شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پینینفارینا از دو ابرخودروی الکتریکی با الهام از بت‌موبیل رونمایی کرد
پینینفارینا از دو ابرخودروی الکتریکی با الهام از بت‌موبیل رونمایی کرد

پینینفارینا از دو ابرخودروی الکتریکی با الهام از بت‌موبیل رونمایی کرد

۱۴۰۳-۰۲-۱۶ زمان مطالعه: 2 دقیقه 19

پینینفارینا بت‌موبیل‌هایی ساخته که می‌توانید بخرید. البته، به شرطی که به اندازه‌ی بروس وین پول داشته باشید.

به گزارش مجله ماشین، پینینفارینا، کمپانی ایتالیایی طراحی و ساخت خودرو، خط تولید جدیدی از خودروهای فوق‌العاده خاص را معرفی کرده است که الهام طراحی‌شان را از شخصیت بتمن، یعنی بروس وین، گرفته‌اند. این دو مدل، یعنی Battista و B95، دارای ویژگی‌های طراحی منحصربه‌فردی هستند که شما را حسابی شبیه‌ی این شخصیت میلیاردر دنیای کمیک می‌کنند.

پینینفارینا برای هر کدام از این دو خودرو، دو تیپ ظاهری در نظر گرفته است: گاتهام و دارک‌نایت. مدل‌های گاتهام دارای روکش چرمی قهوه‌ای روشن، دوخت سفارشی روی پنل مرکزی و دوخت‌های قهوه‌ای روشن هستند. تیپ دیگر از پوشش آلکانترا مشکی، روکش چرمی مشکی و دوخت مشکی و طلایی به صورت دو رنگ متضاد استفاده می‌کند.

در نمای بیرونی، مدل گاتهام Battista از رنگ خاکستری براق آرژانتو ویتوریو و سقف مشکی تورینو بهره می‌برد. لوگوی نمادین پینینفارینا با نورپرداخت پس‌زمینه، از جنس آلومینیوم آنادایز شده‌ی برس‌خورده و پولیش‌شده، تکمیل‌کننده‌ی این ظاهر است. این خودرو رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب دارد که بخش رویی آن‌ها مشکی براق و لبه‌هایشان مشکی مات است. رینگ‌های B95 نیز بسیار شبیه به مدل Battista هستند با این تفاوت که بخش داخلی آن‌ها مشکی مات و بخش بیرونی‌شان مشکی براق است.

مدل‌های دارک‌نایت Battista و B95 دارای نمای بیرونی مشکی عمیق Profondo و سقف مشکی تورینو هستند. همچنین هر دو از رینگ‌های سرامیک‌پولیش‌شده‌ی یکسانی بهره می‌برند.

هر کدام از این خودروها دارای یک باتری لیتیوم-یونی ۱۲۰.۰ کیلووات ساعتی هستند که نیروی چهار موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۹۰۰ اسب بخار را تامین می‌کند. مدل‌های B95 و Battista می‌توانند در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. نمایشگرهای داخل خودرو نیز دارای ویژگی‌های اختصاصی کمپانی وین‌اندستریز هستند و صدای راهنما نیز به گونه‌ای تنظیم شده که شبیه به صدای آلفرد پنی‌وورث،管家 وفادار بروس وین، باشد.

پینینفارینا از دو ابرخودروی الکتریکی با الهام از بت‌موبیل رونمایی کرد

پینینفارینا همچنین آیرودینامیک Battista را تقویت کرده است که شامل باله کوسه‌ای جدید روی درِ صندوق عقب، ورودی‌های هوای لوله‌ای‌شکل و بال‌های عقب از جنس کربن می‌شود. لوگوهای کمپانی وین‌اندستریز نیز روی رکاب‌های جانبی و سقف خودرو به چشم می‌خورد.

این خودروهای خاص پینینفارینا جدیدترین نمونه از تلاش‌ها برای استفاده‌ی حداکثری از ارزش برند بتمن هستند. این خودروساز و کمپانی وین‌اندستریز (برند لوکس توسعه‌یافته توسط بخش محصولات مصرفی جهانی وارنر برادرز دیسکاوری) قرار است مشارکت خود را در وب‌سایت BruceWayneX.com آغاز کنند و همچنین امسال میزبان یک رویداد ویژه‌ی «فروشگاه نمایشی خرده‌فروشی با دعوت‌نامه و اولین در نوع خود» خواهند بود که در آن، افراد خوش‌شانس می‌توانند از نزدیک یک دستگاه Battista را ببینند. این وب‌سایت همچنین جت‌اسکی‌های ویژه‌ی این مجموعه، دوچرخه و خودروی نمادین Tumbler از سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» ساخته‌ی کریستوفر نولان را به فروش می‌رساند.

پینینفارینا هنوز قیمت این دو نسخه‌ی ویژه‌ی بتمن را اعلام نکرده است، اما قیمت پایه‌ی مدل Battista از ۲.۲ میلیون دلار و مدل B95 از ۴.۸ میلیون دلار شروع می‌شود. بنابراین، برای خرید این خودروها باید به اندازه‌ی بروس وین پول داشته باشید!

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×