شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » این ون کمپر لوکس با فضای داخلی‌اش شما را متحیر می‌کند
ون کمپر Bam Van

این ون کمپر لوکس با فضای داخلی‌اش شما را متحیر می‌کند

۱۴۰۳-۰۲-۱۶ زمان مطالعه: 3 دقیقه 30

این ون که بر پایه مرسدس بنز Sprinter ساخته شده است، با فضای داخلی چشم‌نواز و مجهز و قابلیت‌های آفرود، به دنبال جلب نظر ماجراجویان و طبیعت‌گردان است.

به گزارش مجله ماشین، حاضرید برای یک ون کمپر که همه چیز دارد چقدر هزینه کنید؟ اگر پول برایتان مهم نیست، هیچ محدودیتی برای نوع خانه کوچک روی چرخ‌هایی که می‌توانید بسازید یا بخرید وجود ندارد. امروز، من یک ون کمپر کاملاً مجهز را بررسی می‌کنم که ممکن است شما را نه تنها با فضای داخلی خیره کننده و کاملاً مجهز آن، بلکه با برچسب قیمتش نیز شوکه کند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خرج کردن همان مقدار پولی که صرف خرید یک آپارتمان می‌شود برای یک ون کمپر، دیوانگی محض است. با این حال، من معتقدم همه چیز بستگی به این دارد که برای چه کاری به آن نیاز دارید و چگونه از آن استفاده خواهید کرد.

ماشینی که امروز بررسی می‌کنم، ون Bam از شرکت Limitless Van است، شرکتی مستقر در North Bonneville، واشنگتن که در زمینه تبدیل خودروهای مرسدس بنز Sprinter و فورد ترانزیت پریمیوم تخصص دارد.

شرکت Limitless Van دو نقشه کف پیش‌ساخته را برای تبدیل‌های خود ارائه می‌دهد: Juniper (برای مدل‌های Ford Transit 148 اینچی Long و Mercedes Sprinter 144 اینچی) و Gifford (برای مدل‌های Ford Transit 148 اینچی Extended و Mercedes Sprinter 170 اینچی). امروزه این تبدیل بر اساس مدل دوم است.

به هر حال، این ون کمپر در حال حاضر برای فروش است. من قیمت آن را در انتهای مقاله به اشتراک خواهم گذاشت، زیرا نمی‌خواهم این اطلاعات دیدگاه شما را نسبت به این ون تغییر دهد.

خودروی پایه ون Bam یک Sprinter مدل ۲۰۲۳ با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک و فاصله بین دو محور ۱۷۰ اینچی است. این خودرو دارای یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر خطی با خروجی ۲۱۱ اسب بخار است که به یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته متصل شده است.

ون کمپر Bam Van
ون کمپر Bam Van

بازدید خود را با ویژگی‌های بیرونی شروع می‌کنم که در این ون کمپر فراوان هستند. این خودرو روی رینگ‌های ۱۶ اینچی Agile Off-Road سوار است که با لاستیک‌های زمخت BFGoodrich KO2 35 اینچی پوشانده شده است. علاوه بر این، قابلیت‌های خارج از جاده خودرو با استفاده از یک کیت تعلیق Van Compass Stage 6.3 که شامل یک بسته فنر کوچک، کمک فنرهای جلو و عقب فالکن و فنرهای سرامپی جلو بهبود یافته است.

این ارتقاء‌ها در عین حال که کیفیت سواری را بهبود می‌بخشد و لغزش بدنه را کاهش می‌دهد، افزایش قابل توجهی در کشش و فاصله از زمین ایجاد می‌کند.

در قسمت جلو، سپر CAtuned با چراغ‌های LED یاقوتی و یک وینچ ۱۲۰۰۰ پوندی (۵۴۴۳ کیلوگرمی) Warn وجود دارد. در قسمت پایین، صفحه محافظ Limitless Van را با پنل‌های دسترسی برای تعویض روغن خودرو مشاهده خواهید کرد.

نردبان Limitless Van را با یک محل نصب لوازم جانبی که نگهدارنده‌های کشش Maxxtrax را نگه می‌دارد، کشف خواهید کرد. علاوه بر این، این شرکت کپسول‌های Vanspeed را در هر دو طرف نصب کرده است که عرض فضای داخلی را به ترتیب ۲۰ سانتی‌متر (۸ اینچ) افزایش داده است.

سپس، در قسمت عقب، یک ترکیب نگهدارنده نردبان/لاستیک یدکی با یک محل نصب لوازم جانبی دیگر وجود دارد که یک تبر، یک بیل و یک قوطی را نگه می‌دارد. بالا بروید و رک سافاری Limitless Van را کشف خواهید کرد که سایبان دستی Fiamma، پنل‌های خورشیدی ۳۰۰ وات و شش چراغ Baja Designs LP6 را در جلو جای داده است.

درِ اصلی را باز کنید، متوجه می‌شوید که بخشی از ورودی توسط پیشخوان آشپزخانه مسدود شده است. علاوه بر این، Limitless Van یک میز تاشو با پنلی ساخته است که می‌توانید آن را جدا کرده و با یک اجاق گاز کوچک ایزوبتان جایگزین کنید تا در صورت تمایل بیرون از منزل آشپزی کنید.

ون کمپر Bam Van
ون کمپر Bam Van

به داخل قدم بگذارید و فضای داخلی با ظرافت ساخته شده شما را احاطه خواهد کرد. به دلیل زیبایی دنج و فضای گرم آن، بلافاصله احساس خانه بودن خواهید کرد. سازندگان کابینت‌های آبی تیره زیبایی را برای آشپزخانه به همراه دیوارها و کابینت‌های بالایی بژ، و همچنین چراغ‌های کم‌نور کاملاً قرارگرفته انتخاب کرده‌اند.

سقف دو رنگ ترکیبی از پنل‌های بامبو و پارچه است، کف از پنل‌های وینیل بافته شده ۲tec2 و دیوارها با پارچه Nassimi پوشیده شده است.

این ون چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. Limitless Van علاوه بر اینکه آن را از نظر بصری دلپذیر کرده، مطمئن شده است که عایق‌بندی مناسب چهار فصل را داشته باشد. به طور خاص، این شرکت از عایق ۳M Thinsulate برای دیوارها و سقف و فوم سلول کوچک برای کف استفاده کرده است. علاوه بر این، فضای داخلی به دلیل مواد ضد صدا Soundskins عایق صدا است.

حالا، بیایید نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های داخلی بیندازیم، که از کابین راننده شروع می‌شود. متوجه خواهید شد که صندلی‌های اصلی Sprinter با صندلی‌های چرخان Scheelmann باکیفیت با دسته‌هایی که پارچه‌ای مطابق با سایر صندلی‌های ون دارند، جایگزین شده‌اند. علاوه بر این، در بالا، قفسه زیر سقفی Limitless Van را خواهید دید که فضای کافی برای نگهداری اقلام حجیم را ارائه می‌دهد.

درست روبروی ورودی، Limitless Van یک منطقه نشیمن را با دو نیمکت و یک میز Lagun بین آن‌ها طراحی کرده است. هر دو نیمکت دارای فضای ذخیره‌سازی در زیر هستند، اما می‌توانید وسایل را در دو کابینت بالایی بالای آن‌ها نیز ذخیره کنید.

آشپزخانه دارای اجاق القایی دو شعله، یخچال/فریزر Isotherm، سینک عمیق استیل ضد زنگ با شیر آب طلایی کشویی و مایکروویو است. یک ویژگی متمایز، نگهدارنده لیوان شراب است که از آهنربا برای اطمینان از عدم افتادن لیوان‌ها استفاده می‌کند.

اگر پیشخوان بلند Fenix فضای کافی را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید از یک پسوند پیشخوان تاشو قابل توجه با تخته برش داخلی استفاده کنید. علاوه بر این، آشپزخانه گزینه‌های ذخیره‌سازی زیادی از جمله کشوهای متعدد، یک انبار کشویی و دو کابینت بالایی را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید پنل کنترل ون را درست کنار ورودی، بالای سینک پیدا کنید. این شامل یک مانیتور Cerbo GX، یک نمایشگر Garmin قابل جابجایی، یک کنترل کننده Rixen برای گرمایش و دو سوئیچ نور کم‌نور است.

Limitless Van در مقابل قسمت پشتی آشپزخانه، یک حمام جادار اضافه کرده است. این حمام دارای دوش با اتصالات طلایی، یک توالت خشکشویی Laveo کشویی، یک نگهدارنده شامپو/صابون و یک درب ضد آب زیپی است.

در سمت چپ در حمام، چهار کشو را مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها به عنوان پله برای ورود به تخت عمل می‌کند. یک پیشخوان کوچک و یک کابینت بالایی در بالای آنها قرار دارد.

در نهایت، اتاق خواب در قسمت عقب قرار دارد. همانطور که قبلاً ذکر کردم، دو کپسول Vanspeed عرض اتاق خواب را به طور کلی به ۲۰۰ سانتی متر (۷۹ اینچ) افزایش می‌دهند. علاوه بر این، هر دو دارای پنجره‌های توری کشویی هستند.

این یک اتاق خواب معمولی نیست – چیزی که آن را بسیار کاربردی می‌کند این است که در مجموع از سه قسمت تشکیل شده است – دو قسمت جانبی و یک قسمت وسط. قسمت وسطی را می‌توان برای دسترسی آسان‌تر به گاراژ زیر آن یا هر زمان که نیاز به ذخیره‌سازی اقلام بلندتر دارید، بلند کرد. علاوه بر این، قسمت‌های جانبی را می‌توان برای دسترسی آسان‌تر به سیستم‌های ابزار بالا آورد.

ون کمپر Bam Van
ون کمپر Bam Van

اما این تمام نیست – قسمت وسطی نیز دارای دو پنل جداگانه است، یکی در جلو و دیگری در عقب. با این چیدمان، می‌توانید تخت را به یک مبل تبدیل کنید، که به دلخواه شما داخل یا خارج از ون باشد، بسته به اینکه کدام پنل را بالا می‌برید. سایر ویژگی‌های قابل توجه اتاق خواب عبارتند از فن چرخشی Sirocco، دو کابینت بالایی و یک A/C سقفی.

همچنین می‌توانید از طریق یک درب پارتیشن از داخل ون یا با باز کردن دو درب عقب از بیرون به گاراژ دسترسی داشته باشید. Limitless Van یک سینی کشویی بزرگ روی ریل‌های سنگین در وسط برای ذخیره‌سازی راحت‌تر نصب کرده است. همچنین یک پمپ هوای ARB وجود دارد که به شما امکان می‌دهد فشار تایر را به راحتی تنظیم کنید.

در سمت راننده، سیستم الکتریکی ۲۴ ولت را خواهید یافت که با استفاده از اجزای Victron ساخته شده است. نکات برجسته آن عبارتند از باتری‌های ۱۰ کیلووات ساعتی (معادل ۸۰۰ آمپر ساعت باتری‌های ۱۲ ولت) و یک اینورتر/شارژر ۳۰۰۰ وات. این سیستم را می‌توان به سه روش شارژ کرد: از طریق انرژی خورشیدی، برق ساحلی یا در حین رانندگی از طریق شارژر DC-DC.

جعبه در سمت مقابل سیستم آب را در خود جای داده است. این شامل یک مخزن آب شیرین ۳۲ گالنی (۱۲۱ لیتری) و یک دوش بیرونی با آب گرم و سرد است. به هر حال، آبی که در این ون استفاده می‌شود به مخزن آب خاکستری زیرزمینی ۲۱ گالنی (۷۹ لیتری) تخلیه می‌شود.

Limitless Van همچنین یک پنل لوازم جانبی را به در عقب سمت چپ نصب کرده است که دارای ریل‌های L است و می‌تواند از یک میز کوچک پشتیبانی کند.

در مجموع، من از این ون کمپر کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته‌ام . این خانه کوچک روی چرخ‌ها را هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی به دست آورده است.

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردم، این ون در حال حاضر برای فروش است. برای به دست آوردن آن باید مبلغ هنگفت ۲۹۵۰۰۰ دلار (۲۷۴۴۱۶ یورو) را خرج کنید. این مبلغ زیادی است، اما شما یک خانه متحرک بادوام و آماده ماجراجویی را دریافت می‌کنید که می‌تواند شما را به اعماق طبیعت ببرد.

مطمئناً، اکثر مردم حاضر به پرداخت این مبلغ نیستند، اما برای خریداران ثروتمندی که به دنبال خرید یک ون کمپر رده بالا هستند که همه چیز را دارد، این سرمایه‌گذاری ممکن است منطقی باشد.

مشخصات فنی ون کمپر Bam Van

مشخصهتوضیحات
نوع خودروون کمپر
مدلBam Van
پایه خودرومرسدس بنز Sprinter 2023
نوع موتور۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری
قدرت موتور۲۱۱ اسب بخار
گیربکساتوماتیک ۹ سرعته
سیستم انتقال قدرتچهار چرخ متحرک
فاصله بین دو محور۱۷۰ اینچ (۴۳۱.۸ سانتی متر)
طول۲۸۴.۸ اینچ (۷۲۳.۴ سانتی متر)
عرض۱۰۳.۹ اینچ (۲۶۳.۴ سانتی متر)
ارتفاع۱۱۲.۲ اینچ (۲۸۵ سانتی متر)
وزن ناخالص خودرو۱۴,۵۰۰ پوند (۶۵۷۷ کیلوگرم)
ظرفیت بار۳,۰۰۰ پوند (۱۳۶۱ کیلوگرم)
مصرف سوخت۱۵-۱۸ مایل در گالن (۱۰-۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
مخزن سوخت۳۱ گالن (۱۱۷ لیتر)
سیستم تعلیقVan Compass Stage 6.3
لاستیکBFGoodrich KO2 35 اینچی
رینگAgile Off-Road 17 اینچی
ترمزهادیسکی در هر چهار چرخ
ویژگی‌های خارجیسپر CAtuned، وینچ Warn 12000 پوندی، صفحه محافظ Limitless Van، نردبان Limitless Van با محل نصب لوازم جانبی، کپسول‌های Vanspeed (عرض ۸ اینچ)، رک سافاری Limitless Van با سایبان Fiamma، پنل‌های خورشیدی ۳۰۰ وات، چراغ‌های Baja Designs LP6
ویژگی‌های داخلیکابینت‌های آبی تیره، دیوارها و کابینت‌های بالایی بژ، سقف دو رنگ با پنل‌های بامبو و پارچه، کف وینیل ۲tec2، دیوارها با پارچه Nassimi، عایق ۳M Thinsulate و فوم سلول کوچک، صندلی‌های چرخان Scheelmann با روکش پارچه، دو نیمکت با میز Lagun، آشپزخانه با اجاق القایی دو شعله، یخچال/فریزر Isotherm، سینک استیل ضد زنگ، مایکروویو، پیشخوان Fenix، پیشخوان کشویی با تخته برش، کشوها، انبار کشویی، پنل کنترل با مانیتور Cerbo GX، نمایشگر Garmin، کنترل کننده Rixen، حمام با دوش، توالت Laveo، درب ضد آب، چهار کشو، پیشخوان کوچک، کابینت بالایی، اتاق خواب با تخت دو نفره، دو پنجره توری کشویی، پنل‌های قابل جابجایی برای تبدیل تخت به مبل، فن Sirocco، دو کابینت بالایی، A/C سقفی، گاراژ با سینی کشویی، پمپ هوای ARB، سیستم الکتریکی ۲۴ ولت با باتری‌های ۱۰ کیلووات ساعتی، اینورتر/شارژر ۳۰۰۰ وات، مخزن آب شیرین ۳۲ گالنی، دوش بیرونی با آب گرم و سرد، مخزن آب خاکستری ۲۱ گالنی، پنل لوازم جانبی با ریل‌های L
قیمت۲۹۵,۰۰۰ دلار (۲۷۴,۴۱۶ یورو)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×