروری را ارائه می‌دهد و به راننده اجازه می‌دهد تا بر لذت رانندگی تمرکز کند و در ترکیب با نمایشگر سربالای Intelli-HUD، از نیاز به برداشتن چشم از جاده جلوگیری می‌کند. رانندگان همچنین می‌توانند به صورت دستی یا خودکار حالت Pure Mode را فعال کنند. این حالت محتوای موجود در خوشه ابزار راننده، نمایشگر سربالای و نمایشگر مرکزی را کاهش می‌دهد و حتی در هنگام رانندگی در شب یا باران، حواس‌پرتی را به حداقل می‌رساند. طبق سنت معمول اوپل، تنظیمات پرکاربرد مانند کنترل آب و هوا نیز می‌توانند به طور شهودی از طریق چند دکمه‌ی فیزیکی باقی‌مانده کار کنند.

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
کابین اوپل گرندلند ۲۰۲۵

دریچه‌های تهویه جانبی در داخل درها ادغام شده‌اند که از نظر بصری عرض داشبورد را نیز تأکید می‌کنند. قسمت بالایی داشبورد ظاهری فنی زیبا دارد و از نظر زیبایی به دو روکش تقسیم می‌شود تا لحن کلی طراحی را برجسته کند. در زیر آن، “نور لبه‌ای” که بر اساس همان فناوری استفاده‌شده در Vizor است، اجرای دقیق رنگ و نور شیشه‌ای را اضافه می‌کند که توسط نور محیطی غیرمستقیم جذاب روی داشبورد و همچنین درج‌های درب پشتیبانی می‌شود. قسمت میانی داشبورد با پارچه پوشیده شده است و از نظر بصری به شانه‌ی درب می‌رسد و کابینی جذاب و لمسی ایجاد می‌کند.

**فضای داخلی همچنین تجربه‌ی رانندگی بسیار جذاب و پویایی را ارائه می‌دهد: صندلی‌های ارگونومیک AGR اوپل از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار هستند و گرندلند جدید این سنت دیرینه را ادامه می‌دهد. این صندلی‌ها که توسط “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (“کمپین برای پشت‌های سالم”) تأیید شده‌اند، یک ویژگی جدید راحتی مجاورت را معرفی می‌کنند: بالشتک‌های برقی. این عملکرد به لطف دو جیب پنوماتیک که در بالشتک‌های جانبی پشتی قرار گرفته‌اند، تنظیم راحتی جانبی را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. صندلی‌ها همچنین تهویه و ماساژ را برای راننده ارائه می‌دهند. در همین حال، سرنشینان عقب از ۲۰ میلی‌متر فضای پای بیشتر در مقایسه با گرندلند قبلی لذت می‌برند. در جای دیگر، ویژگی patentierte Intelli-Seat در صندلی‌های جلو – اسلاتی که فشار را از روی استخوان دنبالچه رها می‌کند – به صورت استاندارد ارائه می‌شود و حتی در سفرهای طولانی در اتوبان، راحتی فوق‌العاده‌ای را تضمین می‌کند. و همه پارچه‌های داخلی ۱۰۰% بازیافتی هستند!

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
اوپل گرندلند ۲۰۲۵

به عنوان یک خودروی خانوادگی، تمرکز شدیدی بر تطبیق‌پذیری داخلی گذاشته شده است. هدف نه تنها بسته‌بندی انبوه ذخیره‌سازی، بلکه یافتن راه حل‌های نوآورانه برای آسان‌تر کردن زندگی مشتریان در عین حال افزایش راحتی و رفاه بود. نقطه برجسته‌ی این راه‌حل‌های هوشمندانه، Pixel Box است. با شیشه نیمه‌شفاف روشن و روکش پارچه، این عنصر نه تنها جذابیت بصری کنسول را افزایش می‌دهد، بلکه بسیار کاربردی نیز هست. شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند در پشت شیشه قرار دارد تا دستگاه‌ها در حالی که به طور ایمن ذخیره شده‌اند، شارژ شوند. دید مداوم گوشی هوشمند همچنین به اطمینان از فراموش نشدن آن در خودرو هنگام ترک گرندلند کمک می‌کند. در مجموع، گرندلند جدید بیش از ۳۵ لیتر محفظه ذخیره‌سازی داخلی را ارائه می‌دهد – از Pixel Box گرفته تا جیب‌های تلفن در پشتی صندلی‌های جلو تا فضای ذخیره‌سازی بزرگ زیر کنسول مرکزی که یک پریز برق ۱۲ ولت را نیز در خود جای می‌دهد.

پیشرانه‌های اوپل گرندلند ۲۰۲۵

مشتریانی که پیشرانه‌هایی غیر از گزینه‌های کاملاً برقی را ترجیح می‌دهند، در سبد محصولات کاملاً برقی نیز آنچه دلخواهشان است را پیدا خواهند کرد. گرندلند پلاگین هیبرید جدید با برد رانندگی بدون آلایندگی تا ۸۵ کیلومتر (WLTP) و گرندلند هیبرید با فناوری ۴۸ ولت، راه‌حل‌های هیجان‌انگیز دیگری را ارائه می‌دهند که لذت رانندگی را به ارمغان می‌آورند و در عین حال مصرف و آلایندگی CO2 را کاهش می‌دهند.

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
اوپل گرندلند ۲۰۲۵

و در حالی که گرندلند آلایندگی را کاهش می‌دهد، همچنان لذت رانندگی پویا و راحت را ارائه می‌دهد. این امر با استفاده از کمک‌فنرهایی با فناوری میرایی انتخابی فرکانس در شاسی امکان‌پذیر می‌شود. این فناوری منحصر به فرد یک مدار هیدرولیکی ثانویه را در محفظه کمک‌فنر ایجاد می‌کند تا به طور مکانیکی نیروی میرایی را با توجه به فرکانس تنظیم کند. بسته به موقعیت، شرایط جاده و سبک رانندگی، این فناوری امکان ایجاد ویژگی‌های میرایی مختلف را برای حرکت راحت با فرکانس بالا – به عنوان مثال، با ضربه‌های کوتاه مانند سنگفرش یا دریچه فاضلاب – و همچنین برای سبک رانندگی اسپرت و جاه‌طلبانه با تماس مستقیم‌تر با جاده در فرکانس‌های پایین فراهم می‌کند. گرندلند جدید اوپل به هر دستوری از راننده سریع‌تر و مستقیم‌تر واکنش نشان می‌دهد و، همانطور که از اوپل انتظار می‌رود، در هنگام ترمز، پیچیدن و در سرعت‌های بالا در اتوبان پایدار باقی می‌ماند. DNA اوپل با تنظیم خاص فنر، میل تعادل، فرمان و ESC بیشتر برجسته می‌شود.

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
اوپل گرندلند ۲۰۲۵

پیشنهاد جذاب جدیدترین شاسی‌بلند پرچم‌دار اوپل با مجموعه‌ای گسترده از سیستم‌های کمکی راننده از جمله کروز کنترل اتوماتیک با عملکرد Stop & Go، تشخیص گسترده علائم رانندگی، تطبیق سرعت هوشمند و ترمز اضطراری در تصادف (سیستمی با هدف کمک به جلوگیری از تصادف ثانویه در صورت تصادف) به صورت استاندارد تکمیل می‌شود. سیستم Intelli-Drive 2.0 که تعدادی دستیار الکترونیکی را ادغام می‌کند و آنها را با تغییر خط نیمه‌خودکار و تطبیق سرعت پیشنهادی ترکیب می‌کند، به عنوان یک گزینه نیز در دسترس است. اگر خط مورد نظر آزاد باشد، این دستیار گرندلند را با حرکات فرمان کوچک به خط مورد نظر هدایت می‌کند. و تطبیق سرعت پیشنهادی تضمین می‌کند که – در صورت تأیید راننده – سرعت خودرو در صورت رسیدن به محدودیت سرعت جدید کاهش یابد یا تا آن حد افزایش یابد. علاوه بر سنسورها، Intelli-Drive 2.0 از اطلاعات شبکه هوایی نیز استفاده می‌کند. و پارک کردن و مانور دادن نیز با پارک‌های جلو و عقب، دوربین دید عقب با عملکرد تمیز کردن خودکار و دوربین Intelli-Vision 360 درجه آسان‌تر می‌شود.

اوپل گرندلند ۲۰۲۵
اوپل گرندلند ۲۰۲۵

به لطف پلتفرم جدید پیشرفته، فناوری‌های جدید نوآورانه در ترکیب با تعدادی از ویژگی‌های طراحی که برای اولین بار در خودروی مفهومی Opel Experimental دیده شد، گرندلند جدید به راحتی در صدر سبد محصولات شاسی‌بلند اوپل قرار می‌گیرد و سطح جدیدی از آزادی تمام‌الکتریکی را به استراتژی الکتریکی سازی مداوم اوپل می‌آورد.

تاریخ عرضه و قیمت‌گذاری اوپل گرندلند ۲۰۲۵

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه یا قیمت‌گذاری گرندلند جدید در ایران منتشر نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ در بازارهای اروپایی عرضه شود. قیمت آن احتمالاً کمی بیشتر از مدل فعلی گرندلند خواهد بود.

مشخصات اوپل گرندلند ۲۰۲۵

مشخصهمقدار
نوع پیشرانهتمام الکتریکی
برد رانندگیتا ۷۰۰ کیلومتر (WLTP)
پلتفرمBEV-native STLA Medium
طول۴۶۵۰ میلی متر
عرض۱۹۰۵ میلی متر
ارتفاع۱۶۶۰ میلی متر
فاصله محوری۲۷۸۴ میلی متر
ظرفیت باتری۹۸ کیلووات ساعت
زمان شارژ۲۶ دقیقه (۰ تا ۸۰ درصد)
حداکثر سرعت(هنوز اعلام نشده)
شتاب ۰ تا ۱۰۰(هنوز اعلام نشده)
سیستم تعلیقکمک فنر با فناوری میرایی انتخابی فرکانس
رینگ۲۰ اینچ آلیاژی
سیستم های کمکی رانندهکروز کنترل اتوماتیک با Stop & Go، تشخیص گسترده علائم رانندگی، تطبیق سرعت هوشمند، ترمز اضطراری در تصادف، Intelli-Drive 2.0 (اختیاری)
ویژگی های داخلیصندلی های AGR، Pixel Box، شارژر بی سیم گوشی هوشمند، فضای ذخیره سازی ۳۵ لیتر
قیمت(هنوز اعلام نشده)
تاریخ عرضهاواخر ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×