یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نیسان با دو سدان جدید Epoch و Evo به جنگ شاسی‌بلندها می‌رود
نیسان با دو سدان جدید Epoch و Evo

نیسان با دو سدان جدید Epoch و Evo به جنگ شاسی‌بلندها می‌رود

۱۴۰۳-۰۲-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه 3

Epoch الکتریکی و Evo هیبریدی، دو سدان جدید نیسان هستند که با طراحی جذاب و فناوری‌های پیشرفته به دنبال احیای بازار سدان‌ها در چین هستند.

به گزارش مجله ماشین، نمایشگاه اتومبیل چین ۲۰۲۴ در پکن در حال برگزاری است و خوشحال خواهید شد که بفهمید همه چیز در مورد کراس‌اورها و شاسی‌بلندها نیست. پس از رونمایی مزدا از یک مزدا ۶ برقی جدید با دیفرانسیل عقب، اکنون نیسان با دو سدان اختصاصی خود به میدان آمده است. مدل Epoch کاملا برقی است در حالی که Evo هیبریدی قابل شارژ بوده و قطعا یک سدان رالی‌باز میتسوبیشی نیست.

این سدان‌ها که با همکاری شریک محلی یعنی Dongfeng Motor ساخته شده‌اند، به صورت کانسپت معرفی شده‌اند اما به تولید انبوه خواهند رسید. در طول کنفرانس مطبوعاتی، ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان گفت که آن‌ها «به واقعیت بسیار نزدیک هستند» زیرا توسعه آن‌ها آغاز شده است. برنامه این است که Epoch ظرف یک سال به فروش برسد و Evo کمی بعد از آن عرضه شود.

نیسان با دو سدان جدید Epoch
نیسان با دو سدان جدید Epoch

به نظر می‌رسد این سدان‌ها از نظر اندازه مشابه هستند، اما می‌توان گفت که Evo با خط سقف شیب‌دار و عقب زیباتر، طراحی جسورانه‌تری دارد. نیسان تنها فضای داخلی Evo را به نمایش می‌گذارد که با رویکرد مینیمالیستی شبیه به تسلا، تمام کنترل‌ها را در یک نمایشگر بزرگ شبیه تبلت جای داده است. برخلاف Model 3، همچنان یک صفحه کیلومتر دیجیتال وجود دارد که کمی بزرگ‌تر از استاندارد صنعت به نظر می‌رسد.

با وجود داشتن نام Evo که یادآور سدان‌های عملکرد بالا است، نیسان می‌گوید این خودرو «برای تعطیلات آخر هفته و ایجاد لحظات خاص برای کل خانواده» ایده‌آل است. با توجه به اینکه خودروسازان فعال در چین همچنان سدان‌های زیادی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند، این دو مدل در یک بازار شلوغ به رقابت خواهند پرداخت. فولکس‌واگن پاسات پروی جدید یک مثال مرتبط است، زیرا هیچ بازار دیگری این سدان را دریافت نمی‌کند.

نیسان با دو سدان جدید  Evo
نیسان با دو سدان جدید Evo

البته نیسان فرصت نمایش چند شاسی‌بلند را نیز در نمایشگاه اتومبیل چین از دست نداد. مدل‌های برقی Epic و هیبریدی قابل شارژ Era از همان زبان طراحی دو سدان پیروی می‌کنند و قرار است طی سه سال آینده وارد بازار شوند. مدل Epic دارای شارژ دوطرفه است در حالی که Era سیستم تعلیق بادی، صندلی‌های ضد جاذبه و چهار چرخ محرک را دریافت می‌کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×