جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » واردات خودرو از مناطق آزاد: مسکنی موقت یا راه حلی پایدار؟
خودروهای چینی وارداتی در روسیه

واردات خودرو از مناطق آزاد: مسکنی موقت یا راه حلی پایدار؟

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دولت سیزدهم با وعده ساماندهی بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها، سیاست‌های جدیدی را در دستور کار قرار داد. یکی از این سیاست‌ها، آزادسازی واردات خودرو بود که در مراحل مختلف و با اولویت‌های گوناگون انجام شد.

به گزارش مجله ماشین، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت؛ در این باره گفته است که آیین‌نامه واردات خودروی کارکرده صرفاً از مناطق آزاد به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

این موضوع ابهامات زیادی را به وجود آورده است. چرا که بسیاری از مردم انتظار داشتند با آزادسازی واردات، شاهد رونق در بازار و کاهش قیمت‌ها باشند. اما به نظر می‌رسد مناطق آزاد به تنهایی گره‌گشای این مشکل نخواهند بود.

از طرف دیگر، بهادری‌جهرمی به وجود مافیای خودرو در این حوزه اشاره کرده و گفته است که دولت با قدرت در حال پیگیری برای جلوگیری از انحصار و رانت‌خواری است.

اما سوال اینجاست که آیا این مافیای خودرو، اجازه خواهد داد که واردات خودرو از مناطق آزاد به طور کامل انجام شود و به نفع مردم تمام شود؟

باید منتظر ماند و دید که آیا دولت می‌تواند با تدابیر جدید خود، از جمله واردات خودرو از مناطق آزاد، به وعده‌های خود عمل کند و آرامش را به بازار پرالتهاب خودرو بازگرداند یا خیر.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×