جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ایلان ماسک در پکن به دنبال مجوز برای تسلا
ایلان ماسک

ایلان ماسک در پکن به دنبال مجوز برای تسلا

۱۴۰۳-۰۲-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در سفری کوتاه به پکن که روز دوشنبه به پایان رسید، به دنبال کسب مجوز از چین برای استفاده از سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (FSD) در خودروهای تسلا بود. این اقدام می‌تواند درآمد تسلا را در زمانی که تحت فشار رقبای چینی قرار دارد، افزایش دهد.

به گزارش مجله ماشین، ماسک، مدیرعامل تسلا، روز یکشنبه وارد پکن شد. به گفته فردی مطلع، انتظار می‌رفت وی در این سفر در مورد راه‌اندازی نرم‌افزار رانندگی خودکار کامل (FSD) و مجوز انتقال داده‌های رانندگی به خارج از کشور با مقامات چینی گفتگو کند.

دیدارهای او شامل ملاقاتی با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین بود که پیشرفت تسلا در چین را به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری اقتصادی و تجاری چین و آمریکا تحسین کرد، با این حال رسانه‌های دولتی چین نگفتند که آیا آن‌ها در مورد FSD بحث کرده‌اند.

با این حال، خودروساز آمریکایی همزمان با سفر ماسک، تاییدیه مهمی را از یک انجمن خودروسازی برتر چین دریافت کرد. این انجمن اعلام کرد که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا جزء مدل‌هایی هستند که مطابق با الزامات امنیت داده‌ای چین تشخیص داده شده‌اند.

دو منبع جداگانه دیگر نیز گفتند که تسلا برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین به توافق با Baidu رسیده است تا از مجوز نقشه این غول فناوری چین استفاده کند. آنها این توافق را گامی کلیدی برای معرفی FSD در این کشور توصیف کردند.

امنیت داده‌ها و انطباق با قوانین، از دلایلی است که این خودروساز آمریکایی تولیدکننده خودروهای برقی، که چهار سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار اتوپایلوت خود را عرضه کرد، هنوز نتوانسته است FSD را به طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ خود در جهان، علیرغم تقاضای مشتریان، در دسترس قرار دهد.

از سال ۲۰۲۱، مقامات نظارتی چین از تسلا خواسته‌اند تا تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود را در شانگهای ذخیره کند و این شرکت نتوانسته است هیچ داده‌ای را به ایالات متحده منتقل کند.

به گفته این فرد مطلع، ماسک به دنبال کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده در چین به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌های فناوری رانندگی خودکار خود است.

بازدید ماسک از چین، به صورت علنی اعلام نشد و این فرد به دلیل عدم مجوز برای صحبت با رسانه‌ها به شرط ناشناس بودن صحبت کرد.

طبق برنامه ردیاب پرواز چین، هواپیمایی که ماسک با آن وارد چین شده بود، از فرودگاه بین‌المللی پکن با مقصد انکوریج، آلاسکا، حرکت کرد.

تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر در مورد خروج ماسک پاسخ نداد.

هنوز مشخص نیست که تسلا برای راه‌اندازی کامل FSD در چین به چه مجوزهای دیگری نیاز دارد یا چه شرایطی را باید برآورده کند.

تحلیلگران سهام در Wedbush از این سفر غیرمنتظره به عنوان «لحظه‌ای مهم برای تسلا» یاد کرده‌اند.

خودروسازان و تامین‌کنندگان رقیب چینی مانند XPeng و هواوی در تلاش هستند تا با راه‌اندازی نرم‌افزار مشابه، برتری نسبت به تسلا به دست آورند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×