فولکس واگن ID.Code کانسپت / رونمایی از آینده خودروهای برقی در چین
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، فولکس واگن به طور سیستماتیک با استراتژی “در چین، برای چین” خود پیش می رود. هدف همبستگی بیشتر با نیازهای خاص مشتریان در بزرگترین بازار خودرو جهان و ارائه محصولات قانع کننده به آنها در تمام بخش های مرتبط است. خودروی نمایشی طراحی ID.CODE که اولین نمایش جهانی خود را در نمایشگاه تجاری Auto China 24 در پکن جشن می گیرد، گواه این جهت گیری سیستماتیک بر اساس خواسته های مشتریان چینی است. زیبایی مفهومی این خودرو کاملاً جدید است و پیش نمایشی از یک SUV برقی بزرگ را ارائه می دهد. ID.CODE برای رانندگی کاملاً مستقل سطح ۴ طراحی شده است. برند فرعی جدید و پیشرو ID.UX نیز از نظر جایگاه فولکس واگن در بازار چین نقش کلیدی ایفا می کند. این زیرشاخه با مدلهای کاملاً برقی و سبک زندگی، برای جذب مشتریان جوانتر به ویژه طراحی شده است.
توماس شفر، مدیرعامل برند فولکس واگن، گفت: «برند فولکس واگن می تواند به ۴۰ سال موفقیت در چین نگاه کند و ما این داستان موفقیت را به دوران جدید حمل و نقل ادامه می دهیم و بدین ترتیب اعتماد مشتریان چینی خود را تأیید می کنیم.» استراتژی تیزتر در چین بر سه رکن استوار است: سبد محصول جامع که برقی شدن مدل های برند را تسریع می بخشد، زبان برند و طراحی به طور خاص برای بازار چین توسعه یافته است و توسعه فنی محلی با شرکای قدرتمند در چین برای سرعت بخشیدن به روند نوآوری. توماس شفر: “ID.CODE اولین پیش نمایش از آینده فولکس واگن در چین را ارائه می دهد: با طراحی جدید، استاندارد فناوری جدید و تجربه کامل برند – به طور خاص بر اساس نیازها و خواسته های مشتریان چینی ما. ما به همراه شرکای چینی خود، عصر جدیدی از حمل و نقل را در چین آغاز می کنیم.”
با اولین نمایش جهانی ID.CODE در Auto China 2024، فولکس واگن اولین پیش نمایش از زبان طراحی جدید مدل های آینده را ارائه می دهد و در عین حال عصر فناوری جدیدی را آغاز می کند. این خودروی مفهومی به طور خاص برای مشتریان در چین توسعه یافته است. این خودروی مفهومی با سطوح قدرتمند، واضح و روان یادآور یک Gran Turismo است. نمای بیرونی همچنین به عنوان سطحی برای نمایشگر نسل بعدی سیستم های نور و نمایشگر مجهز به هوش مصنوعی عمل می کند. این با فضای زندگی جدید طراحی شده در ID.CODE مطابقت دارد، جایی که دنیای واقعی و مجازی برای ایجاد یک تجربه حمل و نقل جدید به هم می رسند. خودروی مفهومی برقی را می توان به صورت معمولی یا در حالت رانندگی مستقل سطح ۴ هدایت کرد.
معرفی سبد محصول گسترده برای مشتریان چینی تا سال ۲۰۳۰
خانواده ID تا سال ۲۰۳۰ به مجموع ۱۶ مدل افزایش خواهد یافت. این شامل پنج خودروی برقی از زیر برند جدید ID.UX است که تا سال ۲۰۲۷ عرضه بازار خود را جشن می گیرند. فولکس واگن همچنین به صورت گام به گام نسخه های برقی مدل های ICE خود را معرفی می کند و سبد محصولات خود را در چین با پلاگین های هیبریدی جدید و بسیار کارآمد با برد الکتریکی بیش از ۱۰۰ کیلومتر گسترش می دهد. دوازده مدل جدید ICE و شش مدل هیبریدی تا سال ۲۰۳۰ عرضه خواهند شد. علاوه بر این، فولکس واگن در حال تکمیل معماری های اثبات شده وسایل نقلیه MQB و MEB با افزودن پلتفرم های محلی در چین است – برای مثال، از طریق مشارکت هایی مانند همکاری با XPENG. علاوه بر این، شرکت فناوری فولکس واگن چین (VCTC) مستقر در هفی در حال توسعه اولین پلتفرم الکتریکی گروه به طور خاص برای چین است. حداقل چهار مدل اضافی برای بخش ورودی الکتریکی قرار است از سال ۲۰۲۶ روی پلتفرم اصلی چین (CMP) ساخته شود. پلتفرمهای متعدد به فولکسواگن این امکان را میدهند تا محصولات مناسب را در تمام بخشهای مرتبط به مشتریان خود ارائه دهد و تمام نیازها را برآورده کند.
زیر برند جدید کاملاً برقی ID.UX دامنه محصولات را گسترش می دهد
فولکس واگن با ID.UX، عرضه خودروی برقی خود را برای گروههای جدید مشتریان در چین گسترش میدهد. ID.UX فضایل اثبات شده فولکس واگن را با DNA طراحی متمرکز بر سبک زندگی ترکیب می کند. ویژگی های خاص برند شامل طراحی بیرونی پیشرو به همراه فضای داخلی متمرکز بر راننده با نمایشگر و مفهوم عملیاتی (HMI) کاملاً جدید برای مشتریان جوان است. اولین مدل ID.UX، ID.UNYX است که قرار است در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود.
توسعه محلی برای نوآوری بیشتر
فولکس واگن در حال تقویت اکوسیستم تولید، توسعه، خرید و تولید باتری خود در چین است. تا پایان سال ۲۰۲۴، تعداد کارکنان در محل تحقیق و توسعه در آنهویی به تنهایی به ۳۰۰۰ متخصص افزایش خواهد یافت. این برند همچنین برای دستیابی به چرخه های توسعه به طور قابل توجهی کوتاه تر، محلی سازی را تشدید می کند. شرکای چینی مانند XPENG، Horizon Robotics و Thundersoft قرار است در مراحل اولیه در فرآیند توسعه ادغام شوند. در همکاری با XPENG، دو وسیله نقلیه جدید میان رده از سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است. کارکنان در شرکت مشترک CARIZON با Horizon Robotics و شرکت مشترک CARThunder با Thundersoft در حال توسعه سیستم های نوآورانه برای رانندگی مستقل، سرگرمی اطلاعاتی و اتصال هستند.
نقاط قوت کلیدی فولکس واگن ID.Code
طراحی جدید و پیشرو: ID.Code دارای طراحی کاملاً جدیدی است که پیش نمایشی از SUV های برقی آینده فولکس واگن را ارائه می دهد. این خودرو یادآور یک Gran Turismo با سطوح قدرتمند، واضح و روان است.
فناوری پیشرفته: ID.Code مجهز به جدیدترین فناوری های فولکس واگن از جمله سیستم های نور و نمایشگر AI-assisted، رانندگی مستقل سطح ۴ و یک فضای داخلی دیجیتال جدید است.
تعهد به بازار چین: ID.Code به طور خاص برای مشتریان چینی طراحی شده است و نشان دهنده تعهد فولکس واگن به بازار رو به رشد چین است.
فولکس واگن ID.Code کانسپت هنوز در مرحله توسعه است و مشخصات نهایی آن ممکن است با مدل تولیدی متفاوت باشد. ذفولکس واگن برنامه های دقیقی برای عرضه ID.Code در چین هنوز اعلام نکرده است.