دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ / مشخصات، قیمت و بررسی
تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024

تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ / مشخصات، قیمت و بررسی

۱۴۰۳-۰۲-۰۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 12

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 با قدرت 503 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه و برد 481 کیلومتر، قدرتمندترین مدل 3 تا به حال است. این خودرو برای رانندگی‌های هیجان‌انگیز در پیست مسابقه و همچنین رانندگی‌های روزمره ایده‌آل است.

به گزارش مجله ماشین، کمپانی تسلا پس از گذشت ۶ سال از عرضه اولین مدل ۳ پرفورمنس، از نسخه جدید این خودرو رونمایی کرده است. این نسخه با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های مهندسی و تولید تسلا، عملکردی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد و به گفته تسلا، یک خودروی اسپرت ایده‌آل برای رانندگی‌های روزانه است.

شاسی تقویت‌شده برای عملکرد بهتر

مدل جدید تسلا ۳ پرفورمنس علاوه بر کیفیت و بهبودهای پلتفرم مشترک با دیگر مدل‌های ۳، از سخت‌افزار اختصاصی شاسی نیز بهره می‌برد. این سخت‌افزار شامل مواردی همچون کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر با میله‌های توخالی، میل‌لنگ چند قسمتی، فنرهای فولادی با استحکام فوق‌العاده بالا و اتصالات بالایی سفت‌تر سیستم تعلیق می‌شود.

با این به‌روزرسانی‌ها، تسلا شاسی‌ای توانمندتر و عملکردمحور ساخته است که بیشترین بازده را از فناوری‌های جدید به کار رفته در آن می‌گیرد.

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024
تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴

قوی‌ترین مدل ۳ تا به حال

نسل جدید سیستم انتقال قدرت با نام Performance 4DU گشتاور، قدرت و بازدهی بیشتری را ارائه می‌دهد. در مقایسه با مدل قبلی، این سیستم می‌تواند تا ۲۲ درصد افزایش قدرت مداوم، ۳۲ درصد افزایش قدرت لحظه‌ای و ۱۶ درصد افزایش گشتاور را به همراه داشته باشد. رانندگان حس شتاب‌گیری سریع‌تر و پایدارتر را در خروج از پیچ‌ها تجربه خواهند کرد. این همان مزیتی است که گشتاور بیشتر به ارمغان می‌آورد!

این بهبود عملکرد بدون افت بازدهی به دست آمده است. در واقع، تسلا شاهد کاهش حدود ۲ درصدی مصرف انرژی نسبت به نسل قبلی مدل ۳ پرفورمنس است.

این قدرت اضافی از طریق چرخ‌های ۲۰ اینچی فورج‌شده و با اندازه متفاوت در جلو و عقب به جاده منتقل می‌شود. این نوع چیدمان چرخ مزایای متعددی دارد، از جمله:

عملکرد: این مجموعه برای خروجی گشتاور بالاتر ۴DU بهینه‌سازی شده است. سطح تماس بیشتر لاستیک با جاده باعث کشش بهتر در خروج از پیچ‌ها و در نتیجه دخالت کمتر سیستم کنترل کشش می‌شود.

راحتی: با استفاده از لاستیک عقب قوی‌تر، تسلا توانسته است سفتی کلی خودرو را در پیچ‌ها افزایش دهد و در عین حال از تکان شدید سر سرنشینان هنگام توقف ناگهانی بکاهد و راحتی کلی را بهبود بخشد.

برد: لاستیک‌های جدید Pirelli P ZERO 4 مقاومت غلتشی کمتری داشته و برد خودرو را افزایش می‌دهند.

واکنش بی‌نظیر موتورهای الکتریکی به تسلا اجازه می‌دهد تا خروجی گشتاور موتورهای جلو و عقب را با دقت میلی‌ثانیه تنظیم کند. این تنظیمات توسط سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC) اختصاصی تسلا انجام می‌شود و صدها بار در ثانیه اتفاق می‌افتد. در مدل جدید ۳ پرفورمنس، تقسیم گشتاور پیشرانه به لطف سیستم ۴DU بیشتر به سمت چرخ‌های عقب متمایل است و کشش را از لاستیک عقب بزرگ‌تر در خروج از پیچ‌ها به حداکثر می‌رساند. نتیجه این است که خودرو با شتاب بیشتری از پیچ‌ها خارج می‌شود.

برای عملکرد ترمزگیری بهتر، لنت‌های ترمز مناسب پیست مسابقه اکنون به صورت استاندارد روی مدل ۳ پرفورمنس ارائه می‌شوند و کاهش سرعت سریع‌تر، تحمل حرارتی بالاتر و دوام بیشتری را به همراه دارند.

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024
نمای عقب تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴

سیستم کمک‌فنر تطبیق‌پذیر کاملاً جدید

سیستم کمک‌فنر تطبیق‌پذیر برای اولین بار در مدل ۳ تسلا و به طور خاص برای مدل جدید پرفورمنس ارائه می‌شود. این سیستم با تنظیمات راننده و ورودی‌های جاده در زمان واقعی سازگار می‌شود تا سواری و هندلینگ را بهینه کند و در عین حال راحتی سرنشینان را نیز افزایش دهد.

مشابه سیستم انتقال قدرت، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر نیز از طریق نرم‌افزار اختصاصی تسلا کنترل می‌شود و بنابراین یک زیرسیستم کاملاً یکپارچه در شاسی خودرو است. این امر امکان انعطاف‌پذیری قابل توجه محصول را در آینده از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری OTA فراهم می‌کند.

ویژگی‌های سواری و هندلینگ اکنون از طریق حالت‌های از پیش تنظیم‌شده کنترل می‌شوند:

با اضافه شدن سیستم کمک‌فنر تطبیق‌پذیر، Track Mode V3 اکنون کنترل موتور، سیستم تعلیق، خنک‌سازی پیشرانه و سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC) تسلا را در یک سیستم واحد و یکپارچه ادغام می‌کند.

کنترل‌ها و کالیبراسیون‌های کاملاً جدید در سیستم انتقال قدرت و کمک‌فنر تطبیق‌پذیر، تجربه‌ای قابل پیش‌بینی‌تر را ارائه می‌دهد که دقیق‌تر به درخواست‌های راننده پاسخ می‌دهد و کنترل‌های پایداری خودرو برای اجازه دادن به رانندگان برای کاوش در محدوده عملکرد در محیط‌های مختلف پیست مسابقه بازنگری شده‌اند.

تسلا همچنین یک بازنگری کامل در تعادل هندلینگ، کمک‌ثبات، ترمز احیاکننده و تنظیمات کنترل ABS انجام داده است تا تجربه‌ای رانندگی ثابت‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر در شرایط مختلف پیست مسابقه ارائه دهد.

رابط کاربری Track Mode V3 نیز برای ارائه اطلاعات و کنترل بیشتر خودرو در دسترس راننده، بازنگری شده است.

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024
تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴

طراحی عملکردی و متمرکز بر عملکرد

مدل جدید تسلا ۳ پرفورمنس در مقایسه با مدل‌های پایه، از تمایز طراحی قابل‌توجهی در بخش‌های جلو و عقب، اسپویلر، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب برخوردار است. این عناصر طراحی جدید فقط جنبه زیبایی‌شناسی ندارند، بلکه عملکرد آیرودینامیکی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند و جریان هوا را به طور بهتری در طول خودرو هدایت می‌کنند.

این تمرکز بر روی هر سطح برای ایجاد هماهنگی آیرودینامیکی در سطح اجزا (از یک سطح به سطح دیگر) و به عنوان یک سیستم کامل (کل خودرو) اعمال می‌شود. در مقایسه با نسل قبلی مدل ۳ پرفورمنس، تعامل این عناصر طراحی مزایای قابل‌توجهی را به همراه دارد، از جمله:

  • کاهش ۵ درصدی درگ
  • کاهش ۳۶ درصدی لیفت (بالا بردن)
  • بهبود ۵۵ درصدی در تعادل لیفت جلو به عقب

صندلی‌ها و فضای داخلی

در داخل، مدل ۳ پرفورمنس اکنون به صندلی‌های اسپرت جدید مجهز شده است که از بالشتک‌های جانبی برجسته‌تر و موقعیت رانندگی عمیق‌تر و جذاب‌تر برخوردار هستند. هندسه و ساختار جدید صندلی‌ها در هنگام پیچیدن و رانندگی پویا، پشتیبانی جانبی بیشتری را ارائه می‌دهد و در عین حال برای رانندگی‌های روزانه راحت و در دسترس است. تنظیم ۱۲ حالته برقی به همراه گرمایش و تهویه مطبوع اطمینان می‌دهد که رانندگان هیچ‌گونه عملکرد یا راحتی را در مقایسه با مدل‌های RWD یا LR AWD از دست نخواهند داد.

مدل ۳ پرفورمنس همچنین از همان بهبود NVH و راحتی کابین مدل‌های جدید RWD و LR AWD بهره می‌برد، از جمله عایق‌بندی NVH کامل برای ایزولاسیون بهتر صدا، شیشه‌های آکوستیک ۳۶۰ درجه و بهبود اتصالات و عایق‌بندی بدنه، که فقط چند مورد از آن‌ها هستند.

مشخصات فنی تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴

مشخصهمقدار
پیشرانهدو موتور الکتریکی
قدرت۵۰۳ اسب بخار
گشتاور۷۴۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا صد۲.۹ ثانیه
سرعت نهایی۲۶۵ کیلومتر در ساعت
برد (با یک بار شارژ)۴۸۱ کیلومتر
مصرف انرژی۱۸.۱ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر
نوع انتقال قدرتتک سرعته اتوماتیک
سیستم تعلیقتطبیق پذیر جلو و عقب
ترمزهادیسکی در جلو و عقب
رینگ و لاستیک۲۰ اینچی آلیاژی با لاستیک های Pirelli P ZERO 4
ابعاد۴۶۹۴ میلی متر طول، ۱۸۵۰ میلی متر عرض، ۱۴۴۰ میلی متر ارتفاع
فاصله دو محور۲۸۷۷ میلی متر
وزن۱۸۶۳ کیلوگرم
ظرفیت صندوق عقب۴۲۶ لیتر
ظرفیت سرنشین۵ نفر
امکاناتکروز کنترل هوشمند، اتوپایلوت، سیستم صوتی با کیفیت بالا، نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی، سانروف، صندلی های برقی با گرمکن و تهویه، فرمان گرمکن، آینه های جانبی تاشو برقی، دوربین های ۳۶۰ درجه، سیستم پارک اتوماتیک

گالری تصاویر تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×