دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴
مرسدس ای ام جی سی ال ایی 53 کابریولت 2024

مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

۱۴۰۳-۰۲-۲۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرسدس ای ام جی CLE53 کابریولت 2024 یک خودروی لوکس و اسپرت است که عملکرد و هندلینگ عالی را با فضای داخلی جادار و راحت ترکیب می کند.

به گزارش مجله ماشین، کمپانی مرسدس بنز سابقه‌ای طولانی در ساخت خودروهای کوپه و کابریولت دارد که از نظر ظاهری شبیه به کلاس E اما از پلتفرم مشترک با کلاس C استفاده می‌کنند. این رویه در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ با خط تولید CLK دیده می‌شد. بعدها این خودروساز آلمانی خطوط تولید را جدا کرد و کلاس C کوپه و E کوپه را به همراه نسخه‌های کابریولت آن‌ها تولید کرد. در سال ۲۰۲۳، مرسدس بنز به رویه‌ی قبلی خود بازگشت، اما اینبار محصول جدید را CLE نامید. نکته‌ی مثبت این است که در نام‌گذاری جدید هر دو حرف C و E با هم ترکیب شده‌اند. بخش AMG مرسدس نیز از همین نام برای نسخه قدرتمندتر این خودرو استفاده کرده است که نتیجه‌ی آن مدل‌های CLE53 کوپه و کابریولت است. ابتدا نسخه سقف فلزی (Hard-top) عرضه شد و سپس نسخه‌ی روباز آن دقیقا به موقع برای تابستان ۲۰۲۴ معرفی گردید.

مرسدس ای ام جی سی ال ای 53 کابریولت 2024
نمای عقب مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

طراحی مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

مدل ۲۰۲۴ مرسدس ای ام جی سی ال ای ۵۳ کابریولت بخش جلویی خود را با برادر کوپه‌اش به اشتراک گذاشته است. جلوپنجره‌ی این خودرو نیز از همان سبک پانامنا با خطوط عمودی در قسمت بالایی سپر بهره می‌برد. در قسمت پایین، ورودی هوای سنتی با شکل حرف A و دو طرف آن با ورودی‌های هوای جانبی بزرگ برای هدایت هوا به سمت ترمزهای جلو قرار گرفته است. همچنین مرسدس ای ام جی پکیجی به نام Night Package ارائه می‌دهد که از تریم مشکی براق پیانو روی این جلوپنجره‌ها، ورودی‌های هوا و درپوش‌های آینه‌های جانبی استفاده می‌کند. روی کاپوت، بین دو برجستگی کشیده، خروجی هوا تعبیه شده است.

از نمای جانبی، کابریولت CLE53 با رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی استاندارد خودنمایی می‌کند، البته امکان سفارش رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز وجود دارد. در مقایسه با مرسدس بنز CLE، این نسخه قدرتمندتر دارای گلگیرهای جلو و عقب پهن‌تری است که ظاهری بسیار چشمگیرتر به این خودروی چهار نفره روباز بخشیده است. خروجی هوای پشت گلگیرهای چرخ جلو بر شخصیت اسپرت این خودرو تاکید می‌کند.

این خودروساز آلمانی به صورت استاندارد از ویژگی ایرکپ (Aircap) در CLE53 کابریولت استفاده کرده است. این سیستم از دو بخش تشکیل شده است: یک فلاپ که بالای شیشه جلو نصب می‌شود و یک بادگیر در پشت صندلی‌های عقب. هر دوی این قطعات با فشار یک دکمه برای ایجاد یک سپر آیرودینامیکی بالای سر سرنشینان بیرون می‌آیند و جمع می‌شوند. علاوه بر این، زمانی که فقط صندلی‌های جلو اشغال هستند، مالکان می‌توانند بادگیر دیگری را جلوی صندلی عقب قرار دهند. در قسمت عقب، کابریولت CLE53 دارای چراغ‌های عقب LED است که شبیه به چراغ‌های نصب شده روی کوپه هستند، در حالی که سپر پایین با خروجی‌های گرد اگزوز تزئین شده است.

مرسدس ای ام جی سی ال ای 53 کابریولت 2024
کابین مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

فضای داخلی مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

بخش AMG فضای داخلی لوکس و اسپرت را برای CLE53 کابریولت خلق کرده است. این بخش از میانبر استفاده نکرده و صرفاً همان صندلی‌ها و روکش‌های نسخه کوپه را قرار نداده است، بلکه کابین را به طور گسترده بازنگری کرده است. صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۱.۹ اینچی به صورت عمودی را می‌توان از ۱۵ تا ۴۰ درجه کج کرد تا از بازتاب نورهای مزاحم هنگام پایین بودن سقف جلوگیری شود. این ویژگی در نسخه کوپه مورد نیاز نبوده و نصب نشده است. با این حال، همچنان همان نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در داخل خوشه ابزار دقیق که روبروی راننده قرار دارد برای نمایش اطلاعات اصلی مانند سرعت و داده‌های جمع‌آوری‌شده از کامپیوتر داخلی خودرو حفظ شده است. مرسدس ای ام جی همچنین به صورت استاندارد مجموعه‌ای از صندلی‌های سطلی را ارائه می‌دهد، در حالی که مجموعه‌ای از صندلی‌های عملکردی AMG با تکیه‌گاه‌های سر یکپارچه نیز در دسترس است. تمام این صندلی‌ها دارای ویژگی ایرشارف (Airscarf) هستند که هوای گرم را به گردن سرنشینان می‌دمد.

قوای محرکه مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

مرسدس ای ام جی برای مدل ۲۰۲۴ CLE53 کابریولت از یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری استفاده کرده است. علاوه بر این، یک ژنراتور استارت-یکپارچه (ISG) به پیشرانه کمک می کند تا در مجموع ۴۴۹ اسب بخار (۴۴۳ اسب بخار) قدرت تولید کند. این خودروساز آن را با یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته جفت کرده است که تمام قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

مرسدس ای ام جی سی ال ای 53 کابریولت 2024
کابین مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

قیمت مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

قیمت پایه مرسدس ای ام جی CLE53 کابریولت ۲۰۲۴ از ۷۸,۹۰۰ دلار شروع می شود.

مشخصات فنی مرسدس ای ام جی سی ال ایی ۵۳ کابریولت ۲۰۲۴

مشخصه مقدار
نوع موتور هیبرید ملایم ۳.۰ لیتری MHEV 4MATIC+ 9AT AWD
تعداد سیلندرها ۶ خطی
حجم موتور ۲۹۹۹ سی سی
قدرت ۳۳۰.۳ کیلووات در ۵۸۰۰-۶۱۰۰ دور در دقیقه
قدرت اسب بخار ۴۴۹.۱ اسب بخار در ۵۸۰۰-۶۱۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر در ۲۲۰۰-۵۰۰۰ دور در دقیقه
قدرت موتور الکتریکی ۱۶.۹ کیلووات (۲۳ اسب بخار)
گشتاور موتور الکتریکی ۲۰۵ نیوتن متر
نوع سوخت هیبرید ملایم
سرعت نهایی ۲۴۹ کیلومتر در ساعت (۱۵۵ مایل در ساعت)
نوع دیفرانسیل چهار چرخ متحرک
جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک AMG Speepshift
ترمزها جلو: دیسک های خنک شونده
عقب: دیسک های خنک شونده
رینگ ها ۱۹ اینچ (استاندارد)
۲۰ اینچ (اختیاری)
صندلی ها صندلی های سطلی AMG (استاندارد)
صندلی های AMG Performance (اختیاری)
ویژگی های خاص ایرکپ، پکیج Night Package
قیمت پایه ۷۸,۹۰۰ دلار

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×