یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودکفایی در تولید اتوبوس و کشنده در ایران
اتوبوس برقی ایران‌خودرو

خودکفایی در تولید اتوبوس و کشنده در ایران

۱۴۰۳-۰۲-۱۷ زمان مطالعه: 1 دقیق

به گزارش مجله ماشین،وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس علی‌آبادی، در اظهاراتی صریح اعلام کرد که ایران از نظر توانایی تولید اتوبوس و کشنده به خودکفایی رسیده است. با این حال، به گفته وی، شاهد واردات این نوع خودروها به کشور هستیم که به نظر می‌رسد با انگیزه‌های غیرمنطقی و به دور از صرفه اقتصادی انجام می‌شود.

علی‌آبادی در ادامه سخنان خود به دو دلیل عمده برای این امر اشاره می‌کند: تامین مالی و نیاز فوری به خودرو. وی در مورد تامین مالی بیان می‌کند که برخی از افراد و شرکت‌ها با مطرح کردن تمایل تامین کنندگان خارجی به ارائه تسهیلات، به دنبال واردات اتوبوس و کشنده هستند.

وزیر صمت این موضوع را مغایر با منافع ملی می‌داند و تاکید می‌کند که باید با اتکا به توان داخلی و مشارکت مردم، راه‌هایی برای تامین مالی تولیدات داخلی پیدا کرد.

علاوه بر این، علی‌آبادی به نیاز فوری به عنوان دلیل دوم برای واردات اشاره می‌کند. وی در این خصوص بیان می‌کند که در برخی موارد، به دلیل کمبود وقت و نیاز فوری به این نوع خودروها، به واردات آنها روی آورده می‌شود.

با این حال، وزیر صمت این موضوع را نیز قابل حل با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی صحیح می‌داند و عنوان می‌کند که در صورت اطلاع قبلی از نیازها، تولیدکنندگان داخلی قادر به پاسخگویی به این نیازها در موعد مقرر خواهند بود.

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×